• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Brunstspanar, skruttan kikar in klockan. Vilket skimmer de är på de rosa med lampa på lumen också väldigt trevlig
DSC_6418.JPG
Screenshot_20210926-212549.png
IMG_20210926_212523_808.jpg
DSC_6416.JPG
Brunstspanar? Är du ute på krogen och raggar? MED frugan? Det är liberalt må jag säga. Men grattis till det livet! 😁

Då hände det, har väntat på att det skulle ske... Får betala moms på paketet ifrån vostok-watches24, dock verkar det som värdet är nerskrivet en del då jag endast får betala 5:- i moms (+75 avgift).

Screenshot_20210927-094243_Samsung Internet.jpg
OK, men om man skall vara ärlig är det ju så som det har förmedlats att det skall fungera med de nya reglerna för momsbetalning. Dock verkar det ju slå lite slumpmässigt...

Den här har potential att bli riktigt bra.
Tavlan har en riktigt skön krackelering, bezeln är gött patinerad och skiljer sig snyggt mot boetten som är blankare.

Lite o skruva med dock, behöver service, ny krona (rostig och griper inte tag så man kan skruva upp klockan), nytt glas. Kronhalsen redan bytt, den förra var nersliten.

Boetten är lite kul, såg ut som en av de andra, men skiljer sig lite så det här är en jag inte sett tidigare. På bandhornen är det ett litet "step" längst ut (lite svårt o se i bild, men zooma så ser man det).

Urverket är i bra skick, verkar klara sig helt trots trots rost på bommen (endast rost längst ut på bommen)

20210927_131449.jpg

Endast lös rostpulver på urverket, gick lätt o torka av.
20210927_115354.jpg

Bezeln. Svart och full med skit på baksidan, nog en av de smutsigaste jag vart med om.
20210927_120434.jpg

Den här har potential att bli riktigt bra.
Tavlan har en riktigt skön krackelering, bezeln är gött patinerad och skiljer sig snyggt mot boetten som är blankare.

Lite o skruva med dock, behöver service, ny krona (rostig och griper inte tag så man kan skruva upp klockan), nytt glas. Kronhalsen redan bytt, den förra var nersliten.

Boetten är lite kul, såg ut som en av de andra, men skiljer sig lite så det här är en jag inte sett tidigare. På bandhornen är det ett litet "step" längst ut (lite svårt o se i bild, men zooma så ser man det).

Urverket är i bra skick, verkar klara sig helt trots trots rost på bommen (endast rost längst ut på bommen)

20210927_131449.jpg

Endast lös rostpulver på urverket, gick lätt o torka av.
20210927_115354.jpg

Bezeln. Svart och full med skit på baksidan, nog en av de smutsigaste jag vart med om.
20210927_120434.jpg
Underbar patina! 😍

Nåt kul och spännande måste vi ha här ute på landet när annars de näst mest spännande är när postbilen åker förbi
Du, det där skojar man inte om; Vad kan vara roligare än att postbilen kommer med en avi ang att ett potentiellt klockpaket skall hämtas ut hos närmaste postombud? OK, man har förmodligen redan fått aviseringen i appen i telefonen, plus att man har följt paketet meter för meter sedan det skickades iväg, men ändå! :D

• Like
Reactions: Beo
Jag borde egentligen ligga och sova ( nattjobb inatt ) men inspirationen "rann till" och då måste det få utlopp.
Den ovanliga gröna urtavlan skulle återställas till sitt ursprung bestämde jag, när jag köpte urtavlan i en frankenklocka. Det var bara den ovanliga urtavlan jag var intresserad av egentligen. Nu har jag kommit en bit på väg. En rundad krona har hittats och ett urverk som kan vara från samma tid som urtavlan har hittats. Jag minns att jag plundrade urverket från en klocka som kom i just den gamla ministry-boetten tidigare. Tyvärr saknas datumfunktionen på urverket men återställningen är inte riktigt klar ännu. Sekundvisaren får komma på när jag sett hur urverket "lirar" med urtavlan.
IMG_20210927_161300.jpg
IMG_20210927_160743.jpg

Jag borde egentligen ligga och sova ( nattjobb inatt ) men inspirationen "rann till" och då måste det få utlopp.
Den ovanliga gröna urtavlan skulle återställas till sitt ursprung bestämde jag, när jag köpte urtavlan i en frankenklocka. Det var bara den ovanliga urtavlan jag var intresserad av egentligen. Nu har jag kommit en bit på väg. En rundad krona har hittats och ett urverk som kan vara från samma tid som urtavlan har hittats. Jag minns att jag plundrade urverket från en klocka som kom i just den gamla ministry-boetten tidigare. Tyvärr saknas datumfunktionen på urverket men återställningen är inte riktigt klar ännu. Sekundvisaren får komma på när jag sett hur urverket "lirar" med urtavlan.
IMG_20210927_161300.jpg
IMG_20210927_160743.jpg

Det är lite samma stuk på tavlan på denna (tänkte då främst på indexet på 12:an).

Lite kul tavla med mönster på. Har säkert aldrig sålts i en ninistry-boett dock, är lite sugen på o bygga ihop något kul.
Screenshot_20210927-181416_Chrome.jpg

Det är lite samma stuk på tavlan på denna (tänkte då främst på indexet på 12:an).

Lite kul tavla med mönster på. Har säkert aldrig sålts i en ninistry-boett dock, är lite sugen på o bygga ihop något kul.
Ja, litegrann. Det är prickarna på urtavlan som är den mest slående skillnaden kanske? "Strukturen"" på urtavlan ser lite obekant ut också.

Den där boetten är lite ovanlig.
Ser jag rätt så är det 653-boetten från sent 70-tal.
Detta är exportmodellen:
1632761895529.png

EDIT: 653 är den förgyllda/mässingsfärgade, och 651 är den kromade.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp