• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Jag borde ha haft en föraning ang att detta skulle komma upp! 🤣
Å andra sidan kan man konstatera att den som tycker att klassiska 18 mm sitter som hand i handske definitivt hittar hem med en 420:a 😍
Jag tycker främst de är luggarna som ser lite för taniga ut i sin formgivning. Har väldigt svårt att få de se bra ut på min arm va jag själv tycker. Med bund dock hjälps ju det med bund skulle aldrig funka nåt bra i lagårn
 
Vad gör bonden...
DSC_6476~2.JPG

En ny 5+1 leksak till tanten? 😜
 
  • Like
Reactions: Beo
Och hur länge hade du tänkt hålla den sidan hemlig? Det här blir dyrt... 😬😬😬
 
Ja 420 är klart trevlig med sin lite nättare framtoning.
Och tycker man 18 mm band känns för tanigt passar 420 utmärkt på bund.😊
20210524_210617.jpg
Har letat runt som en stolle efter den grå tavaln men lös kostar den ju som en halv klocka! Hittar den även på ett 110 case så kanske lika bra att köpa en hel klocka så får man testa 110 lådan också. Är väl enbart kronskydd som skiljer från 420?
 
Jaha, se hit bezelpusher och bezelpundare.
Såg den här varianten av bezel på v24. Någon som har en sån?
Ser intressant och lite nydanande ut. Eller vad säger ni?
Screenshot_20210928-122356_Chrome.jpg
Screenshot_20210928-122344_Chrome.jpg

Den är cool! Jag har en sittande på en rysk Buran-klocka!
Så, denna typen har funnits på ryska klockor ett tag, jag har inte sett just dessa på Vostok ännu (dock finns likande på vissa klockor).
 
Klockbyte! Testar Butterfly-länk ifrån Vostok på min minestry. Har äntligen kapat till rätt längd.

Helt ok känsla, verkar inte riva av hårstrån de första fem minuterna av användningen iallafall 😀

Tack till @Delgada för länken!

20210928_144126.jpg
20210928_144116.jpg
Klockbyte! Testar Butterfly-länk ifrån Vostok på min minestry. Har äntligen kapat till rätt längd.

Helt ok känsla, verkar inte riva av hårstrån de första fem minuterna av användningen iallafall 😀

Tack till @Delgada för länken!

20210928_144126.jpg
20210928_144116.jpg
Men det ser ju dyrt ut och det är ju det viktigaste! ;)
 
  • Like
Reactions: Beo
Har letat runt som en stolle efter den grå tavaln men lös kostar den ju som en halv klocka! Hittar den även på ett 110 case så kanske lika bra att köpa en hel klocka så får man testa 110 lådan också. Är väl enbart kronskydd som skiljer från 420?
Nja, lite mer skiljer nog. Nedan en ganska bra bild som visar på skillnaderna mellan de nyare boetterna:
1632837063706.png
 
Klockbyte! Testar Butterfly-länk ifrån Vostok på min minestry. Har äntligen kapat till rätt längd.

Helt ok känsla, verkar inte riva av hårstrån de första fem minuterna av användningen iallafall 😀

Tack till @Delgada för länken!

20210928_144126.jpg
20210928_144116.jpg
Najs, japp, den där har en helt annan kvalitetskänsla jmf med standard-länkarna. Har du kommit på ngt sätt att finjustera storleken? Jag ser ingen annan möjlighet än att plocka bort hela länkar, vilket blir lite grovt. Spännet känns riktigt bra, men saknar samtidigt den justeringsmöjlighet som de vanliga länkarna har.
 
Ubåt passar bra på en Amphibia, tycks det mig. Denna typ är väl vanligast utan datum och med en urtavla som intressant nog är märkt både ”Komandirskie” och ”Antimagnetic” (vilket annars är en självmotsägelse). Referensnummer för urtavlan är 697 (enl https://vostokamphibiacccp.altervista.org/cassa-020-tonda/) och såvitt jag vet omfattar det alla varianter av denna vita ubåtstavla, med eller utan datum etc.
Denna variant med datum och utan ”Komandirskie” är kanske lite mer ovanlig. Jag tror att det är den vanliga 020-boetten och att verket är 2414. Ovan nämnda sajt listar även en liknande som har 420-boetten och det automatiska 2416-verket, men det är nog ytterligare en annan variant.
Jag har även sett den märkt ”Generalskie” men även den i rostfri Amphibiaboett vilket ger ytterligare förvirring i mitt lilla huvud för Generalskie innebär ju vanligen en automatisk komandirskie… Såå många varianter…
1632843309586.jpeg

1632843383624.jpeg
 
Najs, japp, den där har en helt annan kvalitetskänsla jmf med standard-länkarna. Har du kommit på ngt sätt att finjustera storleken? Jag ser ingen annan möjlighet än att plocka bort hela länkar, vilket blir lite grovt. Spännet känns riktigt bra, men saknar samtidigt den justeringsmöjlighet som de vanliga länkarna har.

Nej, tog bort tre bitar, så det är lite grovt.
 
Tillbaka
Topp