• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Wow! Wire lugs (det är väl så de kallas?) ger ett helt unikt utseende. Finns ens samma formgivning någon annanstans i klockvärlden? Jag menar då förutom de olika NVCh-30-homage-modellerna som har producerats genom åren. Det är även lite kul att ursprunget till konstruktionen skall ha berott på att Vostok saknade verktyg för att göra en boett med klassiska bandhorn i rostfritt stål. Det är vi ju väldigt tacksamma för idag, eller hur?
Snyggt jobbat!!! 😍

Tack!

Jag gillar Wirelugs:ens utseende så de får sitta på istället, känns som sagt hyfsat unikt inom klockvärlden. Tror dock att swivel-lugsen var det som kom på klockan, jag sparar de gamla så jag kan byta tillbaka om andan faller på.

Jag har en till på g med swivel-lugs (ifrån Kazakstan), om den någonsin kommer fram så får de sitta kvar!
 
Det har hunnit bli en ganska välfylld låda med gamla Amphibians...

1633001192102.png

Ingen dålig låda det där!!! Många fina klockor!
 
Jag går i lite tankar på att bygga ihop en egen Pamfibia, både för att det är roligt men också för att modellen inte alltid är enkel att få tag på out there. En fråga: Vet någon var man hittar sekundvisaren utan lumeplut utan bara ett hål? (det är väl så sekundvisaren brukar se ut på Pamfibian...) Ja, jag vet att man kan pilla bort lysmassan, men... :)
Jag är ganska säker på att det är en sådan som sitter på 170891 men det är kanske är lite bökigt att köpa en hel klocka bara för att plocka sekundvisaren 🤔
 
Sen det här att vara inne på ett klockforum och knappa innan ens bonden är vaken. Är det verkligen helt friskt pojkar? Det bör vi nog alla prata med någon kvalificerad om. 😁 😁 😁
 
Ryssfredag, som kommer att tillbringas i stormöte med övriga chefer i den kommun där jag jobbar. Ja, restriktionerna är ju lättade nu, så fritt fram (?) att köra på som innan pandemin startade. Oavsett tycker jag att en lite lagom iögonfallande Slava Fridge passar bra i sammanhanget.
20211001_073835.jpg
 
God förmiddag kamrater.

Idag är det 1 oktober och det är första dagen på en halv månads mental prövning för min del. Jag ska nämligen på eget bevåg ha en ryss-detox. Varför i allsin dar företar man sig något sådant?? frågar sig vän av ordning.
Jo kanske är det så att man genom späkelse genomgår en reningsprocess. Kanske är det så att man genom att leva i en period av armod får förståelse för de som inte har det lika bra. En klockvärldens ramadan... Kom ihåg att det finns hundratusentals, kanske en miljon vuxna svenskar som aldrig ägt en rysk klocka.
Kanske är det så att det som inte dödar härdar.

Det kanske var så att det började som ett missbelåtet muller i klocklådans bortre hörn, stigande till ett upproriskt vrål. De övriga klockorna villa ha handledstid och påstod att jag favoriserade de ryska uren.... Skulle jag? Ha, det är ju som att påstå att gravitationen existerar...
Nåja, de krävde en månads egentid utan ryssar. Aldrig! sa jag, en halv månad kan ni få, sa jag utan att tänka efter. Taget! sa Citizen och kompani i mun på varandra. Så nu är jag här och ska tillbringa första halvan av oktober utan ryska klockor. Och eftersom oktober har 31 dagar får det bli tom 16 okt.

(Jag har emellertid en lömsk baktanke och det är att efter en sån här pärs är jag värd en ny klocka. Rysk.)

Jag kommer dock följa tråden och då och då höra av mig, dock utan att bära rysk klocka.

 
God förmiddag kamrater.

Idag är det 1 oktober och det är första dagen på en halv månads mental prövning för min del. Jag ska nämligen på eget bevåg ha en ryss-detox. Varför i allsin dar företar man sig något sådant?? frågar sig vän av ordning.
Jo kanske är det så att man genom späkelse genomgår en reningsprocess. Kanske är det så att man genom att leva i en period av armod får förståelse för de som inte har det lika bra. En klockvärldens ramadan... Kom ihåg att det finns hundratusentals, kanske en miljon vuxna svenskar som aldrig ägt en rysk klocka.
Kanske är det så att det som inte dödar härdar.

Det kanske var så att det började som ett missbelåtet muller i klocklådans bortre hörn, stigande till ett upproriskt vrål. De övriga klockorna villa ha handledstid och påstod att jag favoriserade de ryska uren.... Skulle jag? Ha, det är ju som att påstå att gravitationen existerar...
Nåja, de krävde en månads egentid utan ryssar. Aldrig! sa jag, en halv månad kan ni få, sa jag utan att tänka efter. Taget! sa Citizen och kompani i mun på varandra. Så nu är jag här och ska tillbringa första halvan av oktober utan ryska klockor. Och eftersom oktober har 31 dagar får det bli tom 16 okt.

(Jag har emellertid en lömsk baktanke och det är att efter en sån här pärs är jag värd en ny klocka. Rysk.)

Jag kommer dock följa tråden och då och då höra av mig, dock utan att bära rysk klocka.

Stort av dig att offra din egen sällhet för ett högre syfte och klocksamlingens kollektiva väl. Det kommer du klara galant och jag förutsätter att du unnar dig en klocka som är betydligt med jämlik än de övriga lådan efter detta.

Fy fan vilken bra fredag när man får börja dagen med Cock Sparrer för övrigt! 😃
 
God förmiddag kamrater.

Idag är det 1 oktober och det är första dagen på en halv månads mental prövning för min del. Jag ska nämligen på eget bevåg ha en ryss-detox. Varför i allsin dar företar man sig något sådant?? frågar sig vän av ordning.
Jo kanske är det så att man genom späkelse genomgår en reningsprocess. Kanske är det så att man genom att leva i en period av armod får förståelse för de som inte har det lika bra. En klockvärldens ramadan... Kom ihåg att det finns hundratusentals, kanske en miljon vuxna svenskar som aldrig ägt en rysk klocka.
Kanske är det så att det som inte dödar härdar.

Det kanske var så att det började som ett missbelåtet muller i klocklådans bortre hörn, stigande till ett upproriskt vrål. De övriga klockorna villa ha handledstid och påstod att jag favoriserade de ryska uren.... Skulle jag? Ha, det är ju som att påstå att gravitationen existerar...
Nåja, de krävde en månads egentid utan ryssar. Aldrig! sa jag, en halv månad kan ni få, sa jag utan att tänka efter. Taget! sa Citizen och kompani i mun på varandra. Så nu är jag här och ska tillbringa första halvan av oktober utan ryska klockor. Och eftersom oktober har 31 dagar får det bli tom 16 okt.

(Jag har emellertid en lömsk baktanke och det är att efter en sån här pärs är jag värd en ny klocka. Rysk.)

Jag kommer dock följa tråden och då och då höra av mig, dock utan att bära rysk klocka.

hmm men inte är oktober en dålig månad eller du satsar sedan på "the hunt for the red oktober"? Oktober borde ju således vara månaden då man bara får bära ryska klockor!
 
Tillbaka
Topp