• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Uppskattar verkligen denna tråd! Mycket kunskap som delas under bara ur, vad mer kan man önska!
Själv blev det 3133a i kväll, köpte några armband så fick bli nytt på denna!
Gissar att den är en hyllning till ryska hockey superfemman!!!!
Menar varför annars puck form!?!
BA3981C8-C155-4802-9AD1-3B03CAD3FFCE.jpeg
06379A6E-17FC-45AD-8D92-B09AE1215FC1.jpeg
A245C696-8749-4EA1-9D00-DC24FB3DA93A.jpeg

Jag passar på o bjuda på ytterligare en ny (för mig) bezel!

Tyvärr var boetten den kom i helt slut (kan ej fästa baklocket, saknar delar av spårningen, så tavla, bezel o urverket får leva vidare i den här så länge...

Military Engineering Acadamy 175 år

20211001_185141.jpg

Ja Hej igen.
Även om jag nu sitter med en Omega på handleden har jag inte glömt vad som är viktigt i livet.
20211001_134924.jpg

Eftersom jag sett att det är stor efterfrågan och saknad efter beställningsbar Pamphibia tänkte jag dela med mig av ett tips. V24 har en Pamphibia moddad 710.
Egentligen mycket bättre eftersom 710 boetten är finare än 170 boetten. Tycker iallafall jag, men det kan ju vara olika.
Ja snygg modd och den nya intressanta bezeln. Går väl att byta till en vanlig slät också förstås. Rätt coola visare på den här också.
Vad sägs?
Screenshot_20211001-135116_Chrome.jpg

Den där va jul ball! Passar bra ihop med den boetten o bezeln, blir väldigt annorlunda! Me like!

Poljot Amphibian från 80-talet är ett ganska ovanligt armbandsur. Kan inte minnas att jag har sett den innan i tråden. Det finns all anledning att återkomma med mer info om denna trevliga bekantskap.
Nöjer mig så länge med att konstatera att den sitter bra på handleden och att känslan är totalt annorlunda jmf med ex Vostok.
20211001_220219.jpg

Poljot Amphibian från 80-talet är ett ganska ovanligt armbandsur. Kan inte minnas att jag har sett den innan i tråden. Det finns all anledning att återkomma med mer info om denna trevliga bekantskap.
Nöjer mig så länge med att konstatera att den sitter bra på handleden och att känslan är totalt annorlunda jmf med ex Vostok.
20211001_220219.jpg
Såg riktigt häftig ut! 👌

20211001_220219.jpg
Coolt! Såg jag rätt så ligger 17 sådana ute på Meshok. Betydligt högre i pris än t.ex. Vostok. Nån såg ut att ha fått en Vostokbezel.
Den lite grovhuggna känslan av metall och dykare tillsammans med lite ”blaffig Swatchkänsla” i bezelen och indexering är grym!

20211001_220219.jpg

Den där var ju grymm också! Klart cool o indexfärgen är underbar!!! Kollade också på Meshok, såg också att priserna var högre, dock hade jag en på min favvolista som gått på auktion för inte så många pengar (lägre än lägsta ute nu på Meshok).

Den här köptes för att moddas, en 119-boett som fått ny tavla.

Oleg tyckte det var en bra idé att svetsa med klockan på armen, så det jag trodde var smutsmärken är helt enkelt svetsloppor!

20211002_101348.jpg

Oleg har också monterat ett platt glas utan glasring!

20211002_101354.jpg

Vidare så gick nog ett bandstift av när han svetsade, så varför inte ta lite ståltråd istället???

20211002_101644.jpg

Ha en trevlig lördag kamrater!

Den här köptes för att moddas, en 119-boett som fått ny tavla.

Oleg tyckte det var en bra idé att svetsa med klockan på armen, så det jag trodde var smutsmärken är helt enkelt svetsloppor!

20211002_101348.jpg

Oleg har också monterat ett platt glas utan glasring!

20211002_101354.jpg

Vidare så gick nog ett bandstift av när han svetsade, så varför inte ta lite ståltråd istället???

20211002_101644.jpg

Ha en trevlig lördag kamrater!
Haha vad härligt brutalt ändå!
Vad har du för kul planer för den?

Tja, den har ju redan fått ny tavla, ev blir det en ny bezel också, dock är dit lite begränsat vad man kan sätta på denna boetten. Visarna tyckte jag såg lagom slitna ut, så de får sitta kvar. Kommer bli nytt glas med ring.
Ah, sorry, missförstod det som att du köpt den med nya tavlan på - såg riktigt härlig ut, som sagt; lite gött brutal

Uppskattar verkligen denna tråd! Mycket kunskap som delas under bara ur, vad mer kan man önska!
Själv blev det 3133a i kväll, köpte några armband så fick bli nytt på denna!
Gissar att den är en hyllning till ryska hockey superfemman!!!!
Menar varför annars puck form!?!
BA3981C8-C155-4802-9AD1-3B03CAD3FFCE.jpeg
06379A6E-17FC-45AD-8D92-B09AE1215FC1.jpeg
A245C696-8749-4EA1-9D00-DC24FB3DA93A.jpeg
Tror nog mer på att de vill göra nån homage på tyska gamla pilotklockor. Skön stil oavsett.

@hepanter, du är ju redan hemma, så det finns olika aspekter av detta. Men jag måste erkänna att jag är full av beundran för den enorma arbetsinsats som krävs för att vara bonde. En av mina kusiner närmar sig pensionsåldern nu och har jobbar på sin gård hela sitt vuxna liv. Nu är tanken att han skall sälja gården och försöka njuta av pengarna som en pensionsförsäkring. Jag unnar honom varje öre kan jag säga! 😍
Tack så jätte mycket för de orden😍

Tack så jätte mycket för de orden😍
Jo man har ja en kanske väl romantiserad bild av bondelivet. När man var liten och hjälpte till på morfars gård... men då snackar vi kraka hö och hemslakt på gården. Fy fn när det skulle tas ur inälvor och skit. Men man var ju en liten pilt då så man fick ju mest titta på. Oavsett kan jag idag tycke det är märkligt att förädlingsledet, arla etc, inte kan ge 1 kr mer per liter mjölk och bara lägga på en krona ut till butiksledet. jag menar vad kostar en liter mjölk i butik? 13 kr? Om den kostade 15 hade ju inte spelat någon som helst roll.

Tillbaka
Topp