• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

1633893890105.png

1633893941037.png
😳??

Tänkte bara hur bra denna klocka passar som halloween klocka med tanke på hur hemskt horribelt okunnig Oleg är som målade "spindeln"! Det är skrämmande!

En spindel har 8 ben (fyra benpar) och inte 6st ben som på denna. En äkta spindel har också en tvådelad kropp och inte tredelad som denna! Min son tyckte den liknande en myra och det har han rätt i!
Oleg har ringt och är lite upprörd eftersom vi inte tar hänsyn till konstnärers frihet när han uttrycker sig. 😀

Jag lovade lite bilder på Zlatoust från nattpasset.
Jag skulle vilja ha ett längre armband på den här så att jag kan ha den utanpå en fodrad vinterjacka.

IMG_20211010_225834.jpg
Det är lite 1940-tals pilotur över den. Jänkarna hade någon sån där lösning med colafack på någon av sina militära klockor då också om minnet är som det skall, kanske var senare... Minns inte om det var Bulova eller Hamilton. Kanske Elgin? Visarna med delade fält för lumen är till och med 30-tal, har det på fickur från den tiden. Utanpå jackan med så behöver du inget bund. Bara ett pilotcert som saknas nu :)

Testar Vostok mesh, faktiskt bekvämt. Klart överraskad!

Gillar den här klockan så mycket att jag beställde en mörk Baikalbezel igår kväll, får se om det blir bra eller om det blir för blått om några veckor.

20211011_120502.jpg

20211011_120710.jpg
Riktigt snyggt utförande, inte minst det lite grövre stuket jmf med de flesta andra mesh-band. Vostok-loggan är ju även klockrent rätt. Var hittade du det där?

Tillbaka
Topp