Jo förstod nog nästan detHehe, bara skämtar med dig! Det är ju en riktig dykarklocka!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo förstod nog nästan detHehe, bara skämtar med dig! Det är ju en riktig dykarklocka!
Max! Jag minns ett fall som jag tror togs upp på typ Plus på SVT för en himla massa år sedan ang en kvinna som hade köpte ett armbandsur, som var klassat som "vattenskyddat". Urverket hade stannat med kondens på glaset när klockan var nästan helt ny. En representant för klocktillverkaren (minns inte vem/vad) fick stå till svars och var märkbart gravt besvärad när han försökte förklara att:Den där är bara splash proof väl?
200 meter vatten ja.Kronan pekar mot texten som skall läsas
Jo jag kör swissare idag. Kanske en Japan imorgon. Känns lite som jag visat de 5 ryssar jag har här till absurdum. Det positiva är ju dock att jag har 5 ryssar till på ingång någon gång nu under slutet av året. Eller början av nästa. Med all säkerhet innan midsommar!Mer än halva tiden passerat på min ryss-detox, nedförsbacke nu.
Jag kommer klara det....
Den är lustig på det sätten den här tråden har jag märkt - det är så roligt att posta här att man (läs ”jag”) känner att klockorna tar slut lite för fort. Behöver ny ryss att skruva med men blev precis med en ny amerikan som inte ens kommit ännu så jag misstänker att jag blir tvungen att avyttra något innan jag kan ropa hem fler ryssar..Jo jag kör swissare idag. Kanske en Japan imorgon. Känns lite som jag visat de 5 ryssar jag har här till absurdum. Det positiva är ju dock att jag har 5 ryssar till på ingång någon gång nu under slutet av året. Eller början av nästa. Med all säkerhet innan midsommar!
@Classe-Affaires - den här hade inte varit något då? Bästa av två världar osvDen här va ju rolig
@Classe-Affaires - den här hade inte varit något då? Bästa av två världar osv
Inte trist alls. Det är ju helt olika karaktär på dessa båda , så det gör väl inget att båda är ganska blå.Hmmm i ren frustration över att inte kunna välja vilken Rolex jag ska klappa till på så spontanköpte jag 2 ryska klockor.
Så här i eftertankens kranka blekhet så kanske det är lite trist med 2 blå urtavlor…
Ja du, om vi förutsätter att hela klockan träffas samtidigt med samma kraft så kan säkert den fysikkunnige (vakne på fysiklektionerna) kunna beräkna detta. Men det behövs nog lite mått och en del antaganden. Man behöver nog diametern på ditt ur (max träffyta) och räkna ut arean helst i m2, ett mått på hur tjock en genomsnittlig komocka är, samt genomsnittlig densitet på en komocka i g/cm3, så kan man få fram den genomsnittliga bomben, eller bara ta en bomb 1 kg för att det blir enklare att räkna med. Trycket i ATM eller BAR går att konvertera till Newton kvadratmeter etc och sedan kan man nog få fram vilken kraft/hastighet "projektilen" behöver för att klockan bokstavligt talat skall ligga brunt till. Tror jag.200 meter vatten ja.
Men hur många meter dynga blir det??
Dynga har väl högre densitet än vatten...
Så först får vi räkna ut hur många meter djup dynga det blir, sen får vi omsätta det i en hastighetskofecient som säger med vilken maximal hastighet en koblaja får träffa klockan för att dess 200 meter vattentryckstålighet ska stå emot skiten som kommer flygande.
Om vi alla hjälps åt klarar vi det!
Blått kanske är det nya svarta. Man vet aldrig. Men det är alltid bäst att köpa två.Hmmm i ren frustration över att inte kunna välja vilken Rolex jag ska klappa till på så spontanköpte jag 2 ryska klockor.
Så här i eftertankens kranka blekhet så kanske det är lite trist med 2 blå urtavlor…
Något intressant bygge som postades i tråden igår kväll- apropå kopplingen Rolle + ryska klockorVad är detta?
Jo jag kör swissare idag. Kanske en Japan imorgon. Känns lite som jag visat de 5 ryssar jag har här till absurdum. Det positiva är ju dock att jag har 5 ryssar till på ingång någon gång nu under slutet av året. Eller början av nästa. Med all säkerhet innan midsommar!
Haha ja, det är ju perfekt. Löser mitt ”Rolexproblem”.Något intressant bygge som postades i tråden igår kväll- apropå kopplingen Rolle + ryska klockor
Haha ja jag tyckte att kopplingen var lite för bra för att inte dra uppHaha ja, det är ju perfekt. Löser mitt ”Rolexproblem”.
Att räkna är ju bekvämare än mitt jobb att börja ta fram hushållsvågen och mäta koskiten och analysera denJa du, om vi förutsätter att hela klockan träffas samtidigt med samma kraft så kan säkert den fysikkunnige (vakne på fysiklektionerna) kunna beräkna detta. Men det behövs nog lite mått och en del antaganden. Man behöver nog diametern på ditt ur (max träffyta) och räkna ut arean helst i m2, ett mått på hur tjock en genomsnittlig komocka är, samt genomsnittlig densitet på en komocka i g/cm3, så kan man få fram den genomsnittliga bomben, eller bara ta en bomb 1 kg för att det blir enklare att räkna med. Trycket i ATM eller BAR går att konvertera till Newton kvadratmeter etc och sedan kan man nog få fram vilken kraft/hastighet "projektilen" behöver för att klockan bokstavligt talat skall ligga brunt till. Tror jag.
Nej, jag tänker inte räkna på det.
Den är förjäkla läcker den där alltsåBarnprogram med sonen, njuter själv av andra vyer 170548
Tack vad snällt sagt är en 170548. Bestämt mig för o behålla den, fick kämpa lite för o hitta en, dom slutade ju säljas av någon anledning. Kanske nån expert här kan uttala sig om?Den är förjäkla läcker den där alltså
Nyfikenheten har sitt pris men jag spårade ju ur lite och började räkna på en projektil. Det var ju lite att gå över brunnen efter flytgödsel.Att räkna är ju bekvämare än mitt jobb att börja ta fram hushållsvågen och mäta koskiten och analysera den
Har beställt från Vostokinc. Inga problem. Du har säkert minst 5-10 pers till här som beställer från alla möjliga ryska siter. Överlag sällan probelm. Mest problem med svenska tullen är väl det jag noterat att folk nämner ibland. ytterst sällan nämns problem ens med privatsäljare i ryssland.Av ren nyfikenhet, Hur många här har beställt av vostok direkt tro?, Känns som att det vore det mest ekonomiska när folk på Tradera/blocket begär dubbla priset mot vad vostok själva gör.
Menar du från https://online.vostokinc.com/ eller Meranom?Av ren nyfikenhet, Hur många här har beställt av vostok direkt tro?, Känns som att det vore det mest ekonomiska när folk på Tradera/blocket begär dubbla priset mot vad vostok själva gör.
Jag sålde min för 500 spänn på tradera dumt av migAv ren nyfikenhet, Hur många här har beställt av vostok direkt tro?, Känns som att det vore det mest ekonomiska när folk på Tradera/blocket begär dubbla priset mot vad vostok själva gör.