• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Har läst det där flera gånger tidigare men det är fortfarande lika intressant och imponerande. Tycker att Amphibiorna är så fruktansvärt coola och att de kostar en spottstyver gör ju inte saken sämre. Tycker faktiskt att det är konstigt att de inte får mer "uppmärksamhet" på t.ex. detta forum.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Hey guys! Har hängt mest i Sinn-tråden. MEN, den klocka som fick upp mina ögon för mekaniska klockor var faktiskt en Vostok Komandirskie och denna tråd var den som fick mig att hitta till KS! :) Min bror fick min klocka i present men nu saknar jag den. Roliga klockor.
Nu har jag varit lite lat och inte kollat genom Alla sidor här, men jag har en fråga. Kan ni rekommendera någon sida där det säljs schyssta Vostok-dykare?
Tack för en grymt inspirerande tråd.
Otroligt fin stämning här också :heart:
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Hey guys! Har hängt mest i Sinn-tråden. MEN, den klocka som fick upp mina ögon för mekaniska klockor var faktiskt en Vostok Komandirskie och denna tråd var den som fick mig att hitta till KS! :) Min bror fick min klocka i present men nu saknar jag den. Roliga klockor.
Nu har jag varit lite lat och inte kollat genom Alla sidor här, men jag har en fråga. Kan ni rekommendera någon sida där det säljs schyssta Vostok-dykare?
Tack för en grymt inspirerande tråd.
Otroligt fin stämning här också :heart:
Jag har handlat från https://meranom.com
Har fungerat smidigt.
 

hd1

Omega
2-Faktor
Gillade Sovjet-fibban så mycket så ville prova en ny också! :)
IMG_5511.JPG
IMG_5496.JPG
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
IMG_3939.JPG

Sovjet amphibia är perfekt semesterklocka, här pimpad med nya packningar och täthetstestad på ryskt vis genom badande. Även uppsnyggad med vostok länk, scubadude baksida och ny krona i rostfritt, allt från meranom, kronan är klockren och länken oväntat bekväm för typ 300kr, helt solid bortsett från ändlänkarna.

IMG_3927.JPG
IMG_3929.JPG
IMG_3933.JPG
 

weqtor

Breitling
Hur många av er har glasbaksida? Bytte nyss på min Vostok, den blev lite tjockare och den är ju redan tjock med läderskyddet, men jag gillar den bastanta looken. Tekniskt intresserad som jag är kan jag stirra länge på tickandet.
 

Bilagor

  • IMG_7951.JPG
    IMG_7951.JPG
    269.3 KB · Visningar: 33
Ok, har lagt apparatdykningen åt sidan ett tag och kör fridykning så länge vattnet är varmt. Detta innebär att jag kan lägga undan datorn o bara köra klocka vilket känns gött. Efter att ha lärt mig beteckningen "skindiver" i en annan tråd har jag börja kalla min fridykarvostok detta, då det är precis som en sådan den fungerar (fridyk o snorkling).

Ok, först ner...
neråt.jpg


Inte mycket att se under djupdyk längs lina, mest kyla, mörker o brännmaneter.:wtf:
nere manet.jpg


Sedan varva med snorkling, betydligt mysigare.
snork yta.jpg


Även här maneter o skit, men uppskattar dem mer här då de, till skillnad från fiskarna, ligger stilla för ett wristshot.:)
snork manet.jpg
 

Fadershan

Patek
Ok, har lagt apparatdykningen åt sidan ett tag och kör fridykning så länge vattnet är varmt. Detta innebär att jag kan lägga undan datorn o bara köra klocka vilket känns gött. Efter att ha lärt mig beteckningen "skindiver" i en annan tråd har jag börja kalla min fridykarvostok detta, då det är precis som en sådan den fungerar (fridyk o snorkling).

Ok, först ner...
neråt.jpg


Inte mycket att se under djupdyk längs lina, mest kyla, mörker o brännmaneter.:wtf:
nere manet.jpg


Sedan varva med snorkling, betydligt mysigare.
snork yta.jpg


Även här maneter o skit, men uppskattar dem mer här då de, till skillnad från fiskarna, ligger stilla för ett wristshot.:)
snork manet.jpg
Grymt, tack för att du delar!
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ok, har lagt apparatdykningen åt sidan ett tag och kör fridykning så länge vattnet är varmt. Detta innebär att jag kan lägga undan datorn o bara köra klocka vilket känns gött. Efter att ha lärt mig beteckningen "skindiver" i en annan tråd har jag börja kalla min fridykarvostok detta, då det är precis som en sådan den fungerar (fridyk o snorkling).

Ok, först ner...
neråt.jpg


Inte mycket att se under djupdyk längs lina, mest kyla, mörker o brännmaneter.:wtf:
nere manet.jpg


Sedan varva med snorkling, betydligt mysigare.
snork yta.jpg


Även här maneter o skit, men uppskattar dem mer här då de, till skillnad från fiskarna, ligger stilla för ett wristshot.:)
snork manet.jpg
Otroligt coolt! :)
 
Ok, har lagt apparatdykningen åt sidan ett tag och kör fridykning så länge vattnet är varmt. Detta innebär att jag kan lägga undan datorn o bara köra klocka vilket känns gött. Efter att ha lärt mig beteckningen "skindiver" i en annan tråd har jag börja kalla min fridykarvostok detta, då det är precis som en sådan den fungerar (fridyk o snorkling).

Ok, först ner...
neråt.jpg


Inte mycket att se under djupdyk längs lina, mest kyla, mörker o brännmaneter.:wtf:
nere manet.jpg


Sedan varva med snorkling, betydligt mysigare.
snork yta.jpg


Även här maneter o skit, men uppskattar dem mer här då de, till skillnad från fiskarna, ligger stilla för ett wristshot.:)
snork manet.jpg
Coolast på KS... -både du och klockan!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Önskar tips av er som har nyare Vostok amphibia! Jag vill köpa ett gummiband till Amphibian här under! Luggarna på denna modell är grunda. Jag tycker det är svårt att hitta lämpligt band som är lätt att montera utan alltför mycket våld! Vore tacksam för hjälp!

DSCF3825.JPG
 
Önskar tips av er som har nyare Vostok amphibia! Jag vill köpa ett gummiband till Amphibian här under! Luggarna på denna modell är grunda. Jag tycker det är svårt att hitta lämpligt band som är lätt att montera utan alltför mycket våld! Vore tacksam för hjälp!

DSCF3825.JPG

Du kan även söka upp One Second Closer på Facebook. Där finns det gummiband till Amphibian i deras butik.
(Tror att det är samma säljare som heter/hette dr.Seikostain på ebay. (Tycker aldrig att jag lyckas söka fram säljaren på ebay. Får alltid söka upp en vara som jag vet att den säljaren har och sen gå vidare därifrån genom att trycka på: "visa säljarens andra varor". Hur gör man egentligen?))
 
Senast ändrad:

Krokodilen

Omega
2-Faktor
Öppnade en Vostok Komandierski från tidigt 90-tal för att rätta till tavlan. Nu orolig att ha intagit en mindre stråldos..... Någon som vet vilken typ av lysmassa ryssen använde vid denna tid?
 
Topp