• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fixoflex

Patek
2-Faktor
@Vostok

Här är en jag har haft med liknande bezel!:)
S8Hl0W0.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Håller tiden kanon,ingen avvikelse sedan jag packade upp de. Inte så många timmar sedan dock. Allt funkar perfekt, Quickset på datum. I mycket bra skick, så jag är helnöjd. Tyvärr ingen sol upp/ner gång.
IMG_7713.JPG
Har du ett ungefärligt årtal på ryssen?
Den ser perfekt ut! Det fanns dom att välja på!:) Den här varianten kunde också vara på sk 3AKA3 modeller!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tack för infon. Skiljer det på verken på de båda!? Och vad heter verken? Många frågor blir det ;)
Nej, klockorna tillverkades runt 1989. Det är endast märkningen som skiljer. Det som kan skilja var att 3AKA3 sällan var märkta och med raka bryggor. Här är två varianter där den övre är 3AKA3. OBS det finns även civila som också saknar 2414 text!
DSCF1222.JPG

DSCF0750.JPG
 

ittam

Audemars
Nej, klockorna tillverkades runt 1989. Det är endast märkningen som skiljer. Det som kan skilja var att 3AKA3 sällan var märkta och med raka bryggor. Här är två varianter där den övre är 3AKA3. OBS det finns även civila som också saknar 2414 text!
DSCF1222.JPG

DSCF0750.JPG
Nu slipper jag öppna min , var annars mycket nyfiken på hur det ser ut....
 

Samlarn

Rolex
Köpte en Vostok Kamandirskie K-34 för någon månad sedan, väldigt nöjd! Folk blir allt lika paffa vad den kostar när dem ser uret på baksida(kul att se även om det är ett väldigt enkelt/rubust ur.
IMG_6338.JPG
Det där är en bra "beater" som tål ganska mycket. Det sitter en Vostok 2416b i den, tror jag. Ett 31 stenars, automatiskt urverk som kommer att gå bra länge. Fruktansvärt mycket klocka för den peng jag tror att du betalat. Grattis! :cigar:
 

Ystad97

Breitling
Det där är en bra "beater" som tål ganska mycket. Det sitter en Vostok 2416b i den, tror jag. Ett 31 stenars, automatiskt urverk som kommer att gå bra länge. Fruktansvärt mycket klocka för den peng jag tror att du betalat. Grattis! :cigar:
Tack! Väldigt bra "beater" ja! Än sålänge har den även hållt tiden bättre än vad jag trodde. Gav 1400kr för den.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
har två liknande komandirskies, en svart och en vit, både med "Zakaz mo cccp" under 6.
Den svarta har "lille fågel" boettlock och ingen markering på verket
mens den vita har ett kanska ovanligt "kremlin" lock och 2409A verk med markering, säkert en franken, fel sekund hand också...
IMG_3236.JPG


IMG_3237.JPG
Dina klockor är helt riktiga. Det vanliga är att sekundvisaren på Komandirskies är rak utan lyspunkt. Det finns exempel som den du visar som dock lämnade fabriken med lysmassa i sekunden. Det vanliga är att dom sitter i en amphibia Vostok. Lökkupolen på boettlocket stämmer också, men endast under en kort tid. Det kan vara så att sekunden är utbytt, men det troliga är att den lämnade fabriken på det sättet. Det kan vara så att bezeln är utbytt pga lyspunkten. Det är mer troligt.
 

herrhewel

Breitling
Dina klockor är helt riktiga. Det vanliga är att sekundvisaren på Komandirskies är rak utan lyspunkt. Det finns exempel som den du visar som dock lämnade fabriken med lysmassa i sekunden. Det vanliga är att dom sitter i en amphibia Vostok. Lökkupolen på boettlocket stämmer också, men endast under en kort tid. Det kan vara så att sekunden är utbytt, men det troliga är att den lämnade fabriken på det sättet.
tack! jag trodde komandirskies bara hadde raka sekundvisare :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
tack! jag trodde komandirskies bara hadde raka sekundvisare :)
Det finns undantag!:) Dina klockor känns ärliga. Ibland är det svårt att förklara varför man känner så. Det är troligen bara att många har passerat genom åren och man lär sig helt enkelt att något är skumt. Tänk på att det är lätt att byta delar. Men det är relativt lätt att se om delarna är tidstypiska och passar i sammanhanget.
 
Topp