• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Lite väl mycket bling disco för min smak, jag föredrar simpelt och funktionellt (ryskt) 😂 Helst en original med lite radioaktivt lume så man kan värma händerna när det kryper ner mot -30 ;)
Haha Jo
Vill ha detta bandet eller ett i svart, ser lite mer ut som originalet
Screenshot_20211030-194105.png
 

Vostok

Audemars

hepanter

Patek
2-Faktor
Inte med de där mässingslåsen, men typen av läder: Googla på ”butiken” CozySG på Etsy.com
Handgjort, inte billigt, men grym kvalitet!
Ska kika, vore kul att köpa nåt fint till den nån gång
Finns ju mycket snyggt. Man kanske kan maila Zlatoust och fråga😁 eftersom de säljer dom nya med de där bruna bandet med nitarna så kan de ju finnas att få tag i
Screenshot_20211030-194105.png
Screenshot_20211030-214608.png
Photo12-1-1024x1024.jpg
 
водолаз (vodolaz) betyder dykare så det är inget märke..
Zlatoust är den tredje största staden i Tjeljabinsk oblast i Ryssland och där låg fabriken AGAT som tillverkat dom klockorna. Hur och var dom görs nu vet jag ej :)

"Zlatoust Diver Watches (Agat). The Agat Factory in Russia has a distinguished history. In the cold autumn of 1941 the First Moscow Watch Facory was transferred from Moscow to the distant Zlatoust (city in Chelyabinsk Oblast, Russia). Installation of the plant commenced in November, and production (military watches, aircraft/tank/submarine clock) started on 25 December 1941. Russian diver watches, large xxl military dive watches, vintage divers watches, Zlatoust 191-chs diver watches."

Uppfattat! Där ser man.. Tack för klargörande! 👌
 
Någon som har eller har haft den här:

titan.jpg


En Sturmanskie Gagarin vilket är en remake på den klocka som år 1961 var första klockan att lämna jordens atmosfär..

13179530b_xxl_v1575913280764.jpg


Jag tycker att den är sjukt snygg men 40mm känns stort på den typen av klocka.. Någon som provat?

Den finns även i 33mm:

sturmanskiegagarin33mm1eckig.jpg


Men det känns lite väl litet. Någonstans mitt emellan hade varit perfekt!
 

Utvisaren

Patek
Någon som har eller har haft den här:

titan.jpg


En Sturmanskie Gagarin vilket är en remake på den klocka som år 1961 var första klockan att lämna jordens atmosfär..

13179530b_xxl_v1575913280764.jpg


Jag tycker att den är sjukt snygg men 40mm känns stort på den typen av klocka.. Någon som provat?

Den finns även i 33mm:

sturmanskiegagarin33mm1eckig.jpg


Men det känns lite väl litet. Någonstans mitt emellan hade varit perfekt!
40mm är nog de nytillverkade som ligger på. 33mm skulle jag tro är de äldre och som de gjordes från början. 33 är ju mer i linje med vad som tillverkades på tidigt 60-tal.
 
Topp