InWester
Silver
Japp jag sitter å fipplar på en iphoneAnvänd Google Chrome så kan du översätta direkt från menyn.. Antar du använder en telefon? Är det en apple så kan jag ej hjälpa dig då jag bara supportar Windows, Linux och lite Android system![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp jag sitter å fipplar på en iphoneAnvänd Google Chrome så kan du översätta direkt från menyn.. Antar du använder en telefon? Är det en apple så kan jag ej hjälpa dig då jag bara supportar Windows, Linux och lite Android system![]()
![]()
Ja du då får du nog köpa ett ryskt lexikonJapp jag sitter å fipplar på en iphone![]()
Haha JoLite väl mycket bling disco för min smak, jag föredrar simpelt och funktionellt (ryskt)Helst en original med lite radioaktivt lume så man kan värma händerna när det kryper ner mot -30
![]()
Vad är det för luggbredd på din? Antar den på bilden har bredare band med tanke på att den verkar vara 60mm i boett storlek??Haha Jo
Vill ha detta bandet eller ett i svart, ser lite mer ut som originalet![]()
Är nog samma? Har 24 mmVad är det för luggbredd på din? Antar den på bilden har bredare band med tanke på att den verkar vara 60mm i boett storlek??
Inte med de där mässingslåsen, men typen av läder: Googla på ”butiken” CozySG på Etsy.comHaha Jo
Vill ha detta bandet eller ett i svart, ser lite mer ut som originalet![]()
Den här?Inte med de där mässingslåsen, men typen av läder: Googla på ”butiken” CozySG på Etsy.com
Handgjort, inte billigt, men grym kvalitet!
Nu snackar vi
Japps!Den här?
![]()
Leather Watch Straps | Custom Straps | Leather Goods | Cozy Handmade
Handmade leather watch straps, Custom Straps, Apple Watch Straps, Watch Travel Cases & other handcrafted leather goods. We ship worldwidewww.cozy.sg
Vad kostar ett Halda fickur i silver ungefär?Nu snackar viHar haft en klockfri dag idag. Skall kanske på en klockauktion imorgon men utropen verkar inte helt vara min kopp te. Men man vet ju aldrig. Men inget ryskt på listan i alla fall. Blandat swiss och mycket fickur. Visserligen ett par Halda men ja... det blir ju pengar därefter också.
Ska kika, vore kul att köpa nåt fint till den nån gångInte med de där mässingslåsen, men typen av läder: Googla på ”butiken” CozySG på Etsy.com
Handgjort, inte billigt, men grym kvalitet!
Beror på skick osv som vanligt. Vanliga verk 1500-3000. Udda saker, en njure. Ett Z-verk här 2 800 plus 22% avgift tex. https://auctionet.com/sv/1676887-halda-fickur-silver-z-verk-nr-1576-tillv-1894Vad kostar ett Halda fickur i silver ungefär?
Jag har redan en i silver men har dålig koll över vad det ärBeror på skick osv som vanligt. Vanliga verk 1500-3000. Udda saker, en njure. Ett Z-verk här 2 800 plus 22% avgift tex. https://auctionet.com/sv/1676887-halda-fickur-silver-z-verk-nr-1576-tillv-1894
Vill man komma billigt undan med Halda får man nog köpa ABU fiskerulle.
Jag har redan en i silver men har dålig koll över vad det är![]()
Va? Det va som fanken!! Ja då vet jag ju nu!! Tack så mycket för hjälpen!Då kan jag hjälpa dig:
Det är ett fickur i silver av märket Halda![]()
Halda speedpilot byggdes i Karlskoga på sin tidDå kan jag hjälpa dig:
Det är ett fickur i silver av märket Halda![]()
водолаз (vodolaz) betyder dykare så det är inget märke..
Zlatoust är den tredje största staden i Tjeljabinsk oblast i Ryssland och där låg fabriken AGAT som tillverkat dom klockorna. Hur och var dom görs nu vet jag ej
"Zlatoust Diver Watches (Agat). The Agat Factory in Russia has a distinguished history. In the cold autumn of 1941 the First Moscow Watch Facory was transferred from Moscow to the distant Zlatoust (city in Chelyabinsk Oblast, Russia). Installation of the plant commenced in November, and production (military watches, aircraft/tank/submarine clock) started on 25 December 1941. Russian diver watches, large xxl military dive watches, vintage divers watches, Zlatoust 191-chs diver watches."
@Vostok var snabb på bollen.
![]()
Ett litet utdrag från pappren.
Här kan man läsa lite historia. Finns ju många härliga modeller, hade man mer betalt för mjölken hade jag köpt fler![]()
Men's Wrist Watches - Buy Online - Zlatoust Watch Factory Russia
Men's watches of Russian production. Brutal watch for strong men.zlatoustwatch.com
En sådan borde man nog kanske ta och investera i
Jag har minst en kompass över om någon saknar en enkel att ha i klocklådan. Dra iväg ett pm om behov finns så lägger jag på lådan.Och en kompass om man inte har en![]()
Karlskoga måste väl ändå vara mer känt för Anders Gustav Andersson "ställbergsjätten" som föddes där. Nu svävade jag iväg rejält offtopic men men. En 60mm Zlatoust hade nog sätt lika smidig ut som en Daniel Wellington på hans armHalda speedpilot byggdes i Karlskoga på sin tid![]()
Har en bekant som samlar Halda. Ta ett par bilder så kan han säkert identifiera den i eftermiddag. Tavla, verk osv.Jag har redan en i silver men har dålig koll över vad det är![]()
40mm är nog de nytillverkade som ligger på. 33mm skulle jag tro är de äldre och som de gjordes från början. 33 är ju mer i linje med vad som tillverkades på tidigt 60-tal.Någon som har eller har haft den här:
![]()
En Sturmanskie Gagarin vilket är en remake på den klocka som år 1961 var första klockan att lämna jordens atmosfär..
![]()
Jag tycker att den är sjukt snygg men 40mm känns stort på den typen av klocka.. Någon som provat?
Den finns även i 33mm:
![]()
Men det känns lite väl litet. Någonstans mitt emellan hade varit perfekt!
Tog några bilder snabbt..Har en bekant som samlar Halda. Ta ett par bilder så kan han säkert identifiera den i eftermiddag. Tavla, verk osv.
Right visar honom bilerna i eftermiddag.Tog några bilder snabbt..
Ber övriga om ursäkt att det ej är ryskt
![]()
![]()
![]()
Tack så mycket!!Right visar honom bilerna i eftermiddag.
Tänk er att få vara en fluga på väggen hemma hos kamrat @Johanaxe66 eller kamrat @Rikala när de ska ställa om alla sina klockor.Glöm inte ställa tillbaka klockan idag.