Tänk er att få vara en fluga på väggen hemma hos kamrat @Johanaxe66 eller kamrat @Rikala när de ska ställa om alla sina klockor.
Har de tur är de klara vid 23 tiden...
Jag har vart uppe sedan klockan 03.00, så jag är snart klar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänk er att få vara en fluga på väggen hemma hos kamrat @Johanaxe66 eller kamrat @Rikala när de ska ställa om alla sina klockor.
Jag började redan i Fredags så jag har bara alla fickur kvar nuJag har vart uppe sedan klockan 03.00, så jag är snart klar...
Jag kan inte släppa tanken på den här riktigt....Lite nyheter direkt från Vostok!!
Boett 900 som påminner väldigt mycket om de äldre tunnorna måste jag säga
Чистопольский часовой завод Восток - официальный сайт. 90к
Чистопольский часовой завод Востокvostokinc.com
Det var som!!!!kände du till honom?Karlskoga måste väl ändå vara mer känt för Anders Gustav Andersson "ställbergsjätten" som föddes där. Nu svävade jag iväg rejält offtopic men men. En 60mm Zlatoust hade nog sätt lika smidig ut som en Daniel Wellington på hans arm
Fiiiin!Tog några bilder snabbt..
Ber övriga om ursäkt att det ej är ryskt
Tack! Jag hitta någon militär med i fickursamlingen nu, dock är den från Svenska ArménFiiiin!
Kul man jag är nog mer spekulant på en vanlig 710 först.Jag kan inte släppa tanken på den här riktigt....
Ska bli spännande att se vem i tråden som blir först med en sån.
En sådan, som av allt att döma var i bra originalskick, såldes i våras och jag var lite för skojs skull med o h budade upp till min egen maxgräns. Den gick till slut för mellan 4-5000 kr. En struntsumma med tanke på modellens historia plus att detta ex var i oerhört bra skick. Det end negativa jag kan komma på är att samtliga dessa har radiumbaserad lysmassa.Någon som har eller har haft den här:
En Sturmanskie Gagarin vilket är en remake på den klocka som år 1961 var första klockan att lämna jordens atmosfär..
Jag tycker att den är sjukt snygg men 40mm känns stort på den typen av klocka.. Någon som provat?
Den finns även i 33mm:
Men det känns lite väl litet. Någonstans mitt emellan hade varit perfekt!
En sådan, som av allt att döma var i bra originalskick, såldes i våras och jag var lite för skojs skull med o h budade upp till min egen maxgräns. Den gick till slut för drygt 5000 kr. En struntsumma med tanke på modellens historia plus att detta ex var i oerhört bra skick. Det enda negativa jag kan komma på är att samtliga dessa har radiumbaserad lysmassa.Någon som har eller har haft den här:
En Sturmanskie Gagarin vilket är en remake på den klocka som år 1961 var första klockan att lämna jordens atmosfär..
Jag tycker att den är sjukt snygg men 40mm känns stort på den typen av klocka.. Någon som provat?
Den finns även i 33mm:
Men det känns lite väl litet. Någonstans mitt emellan hade varit perfekt!
Jag nästan misstänker att det kommer bli några NVCh-30 homage av dom där boetternaJag kan inte släppa tanken på den här riktigt....
Ska bli spännande att se vem i tråden som blir först med en sån.
Finns ju i princip 2 st. Ett stationsur, dvs ser ut som ett vanligt fickur men med lumevisare. Och sedan en kronograf för tidtagning tex för artilleriet. Vill minnas att båda är minerva. Senare kommer en Excelsior park in tror jag. Har M numrena någonstans... fn vet vart...Tack! Jag hitta någon militär med i fickursamlingen nu, dock är den från Svenska Armén
Tyst, jag jobbar!Tänk er att få vara en fluga på väggen hemma hos kamrat @Johanaxe66 eller kamrat @Rikala när de ska ställa om alla sina klockor.
Lägger upp den med då så får du seFinns ju i princip 2 st. Ett stationsur, dvs ser ut som ett vanligt fickur men med lumevisare. Och sedan en kronograf för tidtagning tex för artilleriet. Vill minnas att båda är minerva. Senare kommer en Excelsior park in tror jag. Har M numrena någonstans... fn vet vart...
Yep Stationsuret. Sk "railroad grade" var ju ur som var justerade i fler positioner än vanliga ur. Armen kallade dem för stationsur. Men om det var justerat i fler positioner vet jag inte. Kika under balansen om du hittar en liten stämpel som ser ut som en julgran = Minerva. Om det inte står på den så klart.Lägger upp den med då så får du se
Måste nog ta och gå igenom alla dessa och rengöra och få lite koll över vad jag har
Ta det så nätt. Gick på en baksida med autosol och den repades något jävulskt fult. Kör riktigt fint putsmedel för juveler/guld etc.Lägger upp den med då så får du se
Måste nog ta och gå igenom alla dessa och rengöra och få lite koll över vad jag har
Står ingenting men har ej kollat under balansen ännu... Tack för info och tips!!Yep Stationsuret. Sk "railroad grade" var ju ur som var justerade i fler positioner än vanliga ur. Armen kallade dem för stationsur. Men om det var justerat i fler positioner vet jag inte. Kika under balansen om du hittar en liten stämpel som ser ut som en julgran = Minerva. Om det inte står på den så klart.
Skall väl eg vara en pil men ser ut som en gran tycker jag... som översta varianten brukar de se ut.Står ingenting men har ej kollat under balansen ännu... Tack för info och tips!!
Nej det finns ingen märkning alls förutom "swiss made 15 rubis" på min.Skall väl eg vara en pil men ser ut som en gran tycker jag... som översta varianten brukar de se ut.
Finns ju i princip 2 st. Ett stationsur, dvs ser ut som ett vanligt fickur men med lumevisare. Och sedan en kronograf för tidtagning tex för artilleriet. Vill minnas att båda är minerva. Senare kommer en Excelsior park in tror jag. Har M numrena någonstans... fn vet vart...
Då har man beställt sin första Vostok.. en Neptune .. spännande! Från Ryssland så lär väl ta lite tid.
Har till o med en bokDet var som!!!!kände du till honom?
Välkommen.Då har man beställt sin första Vostok.. en Neptune .. spännande! Från Ryssland så lär väl ta lite tid.
Det är ett sk Z verk. Version2. Haldas näst vanligaste ur. Tillverkades ca 1895 till 1917. Serienumret indikerar sen tillverkning. 1910-1917. Brukar värderas till ca 2500-3000 kr.Tog några bilder snabbt..
Ber övriga om ursäkt att det ej är ryskt
Fanken det va ju riktigt bra!! Ska skriva en lite lapp med din info och lägga med klockan.Det är ett sk Z verk. Version2. Haldas näst vanligaste ur. Tillverkades ca 1895 till 1917. Serienumret indikerar sen tillverkning. 1910-1917. Brukar värderas till ca 2500-3000 kr.
Då har man beställt sin första Vostok.. en Neptune .. spännande! Från Ryssland så lär väl ta lite tid.