• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Promenad dax!
4C593BF5-DA7A-46DD-B231-40D40473DC6A.jpeg
 
En sådan, som av allt att döma var i bra originalskick, såldes i våras och jag var lite för skojs skull med o h budade upp till min egen maxgräns. Den gick till slut för mellan 4-5000 kr. En struntsumma med tanke på modellens historia plus att detta ex var i oerhört bra skick. Det end negativa jag kan komma på är att samtliga dessa har radiumbaserad lysmassa.

En sådan, som av allt att döma var i bra originalskick, såldes i våras och jag var lite för skojs skull med o h budade upp till min egen maxgräns. Den gick till slut för drygt 5000 kr. En struntsumma med tanke på modellens historia plus att detta ex var i oerhört bra skick. Det enda negativa jag kan komma på är att samtliga dessa har radiumbaserad lysmassa.
Screenshot_20210525-055603_eBay.jpg
Coolt! 😍
Var den 100% rätt och riktig? Finns tydligen sinnessjukt många fakes och frankens därute..
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Coolt! 😍
Var den 100% rätt och riktig? Finns tydligen sinnessjukt många fakes och frankens därute..
Japp det finns nästa lika många fuskisar för den modellen som när det gäller Vostok Desert Shield. Men, som sagt, denna var av allt att döma 100% korrekt. Vi skrev lite inlägg här i samband med detta och jämförde med priset på Omega Speedmaster från samma tid, iom referensen till rymdresor och konstaterade att man får lägga till ganska många nollor för att lägga vantarna på en Speedmaster från 1957.
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Testar länken som följde med 170n jag plundrade för att bygga min klassdisco-lysaimörkretklocka och får medge att den inte är så pjåkig. Klart bästa som kommit på någon Vostok jag köpt 😃
6F857F8B-4014-4A54-A90C-04412A41D3F8.jpeg
Om du menar den länken där låset är osynligt och dolt bakom? Typ en dubbel öppning eller va man ska säga, väldans trevlig länk men rätt tung 😁
 

Delgada

Patek
Testar länken som följde med 170n jag plundrade för att bygga min klassdisco-lysaimörkretklocka och får medge att den inte är så pjåkig. Klart bästa som kommit på någon Vostok jag köpt 😃
6F857F8B-4014-4A54-A90C-04412A41D3F8.jpeg
Just det ja. Till senaste nyförvärvet var det ju en originallänk.
Det var en vanlig med standard låset, ändlänkar osv.
Nån som vill ha?
Var inte blyga nu. Skicka PM så skickar jag länken. Kostar gratis.
Ja, jag ska inte ha kvar den i alla fall.
20211028_171346.jpg
20211028_171400.jpg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Just det ja. Till senaste nyförvärvet var det ju en originallänk.
Det var en vanlig med standard låset, ändlänkar osv.
Nån som vill ha?
Var inte blyga nu. Skicka PM så skickar jag länken. Kostar gratis.
Ja, jag ska inte ha kvar den i alla fall.
20211028_171346.jpg
20211028_171400.jpg
Inte locka med sånt där när priset på stål är så högt😁 sålde skrot för några veckor sen blev en bra affär
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp