Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja vi får väl se! Såg en youtube video på den jag köpt och blev jäkligt impad.. hoppas den känns så när man har den i handen också. Kul med en orange!Välkommen!
Du är även välkommen till AR - Anynomya Ryssklockolister, det är lika bra du börjar med en gång, du fallar snart dit o köper flera .
40mm är nog de nytillverkade som ligger på. 33mm skulle jag tro är de äldre och som de gjordes från början. 33 är ju mer i linje med vad som tillverkades på tidigt 60-tal.
Coolt!En sådan, som av allt att döma var i bra originalskick, såldes i våras och jag var lite för skojs skull med o h budade upp till min egen maxgräns. Den gick till slut för mellan 4-5000 kr. En struntsumma med tanke på modellens historia plus att detta ex var i oerhört bra skick. Det end negativa jag kan komma på är att samtliga dessa har radiumbaserad lysmassa.
En sådan, som av allt att döma var i bra originalskick, såldes i våras och jag var lite för skojs skull med o h budade upp till min egen maxgräns. Den gick till slut för drygt 5000 kr. En struntsumma med tanke på modellens historia plus att detta ex var i oerhört bra skick. Det enda negativa jag kan komma på är att samtliga dessa har radiumbaserad lysmassa.
Men jäklar!! Stor grattis!!Flickor och pojkar.
Jackpot på auktionen.
Så de fanns ryssar där... TrevligaFlickor och pojkar.
Jackpot på auktionen.
Japp det finns nästa lika många fuskisar för den modellen som när det gäller Vostok Desert Shield. Men, som sagt, denna var av allt att döma 100% korrekt. Vi skrev lite inlägg här i samband med detta och jämförde med priset på Omega Speedmaster från samma tid, iom referensen till rymdresor och konstaterade att man får lägga till ganska många nollor för att lägga vantarna på en Speedmaster från 1957.Coolt!
Var den 100% rätt och riktig? Finns tydligen sinnessjukt många fakes och frankens därute..
Ja men de var inte med i någon objektsbeskrivning!!! Låg i en skrällehög kallad 4 chronografer i delar. Service behövs dock. Vilken. J-la. Flax!!!Så de fanns ryssar där... Trevliga
Om du menar den länken där låset är osynligt och dolt bakom? Typ en dubbel öppning eller va man ska säga, väldans trevlig länk men rätt tungTestar länken som följde med 170n jag plundrade för att bygga min klassdisco-lysaimörkretklocka och får medge att den inte är så pjåkig. Klart bästa som kommit på någon Vostok jag köpt
Jepp den är inte så tokig
Just det ja. Till senaste nyförvärvet var det ju en originallänk.Testar länken som följde med 170n jag plundrade för att bygga min klassdisco-lysaimörkretklocka och får medge att den inte är så pjåkig. Klart bästa som kommit på någon Vostok jag köpt
Inte locka med sånt där när priset på stål är så högt sålde skrot för några veckor sen blev en bra affärJust det ja. Till senaste nyförvärvet var det ju en originallänk.
Det var en vanlig med standard låset, ändlänkar osv.
Nån som vill ha?
Var inte blyga nu. Skicka PM så skickar jag länken. Kostar gratis.
Ja, jag ska inte ha kvar den i alla fall.
Grattis och välkommenOch då kan även jag äntligen posta här.
Min första Vostok, nåväl en mod men ändå!
Tack! Är supernöjd med den!Grattis och välkommen
Härlig klocka
Grattis till en fin klocka, och välkommen in i missbruket (en verkar ha en förmåga att bli fem ganska fort)Och då kan även jag äntligen posta här.
Snygg. Cool modd.Och då kan även jag äntligen posta här.
Din?för de där duggar inte tättHmmmm...
Najs klocka!Och då kan även jag äntligen posta här.
Fårlåt herrn. Men skall det verkligen stå en sak rakt ut där i mitten?Hmmmm...