Kina levererarKom ett early bird paket från Kina i morse... ett 20mm grön rött MN-band.
Lite väl mörkt grön o svårt o fånga färgen inomhus. Beställde ett svart med o trodde först de skickat två svarta!
Mysig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kina levererarKom ett early bird paket från Kina i morse... ett 20mm grön rött MN-band.
Lite väl mörkt grön o svårt o fånga färgen inomhus. Beställde ett svart med o trodde först de skickat två svarta!
@Rikala du har handlat där va?Ingen som handlat direkt från Vostok?
Lite dåligt utbud på sidan men det kanske går att få fram mer delar om man snackar direkt med dom?
Официальный интернет-магазин часов марки Восток-Каталог
Купите механические часы марки Восток в официальном интернет-магазине Чистопольского завода по низкой стоимости с доставкой. Есть сертификаты. Любые варианты оплаты. Каталог на сайте.online.vostokinc.com
@Rikala du har handlat där va?
Okej jag känner att jag måste begränsa mitt sökande för annars blir jag knäpp. Det jag egentligen är ute efter är något som går i Panerai stil. Har inte råd med en panna på många år och vägrar köpa en homage. Spanar runt lite på forumet och sett några klockrena (haha) exempel. Såg en Poljot red devil men den hittar jag inte när jag googlar… så om ni ser ngt Panerai liknande let me know! Ni sitter inne på mkt idéer och kunskap här märker jag. Får ju gärna vara prisvärd oxå hjälp mig
Just ja, de där finns ju också ja - är väl till och med Vostokverk i dem? De var väl uppe här eller om det var i någon annan tråd ganska nyligen, blev ganska sugen på att skaffa en.Moscow Classic kanske..
Just ja, de där finns ju också ja - är väl till och med Vostokverk i dem? De var väl uppe här eller om det var i någon annan tråd ganska nyligen, blev ganska sugen på att skaffa en.
Tackar som påminner ikväll blir de byte till ZlatoustJa den där sitter det ett Vostok-verk i tror jag.
Sen finns det ju en liknande modell som man googlar fram genom att skriva Moscow Classic Vodolaz:
Lite oklart för mig hur namnen/företagen/modellerna hänger ihop där. Vodolaz är ju annars mest kända för:
Min ryska är dålig.. risken är att man inte var man skall fylla i adress/namn/land och telefonnummerVill du ha en orange neptun finns den här till betydligt bättre pris.
Купить часы Каталог товаров Амфибия 2416/960895 недорого
Купите часы Каталог товаров Амфибия 2416/960895 по низким ценам с доставкой. Сертификаты в наличии. Широкий ассортимент. 100% оригинал. Удобные варианты оплаты. Каталог на сайте.online.vostokinc.com
Den lilla flaggan uppe i menyn kan du trycka på och välja språkMin ryska är dålig.. risken är att man inte var man skall fylla i adress/namn/land och telefonnummer
Den lilla flaggan uppe i menyn kan du trycka på och välja språk
Längst ner bland valen står det "Шведский" = Svenska (fast dom ha lyckats sätta dit fel flagga)
Det finns ett Ryskt ordspråk som säger "Även en mormor kan göra misstag"Underbart att de skrivit språkens namn på ryska så att de som vill byta språk ändå inte förstår vad de ska välja. (Nu har de iofs flaggorna där också men det blev ju inte riktigt rätt tydligen.)
Det är lite samma sak som att det finns ett "s" i ordet "läspa"... Så att de som läspar inte ens kan uttala sig eget tal-fel..
"Jag läääfpar.."
Ja, eller som att det är så svårt att stava till dyslektriker...Underbart att de skrivit språkens namn på ryska så att de som vill byta språk ändå inte förstår vad de ska välja. (Nu har de iofs flaggorna där också men det blev ju inte riktigt rätt tydligen.)
Det är lite samma sak som att det finns ett "s" i ordet "läspa"... Så att de som läspar inte ens kan uttala sig eget tal-fel..
"Jag läääfpar.."
Orden om vodolaz i tråden fick abstinensen att stiga. Varje gång jag plockar fram den får jag en underbar känsla.
Nemen..men..men.. det var ju precis det jag skrev om härom dagen. Att det är märkligt att de inte kommit med en borstad 090. Och så kommer det en sån!Lite nyheter direkt från Vostok!!
Boett 900 som påminner väldigt mycket om de äldre tunnorna måste jag säga
Чистопольский часовой завод Восток - официальный сайт. 90к
Чистопольский часовой завод Востокvostokinc.com
водолаз (vodolaz) betyder dykare så det är inget märke..Har du koll på hur allt hänger ihop gällande den klockan? Är Vodolaz märket och Zlatoust modellen? Eller är det två olika märken som gör varsin likadan modell?
Tycker det är krångligt med de ryska klockföretagen och hur de hänger ihop..
Det där är lite mer än en borstad 090 boett.. Titta och jämför kanterna samt baksidan så ser du att den är mer åt 1190 boetten (gamla tunnan)Nemen..men..men.. det var ju precis det jag skrev om härom dagen. Att det är märkligt att de inte kommit med en borstad 090. Och så kommer det en sån!
Fantastiskt! Jag tror faktiskt väldigt många människor behöver en borstad tunna.
Hög villhöver faktor på den..
@Vostok var snabb på bollen.Har du koll på hur allt hänger ihop gällande den klockan? Är Vodolaz märket och Zlatoust modellen? Eller är det två olika märken som gör varsin likadan modell?
Tycker det är krångligt med de ryska klockföretagen och hur de hänger ihop..
Lite väl mycket bling disco för min smak, jag föredrar simpelt och funktionellt (ryskt) Helst en original med lite radioaktivt lume så man kan värma händerna när det kryper ner mot -30Några förslag
Den lilla flaggan uppe i menyn kan du trycka på och välja språk
Längst ner bland valen står det "Шведский" = Svenska (fast dom ha lyckats sätta dit fel flagga)
Använd Google Chrome så kan du översätta direkt från menyn.. Antar du använder en telefon? Är det en apple så kan jag ej hjälpa dig då jag bara supportar Windows, Linux och lite Android systemSer ingen flagga..