• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Kom ett early bird paket från Kina i morse... ett 20mm grön rött MN-band.

Lite väl mörkt grön o svårt o fånga färgen inomhus. Beställde ett svart med o trodde först de skickat två svarta!

20211030_121632.jpg


20211030_121711.jpg
Kina levererar
😎
Mysig
 

Vostok

Audemars
Ingen som handlat direkt från Vostok?
Lite dåligt utbud på sidan men det kanske går att få fram mer delar om man snackar direkt med dom?
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Ingen som handlat direkt från Vostok?
Lite dåligt utbud på sidan men det kanske går att få fram mer delar om man snackar direkt med dom?
@Rikala du har handlat där va?
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Kommer inte ihåg, men ifall jag gjort det var det något armband eller så (det säljer de några iallafall, även om det är svårt via mobil (kass sida). De verkar inte sälja reservdelar alls, men fråga så kanske?

 
Okej jag känner att jag måste begränsa mitt sökande för annars blir jag knäpp. Det jag egentligen är ute efter är något som går i Panerai stil. Har inte råd med en panna på många år och vägrar köpa en homage. Spanar runt lite på forumet och sett några klockrena (haha) exempel. Såg en Poljot red devil men den hittar jag inte när jag googlar… så om ni ser ngt Panerai liknande let me know! Ni sitter inne på mkt idéer och kunskap här märker jag. Får ju gärna vara prisvärd oxå😉 hjälp mig😃


Moscow Classic kanske..

nedladdning.jpeg


images.jpeg
 
Just ja, de där finns ju också ja - är väl till och med Vostokverk i dem? De var väl uppe här eller om det var i någon annan tråd ganska nyligen, blev ganska sugen på att skaffa en.

Ja den där sitter det ett Vostok-verk i tror jag.
Sen finns det ju en liknande modell som man googlar fram genom att skriva Moscow Classic Vodolaz:

images (2).jpeg

images (1).jpeg


Lite oklart för mig hur namnen/företagen/modellerna hänger ihop där. Vodolaz är ju annars mest kända för:

images (3).jpeg
 

InWester

Cartier
Vill du ha en orange neptun finns den här till betydligt bättre pris.
Min ryska är dålig😅.. risken är att man inte var man skall fylla i adress/namn/land och telefonnummer
 
Den lilla flaggan uppe i menyn kan du trycka på och välja språk
1635607451918.png


Längst ner bland valen står det "Шведский" = Svenska (fast dom ha lyckats sätta dit fel flagga)
1635607567550.png

😂 Underbart att de skrivit språkens namn på ryska så att de som vill byta språk ändå inte förstår vad de ska välja. (Nu har de iofs flaggorna där också men det blev ju inte riktigt rätt tydligen.)

Det är lite samma sak som att det finns ett "s" i ordet "läspa"... Så att de som läspar inte ens kan uttala sig eget tal-fel..😂
"Jag läääfpar.."
 

Vostok

Audemars
😂 Underbart att de skrivit språkens namn på ryska så att de som vill byta språk ändå inte förstår vad de ska välja. (Nu har de iofs flaggorna där också men det blev ju inte riktigt rätt tydligen.)

Det är lite samma sak som att det finns ett "s" i ordet "läspa"... Så att de som läspar inte ens kan uttala sig eget tal-fel..😂
"Jag läääfpar.."
Det finns ett Ryskt ordspråk som säger "Även en mormor kan göra misstag" 😂 😂 😂
 

Delgada

Patek
😂 Underbart att de skrivit språkens namn på ryska så att de som vill byta språk ändå inte förstår vad de ska välja. (Nu har de iofs flaggorna där också men det blev ju inte riktigt rätt tydligen.)

Det är lite samma sak som att det finns ett "s" i ordet "läspa"... Så att de som läspar inte ens kan uttala sig eget tal-fel..😂
"Jag läääfpar.."
Ja, eller som att det är så svårt att stava till dyslektriker...
 
Senast ändrad:
Orden om vodolaz i tråden fick abstinensen att stiga. Varje gång jag plockar fram den får jag en underbar känsla.
DSC_7294.JPG
DSC_7296~2.JPG

Har du koll på hur allt hänger ihop gällande den klockan? Är Vodolaz märket och Zlatoust modellen? Eller är det två olika märken som gör varsin likadan modell?

Tycker det är krångligt med de ryska klockföretagen och hur de hänger ihop..
 

Delgada

Patek
Lite nyheter direkt från Vostok!!
Boett 900 som påminner väldigt mycket om de äldre tunnorna måste jag säga :D

1635589932225.png

1635590047542.png


Nemen..men..men.. det var ju precis det jag skrev om härom dagen. Att det är märkligt att de inte kommit med en borstad 090. Och så kommer det en sån!
Fantastiskt! Jag tror faktiskt väldigt många människor behöver en borstad tunna.
Hög villhöver faktor på den..
 

Vostok

Audemars
Har du koll på hur allt hänger ihop gällande den klockan? Är Vodolaz märket och Zlatoust modellen? Eller är det två olika märken som gör varsin likadan modell?

Tycker det är krångligt med de ryska klockföretagen och hur de hänger ihop..
водолаз (vodolaz) betyder dykare så det är inget märke..
Zlatoust är den tredje största staden i Tjeljabinsk oblast i Ryssland och där låg fabriken AGAT som tillverkat dom klockorna. Hur och var dom görs nu vet jag ej :)

"Zlatoust Diver Watches (Agat). The Agat Factory in Russia has a distinguished history. In the cold autumn of 1941 the First Moscow Watch Facory was transferred from Moscow to the distant Zlatoust (city in Chelyabinsk Oblast, Russia). Installation of the plant commenced in November, and production (military watches, aircraft/tank/submarine clock) started on 25 December 1941. Russian diver watches, large xxl military dive watches, vintage divers watches, Zlatoust 191-chs diver watches."
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Nemen..men..men.. det var ju precis det jag skrev om härom dagen. Att det är märkligt att de inte kommit med en borstad 090. Och så kommer det en sån!
Fantastiskt! Jag tror faktiskt väldigt många människor behöver en borstad tunna.
Hög villhöver faktor på den..
Det där är lite mer än en borstad 090 boett.. Titta och jämför kanterna samt baksidan så ser du att den är mer åt 1190 boetten (gamla tunnan)
090 har mer rundade kanter medans denna ser ut som de äldre tunnorna med skarpare kanter.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Har du koll på hur allt hänger ihop gällande den klockan? Är Vodolaz märket och Zlatoust modellen? Eller är det två olika märken som gör varsin likadan modell?

Tycker det är krångligt med de ryska klockföretagen och hur de hänger ihop..
@Vostok var snabb på bollen.
DSC_7297.JPG

Ett litet utdrag från pappren.
Här kan man läsa lite historia. Finns ju många härliga modeller, hade man mer betalt för mjölken hade jag köpt fler
 
Topp