• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Känner mig sugen på o ta ett dyk!

20211108_181539.jpg
Nja... vet inte riktigt om en sån där klocka passar bland korallrev och färgglada fiskar.
Den är värd bättre.
Så snarare i mörkt, kallt vatten med dålig sikt, ackompanjerad av ett bagage med magnetminor att fästa på ett fartygsskrov någonstans.😎
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Den är emellertid lite besvärlig att ställa. När man ska trycka in kronan igen är den ofta kvar i ställa-läge och man sabbar inställningen och minutvisaren drar iväg när man ska skruva in kronan.
Det brukar gå ett eller två misslyckade försök, men idag tror jag lyckades först sjunde försöket.
Lite irriterande. Känns som bommen är någon tiondels mm för kort.
Eller är det någon som har nån idé vad det kan bero på, och vad man kan göra åt det?
20211108_193457.jpg
Jag känner igen de där en av mina är likadana pinsamt nog minns jag inte vilken av dom.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Den är emellertid lite besvärlig att ställa. När man ska trycka in kronan igen är den ofta kvar i ställa-läge och man sabbar inställningen och minutvisaren drar iväg när man ska skruva in kronan.
Det brukar gå ett eller två misslyckade försök, men idag tror jag lyckades först sjunde försöket.
Lite irriterande. Känns som bommen är någon tiondels mm för kort.
Eller är det någon som har nån idé vad det kan bero på, och vad man kan göra åt det?
20211108_193457.jpg

Är inte den där hyfsat ny? Annars hade jag gissat på lite smutsig. Kanske behöva lite mer olja runt de delar som styr bommens funktion?

Har haft problem med äldre klockor, rengörning och oljning har då oftast rättat till problemet.
 

Utvisaren

Patek
Nja... vet inte riktigt om en sån där klocka passar bland korallrev och färgglada fiskar.
Den är värd bättre.
Så snarare i mörkt, kallt vatten med dålig sikt, ackompanjerad av ett bagage med magnetminor att fästa på ett fartygsskrov någonstans.😎
Ja man har ju sett på gamla filmer på tuben hur tyska soldater springer ifatt och klättrar upp på en T-34 och sätter en magnetmina i skarven mellan torn och vagn. Minan är alltså tidsinställd på 30 sekunder och de drar sprinten redan innan de börjar springa efter vagnen. Hade man själv vågat något sådant? Vi skall nog komma ihåg att vi har det rätt så bra här i världen just nu.
 

Vostok

Audemars
Annan sak. Letar visare till en 3017. De som är på bilden nedan. ALLA visarna behöver jag. Har en något naken Poljot som behöver lite nya vingar. Om någon ser - hojta gärna.

20211101_060721.jpg
Inte så billigt kanske men är väl lite svåra att hitta ett helt kit med till bra pris..

 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Den är emellertid lite besvärlig att ställa. När man ska trycka in kronan igen är den ofta kvar i ställa-läge och man sabbar inställningen och minutvisaren drar iväg när man ska skruva in kronan.
Det brukar gå ett eller två misslyckade försök, men idag tror jag lyckades först sjunde försöket.
Lite irriterande. Känns som bommen är någon tiondels mm för kort.
Eller är det någon som har nån idé vad det kan bero på, och vad man kan göra åt det?
20211108_193457.jpg
Undrar om inte jag upplevde något liknande med min hemsökta klocka innan jag flyttade inkråmet från den. Tror att det blev lite bättre efter att ha dragit ut kronan helt, tagit loss den och sedan satt tillbaka den, möjligen gjorde jag det två gånger med verket urplockat den första 🤔
 

Utvisaren

Patek
Inte så billigt kanske men är väl lite svåra att hitta ett helt kit med till bra pris..

EBAY alltså? Tanken slog mig inte ens att leta där... 😂 👍 :banghead:😂 Men värst vad dyrt.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Godmorgon
Hoppar tonneoutisdag även denna veckan, får se hur hur ni andra resonerar om ert klockval idag.
Ratnik känns väldigt coolt att bära särskilt med svart läder. Vem vill inte vara cool en kall tisdag?
skönt att jobba inne i en varm lagård
DSC_7604.JPG
Screenshot_20211109-062524.png
DSC_7606.JPG
 
Senast ändrad:

ShogunB

Omega
Nja... vet inte riktigt om en sån där klocka passar bland korallrev och färgglada fiskar.
Den är värd bättre.
Så snarare i mörkt, kallt vatten med dålig sikt, ackompanjerad av ett bagage med magnetminor att fästa på ett fartygsskrov någonstans.😎
Är inte alla ryska klockor anpassade för undervattensmiljön i Stockholms skärgård?
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp