• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Brunstspanar med sommarklockan
DSC_7639.JPG
DSC_7638.JPG
DSC_7636.JPG
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Fick faktiskt googla själv, tydligen förbjudet igen.


Det var som sjutton 😃
Vad kul, då lärde jag mig något idag, det får jag tacka för 🙂
 

hepanter

Patek
2-Faktor
DSC_7641.JPG

DSC_7640.JPG

Du vet väl att tidelag är förbjudet? 😉
Jag fick tom googla ordet, kan nog inte kalla mig allmänbildad med andra ord😀
De enda jag gör är att kollar efter brunster, semin sköter resten även tjuren om de är söndag och semin har helgtillägg 😀

Inte bara urverk som kan sluta ticka, lyckades lösa de på plats, stålpinnanra hade hoppat ur, fick sig även en smörjning.
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
DSC_7641.JPG

DSC_7640.JPG


Jag fick tom googla ordet, kan nog inte kalla mig allmänbildad med andra ord😀
De enda jag gör är att kollar efter brunster, semin sköter resten även tjuren om de är söndag och semin har helgtillägg 😀

Inte bara urverk som kan sluta ticka, lyckades lösa de på plats, stålpinnanra hade hoppat ur, fick sig även en smörjning.

Alltid kul o kunna utbilda folk även om mitt inlägg kanske var lite väl grovt...

Vad är det för kul grej du fixat?
 
  • Like
Reactions: Beo

hepanter

Patek
2-Faktor
Alltid kul o kunna utbilda folk även om mitt inlägg kanske var lite väl grovt...

Vad är det för kul grej du fixat?
Det är en pulsator, den som regler luften som alltså kramar ur mjölken mjölkorganen. Den går med en viss puls, för att kunna få ur mjölken ur juvret så måste ju maskinen kunna krama, de är de pulsator gör. Mina stålpinnar som sitter uppe i pendeln hade hoppat ur så den pendla ingenting

 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Det är en pulsator, den som regler luften som alltså kramar ur mjölken mjölkorganen. Den går med en viss puls, för att kunna få ur mjölken ur juvret så måste ju maskinen kunna krama, de är de pulsator gör. Mina stålpinnar som sitter uppe i pendeln hade hoppat ur så den pendla ingenting

Min fru använde en mjölkpump någon gång när hon ammade, man jag kan inte minnas att den såg ut sådär... 🤔
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Bra bredd på den ryggtavlan! 👍
Har du chinsat dig till sådär bra lats eller krävs det mer avancerade övningar än så?
Tack😀
Jag tror de är en kombination av mycket. Lika mycket jobb som träning. När man tänker på det så öser jag ju allt tungt ensilage bakåt, skrapar skit bakåt så mycket kommer därifrån. Men har också hållit på med gym i 20 år, kört latsdrag och China som du nämner.
Träningen räddar min kropp, skulle nog aldrig orka med belastningen 7 dar i veckan 365 dar om de inte vore för just träning. Föddes ju klen och spinkig😀
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Godmorgon,
Tror att jag kanske borde ramla ut och skrapa rutorna på kåken; ett säkert vintertecken.

Kör med klockan som drog in mig i ryssträsket idag. Det började som en oskyldig önskan om att få vara lika frän som Bill Murray och innan man visste ordet av så.. 😂

3C168076-B05C-4BF0-96D8-9867370B9081.jpeg
Inget att skämmas för. Alla vägar är rätt bara de leder till det ryska klockträsket! :D Jag skyller på riktad reklam på fejjan som fick mig att klicka på en länk till klockanett.se. Sedan dess är det kört! Dumma, dumma Bosse! 🤣 Det roliga är att fram tills exakt den stunden hade jag en väldigt negativ bild av ryska armbandsur. Jag hade köpt en 24-h Komandirskie typ två år tidigare och jag kunde inte frammana några varma känslor hur mycket jag än ville. Klockan var iof rätt cool och det var den enda av mina dåvarande armbandsur som kunde skapa en diskussion vid fikabordet på jobbet, eftersom det var så hiskligt svårt att snabbt säga hur mycket klockan var. I övrigt hatade jag standardlänken och den lösa kronan.
Allt detta är ju historia nu och jag har blivit en mycket mer intelligent människa sedan dess. Komandirskien i fråga, som har fått nytt armband och annan bezel finns fortfarande kvar i samlingen, men jag kan erkänna att den inte får så himla mycket armtid. Det är faktiskt väldigt svårt att snabbt se hur mycket klockan är! 😍
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Inget att skämmas för. Alla vägar är rätt bara de leder till det ryska klockträsket! :D Jag skyller på riktad reklam på fejjan som fick mig att klicka på en länk till klockanett.se. Sedan dess är det kört! Dumma, dumma Bosse! 🤣 Det roliga är att fram tills exakt den stunden hade jag en väldigt negativ bild av ryska armbandsur. Jag hade köpt en 24-h Komandirskie typ två år tidigare och jag kunde inte frammana några varma känslor hur mycket jag än ville. Klockan var iof rätt cool och det var den enda av mina dåvarande armbandsur som kunde skapa en diskussion vid fikabordet på jobbet, eftersom det var så hiskligt svårt att snabbt säga hur mycket klockan var. I övrigt hatade jag standardlänken och den lösa kronan.
Allt detta är ju historia nu och jag har blivit en mycket mer intelligent människa sedan dess. Komandirskien i fråga, som har fått nytt armband och annan bezel finns fortfarande kvar i samlingen, men jag kan erkänna att den inte får så himla mycket armtid. Det är faktiskt väldigt svårt att snabbt se hur mycket klockan är! 😍
Rolig historia😀
Jag skyller på @Delgada hade inte han uppdaterat alla sina ryska Vostoks i en annan tråd på detta forumet så hade jag inte varit en del av denna fantastiska gemenskapen.
Jag var helt såld på Seiko. Alla bilder på kupade Plexis av herr @Delgada gjorde att jag trillade dit
Jag hamnade sen hos Bosse på klockanett resten är historia😀
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Tack😀
Jag tror de är en kombination av mycket. Lika mycket jobb som träning. När man tänker på det så öser jag ju allt tungt ensilage bakåt, skrapar skit bakåt så mycket kommer därifrån. Men har också hållit på med gym i 20 år, kört latsdrag och China som du nämner.
Träningen räddar min kropp, skulle nog aldrig orka med belastningen 7 dar i veckan 365 dar om de inte vore för just träning. Föddes ju klen och spinkig😀
Jo, jag inser att det nog är svårt att föreställa sig hur fysiskt krävande livet som bonde är för en som mig som aldrig har levt så. Känner igen mig i att träningen räddar en dock, men i mitt fall rör det sig snarare om helt vanligt småbarnsliv - men redan där är jag tacksam för varje minut jag lagt på träning, tanken på att bära arga fyraåringar med den späda fysik jag har i grundutförande lockar verkligen inte. 😅

Känns som att det finns en anledning till att typ alla strongman-grenar imiterar arbetsmoment på en bondgård (mer eller mindre naturtroget) - möjligen med undantag för det där när de kastar ölfat så högt de kan 😅
 
Topp