• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Ny dag för oss med knapphändiga uppgifter. Kirovkaffe på det.
20211115_074035.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Fast det är ju rätt mysigt. Är huset gammalt eller nytt? Dvs vad ser mest original ut? Men det är iofs mest vikitgt med klockor om man har alla originaldelar eller ej? ;)
Byggt 1985, så inte äldre än så. Många andra hur i området har slängt spröjsarna. Frugan och jag diskuterar om vi skall köpa helt nya eller helt enkelt skrota idén. Vårt första hus hade äkta spröjsade fönster. Snyggt, men ett litet h...e när jag en sommar bestämde mig för att renovera samtliga fönster.
Lite intressant jämförelse med klockor och huruvida saker skall vara original eller ej. Vintage-klockor är en sak, men vårt hus försöker jag nog snarare hålla uppdaterade mot vad som är modernt. Men, det är klart, men beter sig ju inte hur som helst med ett 1800-talshus.
 

Utvisaren

Patek
Byggt 1985, så inte äldre än så. Många andra hur i området har slängt spröjsarna. Frugan och jag diskuterar om vi skall köpa helt nya eller helt enkelt skrota idén. Vårt första hus hade äkta spröjsade fönster. Snyggt, men ett litet h...e när jag en sommar bestämde mig för att renovera samtliga fönster.
Lite intressant jämförelse med klockor och huruvida saker skall vara original eller ej. Vintage-klockor är en sak, men vårt hus försöker jag nog snarare hålla uppdaterade mot vad som är modernt. Men, det är klart, men beter sig ju inte hur som helst med ett 1800-talshus.
Om vi säger att jag tvättar fönstren med vattenslang , t-röd och bilsvamp... det skall liksom bara funka och vara enkelt. Lösa spröjs är ju bara jobbigt får då får man fler nackdelar som påverkar underhållet. Dvs något att reta sig på varje gång... jag hade fimpat spröjsen om jag var du. Förenkla allt som skall underhållas eller all in åt andra hållet med riktigt spröjs.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Sällskap av Boris Jeltsin idag på pendeltåget.
20211115_064050.jpg
Om du undrar varför jag plötsligt blockade dig (eller något liknande) så har det inte att göra med något du gjort utan var helt och hållet en konsekvens av mina flottiga fingrar som slant över skärmen. Begriper fortfarande inte riktigt hur jag gjorde men kunde tack och lov åtgärda den saken 😂

C661824F-4429-45D0-B9B6-EE1DAA20BAB0.jpeg

edit - klocka för topic
 

Delgada

Patek
Din bezel var dock snyggare 🙂
Ja, det är ju en smaksak, men visst, jag är mycket förtjust i den blå bezeln till den grå tavlan.
Nu såg jag att det finns flera fina bezel på komandirskie.com. Det var ju urplockat ett tag men nu verkar hyllorna fulla igen.
Bland annat snygga blå i den smala varianten, T2. Riktigt snygga, rycker i köpfingret fast jag egentligen inte behöver nån just nu..

 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Godmorgon och trevlig måndag
Äntligen fått paket hur tänkte OLEG här. Hoppas någon på forumet kan hjälpa till om mer info slitet index vid 4 annars fint skick
DSC_7784.JPG
DSC_7785.JPG
Först släppte Raketa sin Big Zero, sedan kontrade Vostok med Big... Everyting. Det är den amerikanska modellen att ju större desto bättre. Just denna modell tror jag är ganska sällsynt. Jag har nu skärskådat samtliga ryska kataloger från 1955 fram till idag med lupp (Bergeon 6,7x) och kan inte se att den finns med någonstans. Det måste mao vara en väldigt unik pjäs. Förslagsvis lägger du ut den till försäljning via Bukowskis. Det kan bli det största (!) sedan Paul Newmans Daytona såldes. ;)
 

Utvisaren

Patek
Ja, det är ju en smaksak, men visst, jag är mycket förtjust i den blå bezeln till den grå tavlan.
Nu såg jag att det finns flera fina bezel på komandirskie.com. Det var ju urplockat ett tag men nu verkar hyllorna fulla igen.
Bland annat snygga blå i den smala varianten, T2. Riktigt snygga, rycker i köpfingret fast jag egentligen inte behöver nån just nu..

Sluta upp att fresta!!!

Nu var ju jag tvungen att gå in och kolla vad det var för fina ringar. Plötsligt ligger 3 ringar och 2 klockor i korgen. INTE bra det här 😂 😂 😂

Men inte tryckt köp än dock... skall ju laga mina chrongrafer först!!!
 

branting

Cartier
Ja, det är ju en smaksak, men visst, jag är mycket förtjust i den blå bezeln till den grå tavlan.
Nu såg jag att det finns flera fina bezel på komandirskie.com. Det var ju urplockat ett tag men nu verkar hyllorna fulla igen.
Bland annat snygga blå i den smala varianten, T2. Riktigt snygga, rycker i köpfingret fast jag egentligen inte behöver nån just nu..

Tack för tipset! Även Klockanett har fått in en del nu. Tipsade Bosse om att ta in bezels och sälja i somras och han verkar ha nappat 🙂
 

Kreacon

Audemars
God kväll! Har två stycken vostoks som jag lyckats sabba canon pinionsen på. Vad jag förstår så går det att byta ut den men det känner jag är för avancerat för mig.

Är det någon här i tråden som är intresserade av att köpa dessa klockor? Eller någon form av byte kanske? Hör av er på PM i så fall! Allt gott!
Bild för uppmärksamhet🙂
420CF897-3957-4655-B8C8-4212D8DC70B7.jpeg
 
Topp