Utvisaren
Diamant
Snygg klassisk svartvit modd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg klassisk svartvit modd!
...och det är bara att posta på här i tråden Ju mer desto bättre. Samma klocka igen gör absolut ingenting. Bara kör på
Sa någon Tonneou tisdag, herr bonde ansluter sig.Hörde jag Tonneau-tisdag?
Japp!ultraljudstvätt med Elma röd och sjöljer med ipa och blåser tort funkar lusande,krmisk ren bensin och manuell tvätt är bra med men tar mycket mer tid.Fråga:
Bra vätska till ultraljudsrengöring. Någon som har provat någon av alla som finns speciellt avsedda till klockrengöring?
Det där "jättehuvudet" på supersmalt 18mm-band.Hörde jag Tonneau-tisdag?
Hm. Vad syftar du på med ipa? Ren sprit? För jag tänker inte hälla öl på klockan. Av minst 2 anledningarJapp!ultraljudstvätt med Elma röd och sjöljer med ipa och blåser tort funkar lusande,krmisk ren bensin och manuell tvätt är bra med men tar mycket mer tid.
Jag missttolkade nog intresset för bandstift här, men vill i all fall påminna om dem innan jag lägger dem på köp&sälj.Rysk bandstiftsbonanza!
För en tid sedan ventilerades behovet av bandstift. I rätt längder och utan att behöva köpa en bridgeblandning av stift. Jag tog därför hem en massa stift. Stiften är 1,5 mm tjocka och bör vara bra för allt vintage. Nya, och tunga ur har ofta tjockare, 1,8 eller 2 mm. En del tom 2,5. Stiften har axlar och är fjädrande. Ändarna var svåra att mäta med skjutmått. Har provat ett dussin olika och de verkar inte överskrida 0,9 mm. De låg mellan 0,8 och 0,9. Det är alltså inte schweizisk precision i dessa som ni förstår.
De kommer i 20 pack.
Finns i 16, 18, 20 och 22 mm.
30 kr per 20-pack.
Skickas i vanligt brev då de är lätta och inte särskilt dyrbara, extra tejpat. Porto o pack är alltså 15 kr.
Vill man ha, messa mig så är det först till kvarn.
Lagret är alltså inte oändligt. Typ 10 eller 15st 20-pack av varje. 16 mm ett fåtal då det är en begränsad efterfrågan.
30 kr per pack, dvs 1,50 kr per stift.
Jag tänker att helst skall alla kunna få något paket. Så tänker man storbunkra så kanske man inte får hela sin order. Aningen solidaritet i rysstråden trots allt. Ja, jag ser hyckleriet när man har en avatar med "Kapitalistenschwein"
Näääää!ren tvättsprit!Hm. Vad syftar du på med ipa? Ren sprit? För jag tänker inte hälla öl på klockan. Av minst 2 anledningar
Saatana.Näääää!ren tvättsprit!
Kanske går med rom o novalukola!!
Jag hugger gärna en liten batch, skickar PMJag missttolkade nog intresset för bandstift här, men vill i all fall påminna om dem innan jag lägger dem på köp&sälj.
Verkmästarnas stift ligger mellan 2,50 och 10kr vad jag kan se. Dessa ligger alltså på 1,50 kr men är också made in china. Vill man ha så messa.
Men med hänsyn till den låga efterfrågan och låga tillgången så kommer priset sedan justeras upp om jag skall kunna gå plus minus noll på detta. (Räknar inte med att få alla sålda...) Men det blir mer av en björntjänst framöver skulle man kunna säga.
Har någon testat huruvida finkelolja smörjer verkdelarna?Saatana.
Har bara Minttu. Det får duga.
Jag missttolkade nog intresset för bandstift här, men vill i all fall påminna om dem innan jag lägger dem på köp&sälj.
Verkmästarnas stift ligger mellan 2,50 och 10kr vad jag kan se. Dessa ligger alltså på 1,50 kr men är också made in china. Vill man ha så messa.
Men med hänsyn till den låga efterfrågan och låga tillgången så kommer priset sedan justeras upp om jag skall kunna gå plus minus noll på detta. (Räknar inte med att få alla sålda...) Men det blir mer av en björntjänst framöver skulle man kunna säga.
Vad är det specifikt du vill göra rent? Ni andra får gärna fylla på med egen erfarenhet, men jag skulle tex vara väldigt försiktig med att rengöra tavlan med ultraljudstvätt och/eller starkare medel. Tavlor rengör jag (efter tips från någon i denna tråd) genom att rulla (inte gnida) en saliv-fuktad bomullstopp över tavlan. Alkohol verkar lösa upp färgen på ex Vostok-tavlor med obehaglig effektivitet. Boett och glas rengör jag med ultraljudstvätt med vatten plus diskmedel. Ta INTE rödsprit, eftersom det ofta innehåller en liten mängd aceton, som i värsta fall dödar plexiglaset.Fråga:
Bra vätska till ultraljudsrengöring. Någon som har provat någon av alla som finns speciellt avsedda till klockrengöring?
Trevlig! Efter lite plexiputs kommer den att bara växa. Men, ZAKAZ står det nog inte, oavsett puts eller ejEn del jobbar. Men det hindrar ju en inte från att ropa hem en billig klocka på lunchen Inbillar mig att det står zakaz på tv3 eller något liknande på tavlan. Men det kan nog stå vad som helst. Men lite puts på rutan så blir den bra nog för mig
Inklusive profylax!
Jo men ändå bundSjälvklart broder! (Även om jag själv kör 420 på tonneau-tisdagen.)
Nej men så kan det vara ibland. Men nån hundring eller två kan det vara värt för ett servat verk.Trevlig! Efter lite plexiputs kommer den att bara växa. Men, ZAKAZ står det nog inte, oavsett puts eller ej
Svårt att inte titta på bakelsen
Mitt nya sunda liv har ju börjat igen... och så kommer det tårta rakt i nyllet på en!!! Arrgh... bara att bita ihop. Träning kl 17.20 idag.
Jo men ändå bund
Här väntas mat självklart blir man serverad
Budapest med hallon? Ja, just det, klockan var fin den med! Jag tycker att bezeln passar väldigt bra!
Faktum är att jag anser att 119-tunnan känns mindre på handleden är den ser ut på bild.Det där "jättehuvudet" på supersmalt 18mm-band.
KBT och magi på samma gång!!!
Och du bara hade lite delar liggandes och bara bytte lite delar på chans, sådär som man gör, och så blev det bra, som det alltid blir?
Aha. Plötsligt inser man att man inte alls har några problem med att man köper för många klockor. Du har inte några 3017 visare model paddel liggandes däri? Nej?Lite av delar man har liggande. Har lite fler urverk på g från ryssland... Alltid bra o ha så man kan plocka av
Först bakelse. Och så står det krämbullar i var och varannat meddelande man läser här. Det är mycket nu...
Tar det grova med glasfiberpenna först på boett med bihang.Vad är det specifikt du vill göra rent? Ni andra får gärna fylla på med egen erfarenhet, men jag skulle tex vara väldigt försiktig med att rengöra tavlan med ultraljudstvätt och/eller starkare medel. Tavlor rengör jag (efter tips från någon i denna tråd) genom att rulla (inte gnida) en saliv-fuktad bomullstopp över tavlan. Alkohol verkar lösa upp färgen på ex Vostok-tavlor med obehaglig effektivitet. Boett och glas rengör jag med ultraljudstvätt med vatten plus diskmedel. Ta INTE rödsprit, eftersom det ofta innehåller en liten mängd aceton, som i värsta fall dödar plexiglaset.