• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Ledsna på 090
Kör pluttinutt istället
DSC_7767~2.JPG
 

branting

Cartier
Morrn Russkies!
Tycker mig sett att vi Ryssbjörnar ibland "förvarnar" om kommande försäljning, så här kommer en sådan.
Om det strider mot alla rim och reson får moderator ta mig i örat.
Har köpt mig lite heliga graalar, så klocklådan kan tömmas en smula.
Alla kommer på bandet som syns. 3 och 5 sitter på ryska "original-vintage-singlepass-natot".
Ibland kan det vara skönt att få en färdig-moddad, så man slipper 13 porton, 9 Postnordavgifter, och 6 hjärtattacker ...
Kollar om ngn får feeling direkt (skicka ett DM/PM), annars lägger jag strax upp dem i en Ryssbonanza i KS' Köp&Sälj.
Steg 3 blir en vanlig Tradering på Tradera.
Från vä till hö:
  • NVCh-30-Gen2-hommage på nytt 090-chassi
  • NVCh-30-Gen3-hommage på nytt 670-chassi
  • T34-Komandirskie (ej ЗАКАЗ) med ovanliga Vremir-baksidan
  • Komandirskies Fältur 1B från ca 1965
  • NVCh-350 med äkta militära NVCh-30-tavlan, men där "övrigt" är civilt/aftermarket/20ATM.
IMG_0777(1).jpg
Jag är urusel på att skicka PM/DM här. Har gjort ett försök. Är intresserad av NVCh-350:an. Hör av dig om PM/DM inte kommit fram 🙂
 

Utvisaren

Patek
Morrn Russkies!
Tycker mig sett att vi Ryssbjörnar ibland "förvarnar" om kommande försäljning, så här kommer en sådan.
Om det strider mot alla rim och reson får moderator ta mig i örat.
Har köpt mig lite heliga graalar, så klocklådan kan tömmas en smula.
Alla kommer på bandet som syns. 3 och 5 sitter på ryska "original-vintage-singlepass-natot".
Ibland kan det vara skönt att få en färdig-moddad, så man slipper 13 porton, 9 Postnordavgifter, och 6 hjärtattacker ...
Kollar om ngn får feeling direkt (skicka ett DM/PM), annars lägger jag strax upp dem i en Ryssbonanza i KS' Köp&Sälj.
Steg 3 blir en vanlig Tradering på Tradera.
Från vä till hö:
  • NVCh-30-Gen2-hommage på nytt 090-chassi
  • NVCh-30-Gen3-hommage på nytt 670-chassi
  • T34-Komandirskie (ej ЗАКАЗ) med ovanliga Vremir-baksidan
  • Komandirskies Fältur 1B från ca 1965
  • NVCh-350 med äkta militära NVCh-30-tavlan, men där "övrigt" är civilt/aftermarket/20ATM.
IMG_0777(1).jpg
Vad gäller dykare så är nog en hel och riktig 60-70 talare möjligen på tapeten.
 

Utvisaren

Patek
Såg att Luna Dude projektet tog en helt ny vändning efter alla motgångar och det blir ej delar från Vostok utan nu är det en ny tillverkare..
Känns som hela idén blev fel nu kan jag tycka..

1636881981977.png
Jo att göra en rysk klocka och så ha... NASA? ... Tappar men inte tråden redan där? Är inte det lite som en midsommarstång i Barcelona? Kapar man inte halva sitt DNA direkt där?
 
  • Like
Reactions: Beo

Vostok

Audemars
Meh! Vad var det som gick snett egentligen? Trodde mer eller mindre allt var färdigt 🤔
Vostok vägrade att göra den klockan åt Meranom sägs det men jag undrar om det verkligen är det som är problemet då dom tillverkar projekt klockor åt det spanska klockforumet "RE" hela tiden? Tror det kan ha varit för mycket strul med allt från början så Ryssarna lacka ur och avslutade allt...
 

v0n

Patek
2-Faktor
Vostok vägrade att göra den klockan åt Meranom sägs det men jag undrar om det verkligen är det som är problemet då dom tillverkar projekt klockor åt det spanska klockforumet "RE" hela tiden? Tror det kan ha varit för mycket strul med allt från början så Ryssarna lacka ur och avslutade allt...
Mmm, synd ändå då det bådade gott. Ryssar kan vara tjurskalliga så skulle inte förvåna mig om teorin stämmer hehe, Idi nahui!
 

Utvisaren

Patek
Glad ryssefarsdag!
Luftar en 50/60 talare. Strela 3017.
Den behöver lite kärlek som synes. Kan bara vrida upp den, inte ställa klockan... har inte kollat felet men antar att ett antal björnar här i forumet kan säga direkt vad det är. Med lite tur är det ju bara "den där lilla skruven man drar åt som håller kronan och stam på plats" som saknas, eller bara inte är åtdragen. Man kan ju ha tur ;)

IMG_50301.jpg
 
Senast ändrad:
Topp