• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Godmorgon ryss-björnar. I dag blir det ministry.
20211117_063943.jpg
20211117_063958.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Väl på plats på jobbet är det omedelbart dags för första koppen med jobbkaffe och jag ägnar mig kort åt en stunds reflektion över irritation relaterad till modern i-landsproblematik och vart vi egentligen är på väg.
Förra bilden blev upplagd på tåget på väg till jobbet. Tågoperatören erbjuder WiFi på tåget, men just idag strulade detta och jag satt och slet mitt hår (åja, skryt lagom, så mycket finns det inte att slita i) när uppkopplingen gick som i djupfryst sirap (för den som inte vet så är det alltså jätte-JÄTTE-segt) och täckningen från mobiloperatören var samtidigt 0,00 %. Jag noterade samtidigt att sällskapet intill kommenterade samma problem och jag kunde se på kroppsspråket hos minst en till person i samma vagn att situationen ställde till med, om inte enorma problem så i vart fall, irritation. Jag höjde kort blicken en aning och kom till insikten att man ofta klagar på det lilla och missat det stora. När jag var liten fanns WiFi inte över huvud taget. Tanken på att kunna sitta på ett tåg med en liten superdator i handen och vara konstant trådlöst uppkopplad mot hela världen hade nog mest framstått som en överdriven scen från någon sci-fi-film.
Glöm inte att ta hand om era nära och kära och vårda det enkla som är värt mest av allt. Och glöm inte att störst av allt är att höra tickandet från ett mekaniskt ryskt urverk. ;)
20211117_073027.jpg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
@hepanter Your wish is my command. Nu har du bara två önskningar kvar 😉

Också på för smalt band, mitt nya är i tullen, väntar på o få betala moms...

20211117_090933.jpg
Ursäkta inlägg med bild relaterad till Japansk horologi. Jag kom på att min enda icke ryska dykare också sitter på 24 mm band. Originalgummit är tillbakalagt i asken och är ersatt med svart nato. Sitter väldigt bekvämt på handleden, när den väl sitter där, vilket inte är så ofta numera av någon anledning :)
1637142191556.png
 

Utvisaren

Patek
Ursäkta inlägg med bild relaterad till Japansk horologi. Jag kom på att min enda icke ryska dykare också sitter på 24 mm band. Originalgummit är tillbakalagt i asken och är ersatt med svart nato. Sitter väldigt bekvämt på handleden, när den väl sitter där, vilket inte är så ofta numera av någon anledning :)
1637142191556.png
Sådan ur som gör att man bara måste ha Aliens klockan nån gång.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Gubbvilar på soffan efter en natt på akuten (inget allvarligt) och försöker lära mig tycka om gårdagens bygge. Går väl sådär men den kanske växer på en? 🤷‍♂️
 

Bilagor

  • C2330802-7415-4A03-9BE3-5B67B80CAE62.jpeg
    C2330802-7415-4A03-9BE3-5B67B80CAE62.jpeg
    563.4 KB · Visningar: 4
  • 7320E279-2F7D-494E-BAEC-2C9D396460AE.jpeg
    7320E279-2F7D-494E-BAEC-2C9D396460AE.jpeg
    537.4 KB · Visningar: 3

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Gubbvilar på soffan efter en natt på akuten (inget allvarligt) och försöker lära mig tycka om gårdagens bygge. Går väl sådär men den kanske växer på en? 🤷‍♂️
Jag tycker ofta att det blir lyckat när bezel/insert skapar kontrast mot tavlan, men din kombo ger en riktigt snygg och homogen, helgjuten helhet! Jag håller även med @nbla om att svart läder med röda detaljer kan funka bra. Rött anknyter ju snyggt till sekundvisaren. Annars skulle jag nog återigen hävda att brunt läder sällan går fel... :) (inte för mörkt, kanske ngt åt det gula spektrumet nyansmässigt, så man får snygg kontrast mot det svarta)
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jag tycker ofta att det blir lyckat när bezel/insert skapar kontrast mot tavlan, men din kombo ger en riktigt snygg och homogen, helgjuten helhet! Jag håller även med @nbla om att svart läder med röda detaljer kan funka bra. Rött anknyter ju snyggt till sekundvisaren. Annars skulle jag nog återigen hävda att brunt läder sällan går fel... :) (inte för mörkt, kanske ngt åt det gula spektrumet nyansmässigt, så man får snygg kontrast mot det svarta)
Om inte annat blir man ju glad av att skaffa fler läderband 😃
 
Topp