Ja den är lite speciell, man får ju dock tänka bakvänt när man hanterar kronanDen är cool den där!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja den är lite speciell, man får ju dock tänka bakvänt när man hanterar kronanDen är cool den där!
Du har inte hittat någon med den här urtavlan?Tror ni det här räcker för o få igång en klocka? Precis beställt
Om det är någon som behöver delar till en Zvezda så vet ni var de kommer finnas...
Du har inte hittat någon med den här urtavlan?
Inte min bild men gillar den tavlan
As cool ju!! Ett bund skulle nog bli grymt på denJodå! Skulle kanske funka bättre o bära med sådant bund, har tänkt o hitta något liknande o faktiskt använda klockan...
Nu så. Oavsett tankar om Frank hit och dit. Att få ihop ett fint ur av lösa delar är lite av en konst det med. Så länge alla som säljer är ärliga med vad det är som sitter ihop så har jag inget emot Franks ur. Men är det egentligen inte frågan om en modd? Du bygger om den och är helt rak med det. Det är väl bara en franken om man försöker låta påskina att en ihopplockad är äkta vara? Eller hur tänker ni där` Är modd = franken eller är det två olika ting?
Det är ju det allt handlar om. En rolig hobby1
Tja, extremmoddad i så fall.
Har sett någon 3e-parts boett som säljs till Vostok för moddning (kommer ej ihåg var), såvisst förekommer det att man byter boett.
Jag skulle tro att det flesta på ks som inte moddar eller befinner sig i den här tråden nog skulle kalla min "styggelse" en franken. Kommer nog byta urtavla o ev urverk, men någon slags Vostok tavla kommer det bli, tycker den är allt för rolig för att inte bygga
Det är ju det allt handlar. En rolig hobby1
Tja, extremmoddad i så fall.
Har sett någon 3e-parts boett som säljs till Vostok för moddning (kommer ej ihåg var), såvisst förekommer det att man byter boett.
Jag skulle tro att det flesta på ks som inte moddar eller befinner sig i den här tråden nog skulle kalla min "styggelse" en franken. Kommer nog byta urtavla o ev urverk, men någon slags Vostok tavla kommer det bli, tycker den är allt för rolig för att inte bygga
Postnord snurrar vidare. Får avi hem och åker till uthämtningsstället. Väl där meddelar de att paketet inte har skickats till dem, trots att det står så på avin. Utan paketet har sänts till ett helt annat utlämningsställe på andra sidan stan...
Hur kan avin gå iväg för upphämtning till ställe A när man sänder paketet till ställe B?
Jappeti!här är minHar lyckats beställa en Vostok 2428 boett (alltså en boett där urverket 2428 har suttit i).
Någon som har en sådan klocka? Hade inte koll på det urverket tidigare.
Här är en annons med en hel klocka.
Japprti
Jappeti!här är min
Ja det är trevliga klockor med bra storlek och min har jag på tidsenligt flexarmband.Ah kul! Cool!
Får se om jag hittar urverk o tavla till min. Annars får jag nog leta efter en hel klocka.
Jäklar vilken cool! Är det en borstad 420 utan vridring? Såg riktigt ball utEn liten ryss får bli dagens sällskap på jobbet!
Fråga: Är den här klockan franken?Orginalbom + förlängare och en krona från lådan. Passade på o byta tavla med.
Klar så när på lite locktite på bommen...
Så här är min Slava-Zakaz-Vostok med 2214 urverk
Ja, med risk att framstå som någon självutnämnd smakpolis skulle jag ändå vilja hävda att 710 boetten gör sig bäst med mer sluttande bezel. Den bezel du har ser nästan plan ut. En sluttande eller en slät bezel ger mer utrymme för boetten (tycker jag).Alltså de där två klockorna är så jäkla läckra! Och jag gillar ju verkligen 710 på ett sätt - på bild skulle jag kanske säga att det är den som ser bäst ut i mitt tycke, men jag tycks bara inte riktigt bli kompis med min egen. Testade att ha den på ett zulu idag och det kändes bättre än innan men är inte riktigt framme vid succé ännu. Jämförde utseendet mellan just 170 och 710 innan jag skaffade någon av dem och kände att 710 var den, i mina ögon, ohotat snyggaste av dem - varför jag nu har sådana svårigheter att komma överens med den övergår mitt förstånd en liten aning men jag är övertygad om att det kommer att ge sig, tids nog. Jag är väldigt sugen på att följa ditt exempel och köra slät bezel på den och se hur det tar sig ut i verkligheten, har haft en tanke på det sedan tidigare men inte kommit till skott att beställa ännu.
Dagens version
En Slaztok?Orginalbom + förlängare och en krona från lådan. Passade på o byta tavla med.
Klar så när på lite locktite på bommen...
Så här är min Slava-Zakaz-Vostok med 2214 urverk
Bytt vridring på den?Glad ryssfredag!