• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Ja, med risk att framstå som någon självutnämnd smakpolis skulle jag ändå vilja hävda att 710 boetten gör sig bäst med mer sluttande bezel. Den bezel du har ser nästan plan ut. En sluttande eller en slät bezel ger mer utrymme för boetten (tycker jag).
Jag skulle rekommendera att prova en slät bezel alt en tunn sluttande bezel , som benämns T2 på komandierski.
Prova det så skulle jag gissa att du och din 710 får en lycklig relation tillsammans.
Smak måste man ju få ha, och gärna dela med sig av också, utan att behöva känna sig som polis för det 🙂

Jag tycker att det låter klokt och ska definitivt testa, i vart fall med en slät - kanske båda. Och jag uppskattar verkligen all input jag kan få, sånt är ju jättekul och framförallt lärorikt 😃
 

Utvisaren

Patek
UFO kunniga. Denna här. Är lite spekulant men kan tyvärr för lite. Är visarna verkligen kosher? Ser väldigt korta ut... Minuten skall väl ändå nå precis till index för timmarna? Eller har de gjort varianter? Men det ser fel ut som fn... Fin annars. Svårt att hitta rätt visare???



1637330350714.png
 

Utvisaren

Patek
Mina ser ut såhär och, ja, visarna är lite längre:
1637335892364.png

1637335955150.png

1637335999570.png
Stiliga! Men det verkar förekomma flera olika ringar. Finrandiga, lite bredare ränder och slät? När jag leter hittar jag främst data på den med täta ränder i den ovridbara vridringen. Är den jag postade med lite bredare ränder i ringen som den skall? Hittar ju flera som ser ut så, men om det är rätt vete Fiske-Frans!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Stiliga! Men det verkar förekomma flera olika ringar. Finrandiga, lite bredare ränder och slät? När jag leter hittar jag främst data på den med täta ränder i den ovridbara vridringen. Är den jag postade med lite bredare ränder i ringen som den skall? Hittar ju flera som ser ut så, men om det är rätt vete Fiske-Frans!
Jo, men den där är ganska vanlig, är nog inget skumt med just det.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Den gröna är ju riktigt po... snygg!!! Men hade nästa velat ha en milanese eller något och fått en riktigt futuristisk känsla över den (futuristisk som man tolkade det på 60-70 talet då).
Jag kan nog hålla med och det var just 60-70-tals-looken som gjorde att jag blev förtjust i den. Just den klockan var fö min första UFO.
En rolig sak med UFO är att de ser ganska klossiga ut på bild. I verkligheten på plats på handleden tycker jag alltid att de både ser ut och känns betydligt smidigare.
Mer UFO åt folket! 😍
 
Idag kom det paket österifrån:

DSC_0528.JPG



DSC_0529.JPG


DSC_0530.JPG


DSC_0531.JPG


Min första 470.. Svinigt nöjd! Hundra gånger bättre än jag ens kunde drömma om! 🤩

Länken åkte dock av direkt. Satte på ett zulu istället. Får väl se om jag skaffar en annan länk framöver.

(Skänker gärna den här länken till någon här i tråden som vill ha den. Eller byter mot ett 18mm nato (är inte så förtjust i zulu) men det var det enda jag hade i 18mm.)
 

MAz_666

Rolex
Idag kom det paket österifrån:

DSC_0528.JPG



DSC_0529.JPG


DSC_0530.JPG


DSC_0531.JPG


Min första 470.. Svinigt nöjd! Hundra gånger bättre än jag ens kunde drömma om! 🤩

Länken åkte dock av direkt. Satte på ett zulu istället. Får väl se om jag skaffar en annan länk framöver.

(Skänker gärna den här länken till någon här i tråden som vill ha den. Eller byter mot ett 18mm nato (är inte så förtjust i zulu) men det var det enda jag hade i 18mm.)
VILL HA!!! 🤩 🥰:cool:
(länken)

((skickar lite Natos ...))
 

Vostok

Audemars
OM man ändå hade varit tandläkare... just så skulle men ha intrett väntrummet. Med 8 gökur som går 1 minut efter varandra. Varje hel timme är det 8 minuters galande! Ooooh... tandvärken känns mild i sammanhanget! 😂 😂
Min sambo har sett (och hört) när jag kollat på olika ryska gökur och hon såg nästan mer förtvivlad ut än när jag drog igång min gamla trattgrammofon.. Man kunde riktigt se skräckblandad ångest i hennes ögon 😂
Man kanske får flytta ut i garaget innan året är över ;)
 
Topp