• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Jag tänkte faktiskt på denna tro de eller ej?😁snodd bild från dej aåklart
Screenshot_20211126-162348.png
20210910_091950.jpg
Den är det. Bandet som sitter på där har tappat öglorna som håller in änden. Har dock inte bytt än. Blev middag och en pava rött. Så imorgon kanske. 😀😀
 
Nix, ingen 110a. Har inte koll på vilket case det är, men det är inte någon av de vanliga. Sitter ett autoverk i.

Bättre bild i mitt tidigare inlägg.

Jäklar vilken häftig! Synd att du inte vet vad den heter, hade varit kul att jaga.. 🙂
 

Utvisaren

Patek
För den med plånbok på bristningsgränsen så har en Victor Kullberg skeppskronometer från 1873 kommit upp för att andas på auctionnet. Legendarisk urmakare
är väl allt man kan säga om honom.

1637956751200.png


 

Utvisaren

Patek
Också från auctionnet. Det här är väl ändå en Ocean man bytt tavla på eller knyckt insert ifrån? Blått insert och svart tavla. Nej det tror jag så mycket jag vill.

Edit: visarna är röda så man bör ha knyckt ett insert. Eller knyckt tavla och visare. Blä!

Edit2: Hm. När man rotar runt lite hittar man ju faktiskt en och annan som har blå innerring. Men jag hittar inget om att de gjordes så från början? Gissar att flera har gjort ett litet byte av innerringen? Någon med mer koll?

1637957428077.png
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Zlatten och Agat kom väl från samma fabrik gissar man... boetten i brons är ju lite fin och blir ju kanonpatina... men tavlan? Skall det vara dybotten? 🤔🤔

1637993273601.png
De där är mokume tavlan, jag hade funderingar på bronze prisskillnaden va nästan inget. Men de blev titan, men bronze finns även med svart tavla.
Jag gillar dock min den känna väldigt simpel i designen precis som en Zlatoust ska vara😀
Screenshot_20211127-071342.png
 

Utvisaren

Patek
De där är mokume tavlan, jag hade funderingar på bronze prisskillnaden va nästan inget. Men de blev titan, men bronze finns även med svart tavla.
Jag gillar dock min den känna väldigt simpel i designen precis som en Zlatoust ska vara😀
Screenshot_20211127-071342.png
Jo jag lurar på att göra tavlor i damasteel. En bekant som gör mycket knivar i den typen av stål. Det är ju eg klassiskt damaskstål även om exakt hur de gjorde från början har gått förlorat i tiden.
 

Utvisaren

Patek
Jag är också vaken. Har till och med varit ute och hämtat ved.
20211127_083539.jpg
Har ett par sådana där pressade spånklossar som brinner som rumpvärmen i själve fans helvetesbil. Tänkte slänga in en nu och fira att det kommit 2 mm snö i Skåne och att det redan nu har smält bort. Sedan är ju sambon en riktig "frysekylling" så det kan bara bli pluspoäng för att man har eldat upp i köket.
 
Topp