Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om du ändat dig kan du köpa tillbaka den de du sålde 100 kr billigare så kan jag testa ett en 710 variant.Haha ja men den var ju en annan färg, och det var ju mina intryck - och jag är ju inte klok (och så har jag nog bestämt mig för att köpa en till sådan som jag sålde när jular och helger och allmän fattigdom har dragit förbi)
Jag har nog aldrig haft någonting ont att invända mot mitt lokala ombud eller över huvud taget hanteringen som sker närmast mig själv, ja undantaget då när paketet med min Poljot Sport lämnades vind för utanför vårt hus mitt i kalla vintern (ganska exakt ett år sedan nu...). Annars har jag mer konsekvent negativ erfarenhet från den fas som inträffar från att containern anländer Sverige tills dess att tull-"hanteringen" är avklarad och paketet faktiskt fraktas i väg till nämnda ombud. "Bästa" fallet var när PN två gånger läste postnumret fel på samma paket och därför (två gånger) skickade paketet till ett ombud i Dalarna, där jag inte bor, men det exemplet har jag redan skrivit om i detalj.Skall man skratt eller gråta åt det? Postnord tvingar snart hela svenska folket att antingen greppa hötjugan och en fackla och marschera mot sitt lokala postombud eller att ta till flaskan. Kanske lite kärvt uttryckt men det är en viss frustration som infinner sig när men vet att 50 man har gjort rätt ända från Vladivostok men så sitter Bjarne Tallefjant som den sista länken på det lokala posteriet och använder aviseringarna som smörgåspapper. Suck...
Jo man skall väl försöka vara lite rättvis. Vanliga företag brukar sikta 96% kundnöjdhet. Rättsak i rätt tid till rätt plats. Personlig uppfattning är att posmord ligger på 80-84% kanske. Det är inte bra nog. 9/10 räcker inte utan19/20 krävs.Jag har nog aldrig haft någonting ont att invända mot mitt lokala ombud eller över huvud taget hanteringen som sker närmast mig själv, ja undantaget då när paketet med min Poljot Sport lämnades vind för utanför vårt hus mitt i kalla vintern (ganska exakt ett år sedan nu...). Annars har jag mer konsekvent negativ erfarenhet från den fas som inträffar från att containern anländer Sverige tills dess att tull-"hanteringen" är avklarad och paketet faktiskt fraktas i väg till nämnda ombud. "Bästa" fallet var när PN två gånger läste postnumret fel på samma paket och därför (två gånger) skickade paketet till ett ombud i Dalarna, där jag inte bor, men det exemplet har jag redan skrivit om i detalj.
I fallet med min Poljot Sport, ovan, hade avsändaren tyvärr valt leverans till dörr, vilket jag definitivt inte kan rekommendera!
Vi får se; har ett litet paket med en rassellänk på G. De senaste leveranserna har annars gått ganska bra. Ta i trä...
Det va när jag skulle överlämna en fet knogmacka åt den som hade "hanterat" mitt tomma upprivna rek brev som låg i min postlåda med en skriven förklaring att det hade ankommit så till dem och om jag saknade något kunde jag höra av mig till den som hade sänt det till mig.
Man kan kanske säga att herrn "gör rent hus" med sina klockor?Före
Slipning & polering
Efter
Alltid lika kul o rengöra o polera en klocka. Blir ganska enkelt sååå mycket bättre!
Passade på o korta länken med!
Ha en trevlig lördag kamrater!
Exakt! God jul för fan! Och passar det inte kan ni dra åt …Ryska tomten skojar man inte med,,,
Man kan kanske säga att herrn "gör rent hus" med sina klockor?
De där ser man inte så ofta. Själv har jag nästan uteslutande sprungit på de kyrilliska versionerna. Bilden är ju kanske lite halvdålig, men spontant ser den ut att vara både korrekt (även bezeln har latinska bokstäver) och i bra skick. Har du fler och ev bättre bilder, gärna från fler vinklar?Hittat en exportvariant. Vad tänker folk om den? Ser fin ut och fungerar. personligen ser jag dem sällan men jag har ju inte varit i ryssträsket så länge. De är jättevanliga kanske???
Fick några i whatsapp... skall se om jag kan pillra över dem till iiinternettet på något vis.De där ser man inte så ofta. Själv har jag nästan uteslutande sprungit på de kyrilliska versionerna. Bilden är ju kanske lite halvdålig, men spontant ser den ut att vara både korrekt (även bezeln har latinska bokstäver) och i bra skick. Har du fler och ev bättre bilder, gärna från fler vinklar?
Plötsligt hittar man lite av en graal bland kronograferna... J-la köpstopp sa Bill. J-la vinterdäck sa Bull. J-la B**b***e (som är en ort i Danmark) säger jag.
Hur många rubels ?Plötsligt hittar man lite av en graal bland kronograferna... J-la köpstopp sa Bill. J-la vinterdäck sa Bull. J-la B**b***e (som är en ort i Danmark) säger jag.
Edit: jag har alltså inget emot folket som bor i B**b***e. Jag bara använder deras ort som en förevändning att säga ett fult ord lite halvlegitimt. Lite som att säga Nybro ungefär.
Ja det är inte så svårt att bli kränkt på olika sätt bara man går utanför dörren. Eller öppnar munnen när man flyttat till ett annat landskap. Säger jag "fötti" begriper ingen något alls. Säger jag "fööaarrrrti" så begriper en del att jag menar 40...Här där jag bor har vi återvinningscentralen
Halva priset 100 000. Plus mums, tull och frakt.Hur många rubels ?
Jag har en bogballePlötsligt hittar man lite av en graal bland kronograferna... J-la köpstopp sa Bill. J-la vinterdäck sa Bull. J-la B**b***e (som är en ort i Danmark) säger jag.
Edit: jag har alltså inget emot folket som bor i B**b***e. Jag bara använder deras ort som en förevändning att säga ett fult ord lite halvlegitimt. Lite som att säga Nybro ungefär.
Jag tänkte faktiskt skriva att du bergis har ett redskap med det namnet påJag har en bogballe
Jag har tom 2 st ballar. Men den ena är slut o redo för skrotJag tänkte faktiskt skriva att du bergis har ett redskap med det namnet på
Vad hände med luna dude projektet egentligen, varför blev det inget?Känns konstigt att den här projektklockan är på gång när Luna dude projektet inte gick att genomföra?
Tydligen är en prototyp snart klar..