• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Lite modernare ryska tillverkare? Nika? Denna var ju all in kan man säga. mer pynt någon? Rätt cool ändå.

1638609039283.png
 

Utvisaren

Patek
Haha ja men den var ju en annan färg, och det var ju mina intryck - och jag är ju inte klok 😂 (och så har jag nog bestämt mig för att köpa en till sådan som jag sålde när jular och helger och allmän fattigdom har dragit förbi) 😂
Om du ändat dig kan du köpa tillbaka den de du sålde 100 kr billigare :) så kan jag testa ett en 710 variant.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Skall man skratt eller gråta åt det? Postnord tvingar snart hela svenska folket att antingen greppa hötjugan och en fackla och marschera mot sitt lokala postombud eller att ta till flaskan. :banghead::banghead::banghead: Kanske lite kärvt uttryckt men det är en viss frustration som infinner sig när men vet att 50 man har gjort rätt ända från Vladivostok men så sitter Bjarne Tallefjant som den sista länken på det lokala posteriet och använder aviseringarna som smörgåspapper. Suck...
Jag har nog aldrig haft någonting ont att invända mot mitt lokala ombud eller över huvud taget hanteringen som sker närmast mig själv, ja undantaget då när paketet med min Poljot Sport lämnades vind för utanför vårt hus mitt i kalla vintern (ganska exakt ett år sedan nu...). Annars har jag mer konsekvent negativ erfarenhet från den fas som inträffar från att containern anländer Sverige tills dess att tull-"hanteringen" är avklarad och paketet faktiskt fraktas i väg till nämnda ombud. "Bästa" fallet var när PN två gånger läste postnumret fel på samma paket och därför (två gånger) skickade paketet till ett ombud i Dalarna, där jag inte bor, men det exemplet har jag redan skrivit om i detalj. 🤬
I fallet med min Poljot Sport, ovan, hade avsändaren tyvärr valt leverans till dörr, vilket jag definitivt inte kan rekommendera!
Vi får se; har ett litet paket med en rassellänk på G. De senaste leveranserna har annars gått ganska bra. Ta i trä...
 

Utvisaren

Patek
Jag har nog aldrig haft någonting ont att invända mot mitt lokala ombud eller över huvud taget hanteringen som sker närmast mig själv, ja undantaget då när paketet med min Poljot Sport lämnades vind för utanför vårt hus mitt i kalla vintern (ganska exakt ett år sedan nu...). Annars har jag mer konsekvent negativ erfarenhet från den fas som inträffar från att containern anländer Sverige tills dess att tull-"hanteringen" är avklarad och paketet faktiskt fraktas i väg till nämnda ombud. "Bästa" fallet var när PN två gånger läste postnumret fel på samma paket och därför (två gånger) skickade paketet till ett ombud i Dalarna, där jag inte bor, men det exemplet har jag redan skrivit om i detalj. 🤬
I fallet med min Poljot Sport, ovan, hade avsändaren tyvärr valt leverans till dörr, vilket jag definitivt inte kan rekommendera!
Vi får se; har ett litet paket med en rassellänk på G. De senaste leveranserna har annars gått ganska bra. Ta i trä...
Jo man skall väl försöka vara lite rättvis. Vanliga företag brukar sikta 96% kundnöjdhet. Rättsak i rätt tid till rätt plats. Personlig uppfattning är att posmord ligger på 80-84% kanske. Det är inte bra nog. 9/10 räcker inte utan19/20 krävs.
 
Det va när jag skulle överlämna en fet knogmacka åt den som hade "hanterat" mitt tomma upprivna rek brev som låg i min postlåda med en skriven förklaring att det hade ankommit så till dem och om jag saknade något kunde jag höra av mig till den som hade sänt det till mig. :D

För 2-3 år sen fick jag en liten pratstund med en person (en rattfyllerist vi hade fångat in😆) som då jobbade på PostNord. Han berättade att det var helt sjukt hur det fungerade på hans arbetsplats. Han sa att alla är lata och har dålig arbetsmoral. De gör så lite de bara kan och myglar så mycket det går. Han sade också att många är kriminella och det stjäls mängder med paket varje dag...🤦
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Hittat en exportvariant. Vad tänker folk om den? Ser fin ut och fungerar. personligen ser jag dem sällan men jag har ju inte varit i ryssträsket så länge. De är jättevanliga kanske??? 🤔 🤔 🤔

1638620196598.png
De där ser man inte så ofta. Själv har jag nästan uteslutande sprungit på de kyrilliska versionerna. Bilden är ju kanske lite halvdålig, men spontant ser den ut att vara både korrekt (även bezeln har latinska bokstäver) och i bra skick. Har du fler och ev bättre bilder, gärna från fler vinklar?
 

Utvisaren

Patek
De där ser man inte så ofta. Själv har jag nästan uteslutande sprungit på de kyrilliska versionerna. Bilden är ju kanske lite halvdålig, men spontant ser den ut att vara både korrekt (även bezeln har latinska bokstäver) och i bra skick. Har du fler och ev bättre bilder, gärna från fler vinklar?
Fick några i whatsapp... skall se om jag kan pillra över dem till iiinternettet på något vis. 🤔 🤪😁🥴

Hm ser att bilderna han sände i whatsapp hade kyrillisk ring... wtf...

Antingen trollar killen eller så blandar han ihop sina bilder. Kollar och återkommer...

@Johanaxe66 killen hade snott den med engelsk ring för att sälja in klockan... den har kyrillisk text. Så kul var det alltså. En sk thailandsk "Lövhatt" med andra ord.
😠🤥:banghead:
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Plötsligt hittar man lite av en graal bland kronograferna... J-la köpstopp sa Bill. J-la vinterdäck sa Bull. J-la B**b***e (som är en ort i Danmark) säger jag.

Edit: jag har alltså inget emot folket som bor i B**b***e. Jag bara använder deras ort som en förevändning att säga ett fult ord lite halvlegitimt. Lite som att säga Nybro ungefär. 🤔 🥴😁


1638628906644.png
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Plötsligt hittar man lite av en graal bland kronograferna... J-la köpstopp sa Bill. J-la vinterdäck sa Bull. J-la B**b***e (som är en ort i Danmark) säger jag.

Edit: jag har alltså inget emot folket som bor i B**b***e. Jag bara använder deras ort som en förevändning att säga ett fult ord lite halvlegitimt. Lite som att säga Nybro ungefär. 🤔 🥴😁


1638628906644.png
Hur många rubels ?
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Plötsligt hittar man lite av en graal bland kronograferna... J-la köpstopp sa Bill. J-la vinterdäck sa Bull. J-la B**b***e (som är en ort i Danmark) säger jag.

Edit: jag har alltså inget emot folket som bor i B**b***e. Jag bara använder deras ort som en förevändning att säga ett fult ord lite halvlegitimt. Lite som att säga Nybro ungefär. 🤔 🥴😁


1638628906644.png
Jag har en bogballe
IMG_20211204_160309~2.jpg
 
Topp