• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Undrar just hur många ryska klockor det ligger på de hyllorna?🤔
Men va i h…e!undrar om mitt är där och idioterna inte har vett att kolla det🤬😡😤😫!!
 

Vostok

Audemars
Molnija tillverkar ju fortfarande många av "cockpit klockorna" plus annat kul om man kikar runt på fabrikens sida :)
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Gymklockan på!

20211206_192543.jpg
 

Delgada

Patek
Jag noterar att Ministry-måndagen inom kort kommer att ta slut. Förbereder mig med ett klockbyte inför morgondagen.
20211206_195750.jpg

Men tonneau-tisdag då? Frågar sig vän av ordning. Nja... lite anarkist är jag kanske..
Nej inte riktigt. Jag bara längtade efter denna 420. Det var ett tag sedan.
Och så fortsätter vi med bund...
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Fick feeling för ett tag sedan och gav mig på att byta visare på en klocka - hade inte riktigt några verktyg för det men körde ändå och lyckades mot alla odds få ihop en fungerade klocka igen. Därefter svor jag en helig ed att inte ge mig på ett sådant företag igen utan ”riktiga” grejer. Ett löfte jag lyckades hålla i typ 45 minuter 🤷‍♂️

Den funkar iaf ännu så länge. 😅
F7D91C19-58EB-43C2-A9D7-DC7949964D78.jpeg

67CBCD3D-4894-407D-9149-DAD3122CB31C.jpeg

464D8E5F-824C-4889-BFF5-777D92966829.jpeg
 

Delgada

Patek
Fick feeling för ett tag sedan och gav mig på att byta visare på en klocka - hade inte riktigt några verktyg för det men körde ändå och lyckades mot alla odds få ihop en fungerade klocka igen. Därefter svor jag en helig ed att inte ge mig på ett sådant företag igen utan ”riktiga” grejer. Ett löfte jag lyckades hålla i typ 45 minuter 🤷‍♂️

Den funkar iaf ännu så länge. 😅
F7D91C19-58EB-43C2-A9D7-DC7949964D78.jpeg

67CBCD3D-4894-407D-9149-DAD3122CB31C.jpeg

464D8E5F-824C-4889-BFF5-777D92966829.jpeg
Superbra! Grattis!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag gjorde en liten koll i lådorna igår och insåg dels att dagens klocka hade kommit ikapp datummässigt men även att det var ett bra tag sedan denna lilla ZAKAZ-goding från 80-talet satt på handleden. Så, trots att det är Tonneau-tisdag låter jag alltså en Komandirskie få följa med till jobbet.
Återigen 2234-verk under skalet och världens vackraste sekundvisare. Boetten (i behov av en liten ultraljudskur) heter fö 1391, om någon undrade.
20211207_071832.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Fick feeling för ett tag sedan och gav mig på att byta visare på en klocka - hade inte riktigt några verktyg för det men körde ändå och lyckades mot alla odds få ihop en fungerade klocka igen. Därefter svor jag en helig ed att inte ge mig på ett sådant företag igen utan ”riktiga” grejer. Ett löfte jag lyckades hålla i typ 45 minuter 🤷‍♂️

Den funkar iaf ännu så länge. 😅
F7D91C19-58EB-43C2-A9D7-DC7949964D78.jpeg

67CBCD3D-4894-407D-9149-DAD3122CB31C.jpeg

464D8E5F-824C-4889-BFF5-777D92966829.jpeg
Snyggt jobbat, dessutom väldigt snygg orange koppling till natobandet! 👍
 

Utvisaren

Patek
Jag gjorde en liten koll i lådorna igår och insåg dels att dagens klocka hade kommit ikapp datummässigt men även att det var ett bra tag sedan denna lilla ZAKAZ-goding från 80-talet satt på handleden. Så, trots att det är Tonneau-tisdag låter jag alltså en Komandirskie få följa med till jobbet.
Återigen 2234-verk under skalet och världens vackraste sekundvisare. Boetten (i behov av en liten ultraljudskur) heter fö 1391, om någon undrade.
20211207_071832.jpg
Undrade lite faktiskt. Kikade lite på en sådan häromdagen men det verkar som om sekundvisarna byts ut hej friskt på den modellen.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Undrade lite faktiskt. Kikade lite på en sådan häromdagen men det verkar som om sekundvisarna byts ut hej friskt på den modellen.
Jag har några sådana, men alla mina har sekundvisaren med pil. Nedanstående tom med röd spets:
Edit: Men jag håller med om att det finns en del objekt som ligger ute med utbytta visare. Jag TROR att man tom ganska konsekvent kan säga att 2234-verket alltid brukar vara kombinerat med sekundvisaren med hjärtspets.
1638865683399.png
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
OT.

Kom inatt i lådan, en äkta kines. Hade tänkt o ha denna urverket angtingen till min Elektronika 1 eller till min CompuChron. Tror tyvärr siffrorna är för stora för Elektronikan, så jag får se om jag kan få in den i CompuCron:en...

Tyvärr finns den bara i grön led. Skall bli kul o lösa knapparna, för de stämmer ju såklart inte...
20211207_101148.jpg
 

Delgada

Patek

Förstörd grön man viskar att jag förutsätter att du är löjtnant, annars är det "föregivande av allmän ställning" och farbror blå är på väg till dig!
;) 😂 😂 😂 o_O
Men så vitt jag förstått det hela är inte längre skjorta m/59 godkänt uniformsplagg enlig UniR eller vad det kan heta numera. Således kan ju inte gradbeteckning på dylikt plagg heller vara giltigt varför brottet är preskriberat innan det är begånget. Precis som man inte skulle förvänta sig att bli åtlydd av militär trupp anno 2021 om man ikläder sig karolineruniform med ryttmästares grad.
Är löjtnant på gården IAF, har ju inte tid att skaka galler
Det fiffiga i det hela är att både korna och fru hepanter tror att gradbetäckningen är giltig varför de kommer åtlyda varje kommando blint. 😄👍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nu har jag iallafall reservdelar så jag får ihop min herr-Zvezda!!!

En annan kul grej är hur annorlunda saker ser ut på bild, den vita Vostoktavlan hade jag tänkt till boetten under den, känns som tavlan krympt i tvätten! Såg ut som vanlig storlek på bild!

20211207_172741.jpg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Nu har jag iallafall reservdelar så jag får ihop min herr-Zvezda!!!

En annan kul grej är hur annorlunda saker ser ut på bild, den vita Vostoktavlan hade jag tänkt till boetten under den, känns som tavlan krympt i tvätten! Såg ut som vanlig storlek på bild!

20211207_172741.jpg
Hur skulle PostNord gå runt utan dej👍😀
 
Topp