• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Tog på mig den här idag. Inser att jag måste fixa lite med den, tim- o minutvisaren rör sig inte. Uppdragsjädern är nog av också. Sekundvisaren tickar iallafall 😇

20211216_095340.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hittat en spännande bok om klockorna i den ryska imperialistiska armén (antar att det handlar om tiden före 1917).

Dock på ryska, men ändå intressant!

Har inte köpt än, men är sugen. Antar att det går hyfsat o läsa med google translate.


Screenshot_20211216-105151_Chrome.jpg

Screenshot_20211216-105232_Chrome.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Klockbyte! Insåg att jag ställt klockan 1h fel efter att jag tagit foto. Nåja, har ställt om den nu.

Datumet behöver jag inte bry mig om alls (som om jag skulle), då det sitter fel urverk i. Får byta urverk någon dag!

20211216_115848.jpg
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Hittat en spännande bok om klockorna i den ryska imperialistiska armen (antar att det handlar om tiden före 1917).

Dock på ryska, men ändå intressant!

Har inte köpt än, men är sugen. Antar att det går hyfsat o läsa med google translate.


Screenshot_20211216-105151_Chrome.jpg

Screenshot_20211216-105232_Chrome.jpg
Pulp Fiction-nörd som man är har man ju hört talas om klockor i tarmen, men klockor i armen är fan hard-core!
(Förlåt kunde inte låta bli …)
😉😂😂😂
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har ni tråkigt på jobbet rekommenderar jag en liten film som får er att uppskatta ert jobb bättre!


I tisdags önskade jag min chef en trevlig helg, både jag o han arbetar hela veckan... Tur att det snart är jul o lite ledigt!

Ha en bra torsdag kamrater!
 
Har ni tråkigt på jobbet rekommenderar jag en liten film som får er att uppskatta ert jobb bättre!


I tisdags önskade jag min chef en trevlig helg, både jag o han arbetar hela veckan... Tur att det snart är jul o lite ledigt!

Ha en bra torsdag kamrater!

Julledigt.. Vad är det för lyx? Jag jobbar 7 nätter i sträck över julhelgen.. Och jag misstänker att @hepanter inte heller kan lägga sig på sofflocket.. 🤷
Nej julledigt är ett modernt lyxpåfund som man inte kan kosta på sig..

😆
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Skulle nog kunna titulera dig som den bonde med flest 3133or i Sverige 😃

Kul att det är en lite annorlunda 3133a, jag gillar den!
Haha ja säkerligen har jag den titeln😍 precis har försökt leta efter nån liknande hittade en annan i titan, sen är de denna annars har jag inte sett någon mer. Kanske är nån som sitter på några kataloger där den kan finnas med. Känns som den inte har tillverkats särskilt länge hmm
Köpte den dock med defekt kronograf, men på sikt kanske man skulle göra i ordning den. Men får klara mig utan kronografen. Var väldigt fin i uppdraget och datumet växlar kanonfint. Tidshållningen är löjligt bra
EDIT
Testa kronografen och den funkar ju va fasen stog i annonsen att den skulle vara defekt. Kanske skulle prova att ha den på längre, eller bara låta bli nu är den nollad IAF😀

Screenshot_20211216-203053.png
 
Senast ändrad:

ShogunB

Omega
Vill passa på att lyfta en tysk urmakare lite här, https://poljotuhren.de/

Jag hade problem med en Scuba Dude där visarna skrapade i varandra och dom var rätt fula. Jag köpte nya visare på Poljot24 och försökte sen hitta en svensk urmakare. Jag fick tag i en i Skåne (tack för alla tips!) men han ville ha 1,200 för bytet. Men jag hittade en nere i München som jag skickade klockan till. Nu är den på väg tillbaka, kostnad 100:- för Postnord, €10 för bytet, €8 för att skicka hem den igen. Mycket bra mailkontakt under hela tiden med.

Så behöver någon hjälp kan jag rekommendera https://poljotuhren.de/ !
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Vill passa på att lyfta en tysk urmakare lite här, https://poljotuhren.de/

Jag hade problem med en Scuba Dude där visarna skrapade i varandra och dom var rätt fula. Jag köpte nya visare på Poljot24 och försökte sen hitta en svensk urmakare. Jag fick tag i en i Skåne (tack för alla tips!) men han ville ha 1,200 för bytet. Men jag hittade en nere i München som jag skickade klockan till. Nu är den på väg tillbaka, kostnad 100:- för Postnord, €10 för bytet, €8 för att skicka hem den igen. Mycket bra mailkontakt under hela tiden med.

Så behöver någon hjälp kan jag rekommendera https://poljotuhren.de/ !
Julian är riktigt bra att göra med👌 jag har handlat 3 klockor av honom, DHL express som frsktbolag gör det snabbt o effektivt
 
Topp