Snyggt! Endast Autosol brukar vara lite för grovt. Jag gillar tandkräms-tänket väldigt mycket!Sådär nu är luchen som ny igen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Endast Autosol brukar vara lite för grovt. Jag gillar tandkräms-tänket väldigt mycket!Sådär nu är luchen som ny igen
Ha en trevlig fredag kamrater!
Vilka kungar!Min hälsar från lådan
Ajaj kapten!!Vilka kungar!
Sådana klockor kräver väl nästan polisonger och byxor med utsvängda ben, samt att man dricker sin öl i ett tjockt glas med handtag.
En urmakare.... tar det honom mer än 30 minuter att byta visare? 300-400 borde väl vara rimlig ersättning? Då skulle han ta 600-800 kr per timme. Det är väl ok ink soc avgifter osv? Så borde man väl kunna räkna på enklare jobb? Eller? Sedan att fixa en kronograf... fy fn.... all heder åt den som reder ut det. Men det får ju kanske vara dyrare ur för att det skall vara värt att serva. Nytt 3133 verk kostar vad? 900kr?Hmm, jag har respekt för att urmakare skall kunna ta betalt för den tid som behöver läggas för att utföra ett arbete. Det är ju precis samma sak för alla hantverkare oavsett vilket skrå man tillhör. De klockägare som inte förstår hur mycket arbete det tex ligger bakom en fullservice av en mekanisk kronograf bör kanske tänka sig för en extra gång innan man skaffar ett sådant armbandsur. En urmakare behöver även investera i en hel del dyr utrustning, som vi hemmaskruvare bara kan drömma om.
Med det sagt så är 1200 kr för att byta visare enligt mig inte seriöst. Inte när det dessutom görs av ett proffs, som kan sin sak och det inte är frågan om en gammal kronograf med små och sköra sub-visare. Man undrar lite hur man tänker som urmakare i det fallet. Kanske har hen alldeles för mycket att göra och kan prissatta därefter. Beats me!
Min lokala urmakare utförde en fullservice av min morfars gamla armbandsur för ett år sedan. Det kostade 1400 kr och det hade jag inga som helst problem med.
Tack för tipsen ang https://poljotuhren.de/ Spontant även ganska vettiga priser på klockorna. @hepanter verkar ju också vara nöjd med köp därifrån och sådana positiva referenser är ju värda väldigt mycket. Leverans inom EU är också positivt. Länken är nu sparad som en såndär favorit, eller vad det nu heter.
2 av 3 är ju inte så tokigt det heller.Vilka kungar!
Sådana klockor kräver väl nästan polisonger och byxor med utsvängda ben, samt att man dricker sin öl i ett tjockt glas med handtag.
Och han som sålde dem... var han bonde eller?Okej, min bullhead verkar inte komma förrän på måndag. Nåja, hämtade ett annat paket som tydligen hade kommit!
Bättre bilder kommer när jag fixat dem lite.
Klockan i mitten (med guld/röd/turkos tavla) är iallafall från Kazakstan!
Den längst till vänster vill inte gå, men verkar ha en trasig uppdragsfjäder Å det kanske räcker o byta den. Resten verkar ticka igång iallafall .
Ok vad nu än gör använd INTE Biltemas "autosol". Den har jag redan sabbat en baksida på ett ur med. Inte ett slipmedel precis. Mer som en rasp i krämform.Sådär nu är luchen som ny igen
Jäkla tur de inte var den jag körde, denna är från Mekonomen tror jag. Blev iaf väldans braOk vad nu än gör använd INTE Biltemas "autosol". Den har jag redan sabbat en baksida på ett ur med. Inte ett slipmedel precis. Mer som en rasp i krämform.
Ja udda är trevligt, den ger mig flightmaster vibbarFin klocka och lite udda bland alla de andra 3133. Bra fångat!
Hellre det än Omega dynamic vibbar. Den är ibland lite svår... ibland cool men oftast svår... Ryska ufon är ju rätt tacksamma om man jämför lite. Krävs att man har sjunkit en bit i träsket innan man uppskattar dem heltJa udda är trevligt, den ger mig flightmaster vibbar
Hellre det än Omega dynamic vibbar. Den är ibland lite svår... ibland cool men oftast svår... Ryska ufon är ju rätt tacksamma om man jämför lite. Krävs att man har sjunkit en bit i träsket innan man uppskattar dem helt
Vi piggar upp oss med en... räv?
Lurig på verket!!! Är det dubble barrel?Allt ifrån samma klocka, finn ett fel
Den du har är den enda jag har använt. Antar att varumärket Autosol är skyddat, så köper man det kan det inte bli fel.Jäkla tur de inte var den jag körde, denna är från Mekonomen tror jag. Blev iaf väldans bra
Jo det hade jag nog med gjort. Men den var svår väldigt länge. Finns en blå med orange sekund om jag minns rätt. Inte så tokig.Omega dynamic e ju svincool! Hade lätt burit en sådan om jag haft en!
Jag gillar iofs nästan allt som är udda!
Jag noterar att ingen noterade mina citationstecken. Det står klart och tydligt Biltema på deras variant av "autosol".Den du har är den ända jag har använt. Antar att varumärket Autosol är skyddat, så köper man det kan det inte bli fel.
Lurig på verket!!! Är det dubble barrel?
Se upp... jag tror han tänker på sådana där polisonger som man kan kolla vindriktningen med...Ajaj kapten!!
Den Ryska sagan om den listiga räven som lurar bullen att sätta sig på nosen på den och blir uppätenVi piggar upp oss med en... räv?