• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fick hem en "scuba dude" från Ryssland idag så jag kunde inte låta bli att byta bezel och band på den... Blev ganska nöjd med resultatet :)
test.jpg

Grävde lång tillbaka och hittade den här posten. Är det här det grå bandet från Badukh? Fick mitt grå idag och det är ju svartare än svart mitt. Om ditt är det grå och inte bilden är missvisande så måste jag fått fel. Här är den bredvid originalbandet på en Seiko SKX007 som är svart men inte matt som Badukhs band.

Bilagor

• 20171106_195314.jpg
    20171106_195314.jpg
    103.2 KB · Visningar: 21
Grävde lång tillbaka och hittade den här posten. Är det här det grå bandet från Badukh? Fick mitt grå idag och det är ju svartare än svart mitt. Om ditt är det grå och inte bilden är missvisande så måste jag fått fel. Här är den bredvid originalbandet på en Seiko SKX007 som är svart men inte matt som Badukhs band.
Nej jag beställde ett svart band och min bild kan möjligen vara lite missvisande att det ser ut att vara åt det "gråa hållet" men mitt band är svart irl :)

@Beo har du möjlighet att posta en bild på ditt i annat ljus, eller säga vilken av dessa två ditt gråa ligger närmast? Bilden är tagen från Badukhs ebay-annons.

Bilagor

• s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    118.1 KB · Visningar: 26
Nej jag vet, men jag beställde grått och mitt är, i allt mitt tycke, svart. Beo hade också beställt grått så jag hoppades på att han kunde bli en tiebreaker här. Bandet är ju snyggt oavsett, hade bara tänkt mig ett grått.

Nej jag vet, men jag beställde grått och mitt är, i allt mitt tycke, svart. Beo hade också beställt grått så jag hoppades på att han kunde bli en tiebreaker här. Bandet är ju snyggt oavsett, hade bara tänkt mig ett grått.
Sorry jag missa att du skrev till Beo.. Var så inne i diskussion att jag trodde du skrev till mig :D :D

• Like
Reactions: Beo
20171106_212627.jpg

Om det inte är svart,så är det mörk antracit isåfallo_O!men snyggt och känns bra verkar det vara.Men som sagt beställde jag det ljusare gråa:).

Hmmm!då har vi samma delikata problem;)!vilken otur:p!

Jag kanske fick en sämre deal, men jag fick bara gummit och får flytta spännet själv men det funkar för mig.
Misstänker att de kanske gjort fel på ett gäng och han har varit jävligt trevlig i alla kommunikation så vill inte begära ett helt band.

• Like
Reactions: Beo
Jag kanske fick en sämre deal, men jag fick bara gummit och får flytta spännet själv men det funkar för mig.
Misstänker att de kanske gjort fel på ett gäng och han har varit jävligt trevlig i alla kommunikation så vill inte begära ett helt band.
Nej då fick vi samma deal!men jag valde att få ett komlett för 15$ inklusive frakt!:)

NVCh-30 Tonneau. Barrel. Tunnan.
Jag vet inte vad jag ska skriva. Klockan är som ett museiföremål. Dosan + klockan + orginaldokument som stämmer med klockans serienummer. T.o.m. etiketten sitter kvar på klockan. Den har aldrig haft ett armband på sig. Vrider upp urverket och det känns så stelt att det rimligen är oanvänt.
20171108_medbadge.jpg
20171108_dosan.jpg
20171108_urtavlan.jpg
20171108_krona.jpg
20171108_bak.jpg
20171108_allt.jpg

Jag vet inte vad jag ska skriva. Klockan är som ett museiföremål. Dosan + klockan + orginaldokument som stämmer med klockans serienummer. T.o.m. etiketten sitter kvar på klockan. Den har aldrig haft ett armband på sig. Vrider upp urverket och det känns så stelt att det rimligen är oanvänt.
20171108_medbadge.jpg
20171108_dosan.jpg
20171108_urtavlan.jpg
20171108_krona.jpg
20171108_bak.jpg
20171108_allt.jpg
GRATTIS!! Jäklar vad kul!! Jag firar med en pris snus här för din skull!! :D

20171108_medbadge.jpg
20171108_dosan.jpg
20171108_urtavlan.jpg
20171108_krona.jpg
20171108_bak.jpg
20171108_allt.jpg
Vilken pjäs! Stort grattis! Läcker!:)

Här verkar finnas massor av kunskap om ryska klockor, så jag provar; Poljot 2909 - finns dessa att köpa nya, eller gäller det att ha tur och hitta en begagnad? Det verkar finnas en remake vid namn Pilot 2909, men originalet (?) faller mig mer i smaken. Random bild från Google på klockan;

Poljot 2909 Sturmanskie Civil (10).JPG

Här verkar finnas massor av kunskap om ryska klockor, så jag provar; Poljot 2909 - finns dessa att köpa nya, eller gäller det att ha tur och hitta en begagnad? Det verkar finnas en remake vid namn Pilot 2909, men originalet (?) faller mig mer i smaken. Random bild från Google på klockan;

Poljot 2909 Sturmanskie Civil (10).JPG
Poljot har kursat, men det finns några NOS att få tag på. Här kan du köpa. Jag har remaken för övrigt. Asbra klocka.
https://www.poljot24.de/en/poljot-chronograph-sturmanskie-civil.html

Senast ändrad:
Fick min Amphibia idag från en säljare på ebay. Inte de vanliga som brukar användas utan någon annan men det fungerade bra och gick snabbt. Den var än mer turkos än vad jag trodde, jag gillar den! Nu är det bara att invänta bezel och rätt band.

Tog en sån här bezel i hopp om det ska fungera ihop med mitt grå eller numera också svarta armband som syns några poster upp. Hittade ingen blå nyans jag fastnade för så det kan bli fiasko, återstår att se!

Bild lånad på nätet. Ser mörkare ut på den här bilden än vad jag hoppas den gör sen, men svårt att se hur den gör sig på en blå Scuba. Det får visa sig, har en SKX som kan få den annars.

y897GtD.jpg

Fick min Amphibia idag från en säljare på ebay. Inte de vanliga som brukar användas utan någon annan men det fungerade bra och gick snabbt. Den var än mer turkos än vad jag trodde, jag gillar den! Nu är det bara att invänta bezel och rätt band.

Tog en sån här bezel i hopp om det ska fungera ihop med mitt grå eller numera också svarta armband som syns några poster upp. Hittade ingen blå nyans jag fastnade för så det kan bli fiasko, återstår att se!

Bild lånad på nätet. Ser mörkare ut på den här bilden än vad jag hoppas den gör sen, men svårt att se hur den gör sig på en blå Scuba. Det får visa sig, har en SKX som kan få den annars.

y897GtD.jpg

Den blå med vit scuba dude är mera turkos än den blå med svart scuba dude. Svårt att fota så att skillnaden framgår tydligt, men trust me, det är stor skillnad. Misstänker att det var en vit dykare på din?
bl%C3%A5-jpg.345979

Den blå med vit scuba dude är mera turkos än den blå med svart scuba dude. Svårt att fota så att skillnaden framgår tydligt, men trust me, det är stor
skillnad. Misstänker att det var en vit dykare på din?
bl%C3%A5-jpg.345979

Ja det är den vänstra jag har. Finns inte tillräckligt med bilder på bezels i olika färger som jag lyckas googla fram. Allt känns som en chansning. Ser din mörkt blå bezel konstig ut om du har den på vita scuba duden? Kollat på mörkt blå också men svårt att se det framför mig.

Ja det är den vänstra jag har. Finns inte tillräckligt med bilder på bezels i olika färger som jag lyckas googla fram. Allt känns som en chansning. Ser din mörkt blå bezel konstig ut om du har den på vita scuba duden? Kollat på mörkt blå också men svårt att se det framför mig.
Jag tyckte att den mökblå bezeln inte var helt bra på min blå med vit scuba dude, färgerna matchade inte. Kom fram till att borstad metall var bäst till tavlan. Har numera fimpat bezeln på bilden och satt på en slät borstad istället.

Senast ändrad:
Jag tyckte att den mökblå bezeln inte var helt bra på min blå med vit scuba dude, färgerna matchade inte. Kom fram till att borstad metall var bäst till tavlan. Har numera fimpat bezeln på bilden och satt på en slät borstad istället.

Finns det andra med ljusblå scuba dude som har några andra exempel än de som postats så dela gärna med er. Håller på att bli smått tokig! Sen är det väl självförvållat med, skulle ju ha en Clean bezel men sen börjar drevet i skallen och helt plötsligt har man ändrat sig. Antagligen slutar det med att jag har den till sist ändå.

Ni som köper begagnat, är det främst Ebay då? Har från att ha sågat Ministry (710)-case till att ha sett lite moddade som ser ut som en lagom stor Seiko Turtle nästan. Så nu måste jag ha en sån med med svart/orange Scuba dude så jag kan använda min svarta insert med!

710380_1.jpg
eBay är bra när man letar efter begagnat. Tryggt när man kan se säljarnas historik oxå. Etsy.com kanske funkar. Jag har aldrig handlat där.

Tillbaka
Topp