Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det var fifty fathoms-stuket jag ville åtHäftigt! Visste att det fanns paddle hands som aftermarket men de där har jag aldrig sett. Vostok Fifty Fathoms...
Tror det bara finns till 24xx. Igors shop finns här: https://www.etsy.com/se-en/shop/shopIV?ref=listing-shop2-all-items-count#items där hittar du bättre bilder på visarna ocksåGrymt snyggt bygge!!
Gör han bara visare till 24xx verket eller kan man få till 22xx med?? Och kan man få en närbild på visarna???
Kanon!! Tack!!Tror det bara finns till 24xx. Igors shop finns här: https://www.etsy.com/se-en/shop/shopIV?ref=listing-shop2-all-items-count#items där hittar du bättre bilder på visarna också
Grattis ;-)Hej!ny på tråden och väntar på mitt senaste Ebay köp!en amphibian?automat 2416b med datum blir kul att skruva och använda.Har redan en komandirski 2409 att skruva med och väntar på ytterligare en Amphibian samt delar,så del av vintertiden är räddad.Har nån någon ifo om uret är jag tacksam för den,trevlig tråd för övrigt.
Tack det samma!Grattis ;-)
Om det är en scuba dude passar det ju med ett sånt här kanske:Hej,
Fick även jag ett infall och beställde en blå amphibian "diver dude". Måste bara fixa ett band med. Är inte så svag för länkar så har någon förslag på gummi som ser bra ut på den? 18mm känns ju spontant lite tunt men kunde inte låta bli att köpa den.
Det i grått har jag beställt!Om det är en scuba dude passar det ju med ett sånt här kanske:
https://www.ebay.com/itm/WATCH-STRA...328354?hash=item2f06401ea2:g:1LgAAOSw4DJYjClh
Jo, jag vet. De är för j-kla läckra. Det känns lite som att ha ett fiskedrag på armen. Helt omöjliga att göra rättvisa med kameran. Det enda minus är väl boetten om man inte vill ha metallarmband. Jag gjorde en "hemsnickrad" variant för att kunna ha ett natoband till klockan.Min Neptune!
Det är helt omöjligt att fånga urtavlans alla färgskiftningar på bild, den måste upplevas live för att man ska förstå hur grym urtavlan är
Blir nog en annan bezel då denna skymmer lite för mycket av caset
Ja det är både plus och minus med den boetten men den där lösningen var ju jätte smart!Jo, jag vet. De är för j-kla läckra. Det känns lite som att ha ett fiskedrag på armen. Helt omöjliga att göra rättvisa med kameran. Det enda minus är väl boetten om man inte vill ha metallarmband. Jag gjorde en "hemsnickrad" variant för att kunna ha ett natoband till klockan.
Den här lösningen är inte heller så dum (finns som original på "Flanker" men denna är nog en efter produktion)Jo, jag vet. De är för j-kla läckra. Det känns lite som att ha ett fiskedrag på armen. Helt omöjliga att göra rättvisa med kameran. Det enda minus är väl boetten om man inte vill ha metallarmband. Jag gjorde en "hemsnickrad" variant för att kunna ha ett natoband till klockan.
Den här sista bilden har jag sett någonstans men inte riktigt gillat. Kanske att länkarna stör klockans utseende? De hemmagjorda wirelugs:en gillar jag. Kunde man beställa hem några, skulle jag nog beställa hem en näve.Den här lösningen är inte heller så dum (finns som original på "Flanker" men denna är nog en efter produktion)
Borde gå att göra egna av rostfritt... Nästan så man skulle pröva med rostfri tråd i lämplig tjocklek faktisktDen här sista bilden har jag sett någonstans men har inte riktigt gillat. Kanske att länkarna stör klockans utseende? De hemmagjorda wirelugs:en gillar jag. Kunde man beställa hem några, skulle jag nog beställa hem en näve.
Tack!Om det är en scuba dude passar det ju med ett sånt här kanske:
https://www.ebay.com/itm/WATCH-STRA...328354?hash=item2f06401ea2:g:1LgAAOSw4DJYjClh
*hahaha* Hör av dig om du lyckas tillverka egna lugs och du tycker att du har för många. Jag skulle gärna köpa några. Har några gamla Scuba Dude:s som ligger i en låda för framtida projekt.Borde gå att göra egna av rostfritt... Nästan så man skulle pröva med rostfri tråd i lämplig tjocklek faktiskt
Försökte mig på att mäta tjockleken på swinglugen från en bild av en nvch-30 och kom fram till att den borde vara 2,5mm?
Om jag lyckas ska jag skicka ett par till dig Misstänker att det är svårt att få till rätt böjning på dem plus att borra själva hålen inte är någon lek i rostfritt*hahaha* Hör av dig om du lyckas tillverka egna lugs och du tycker att du har för många. Jag skulle gärna köpa några. Har några gamla Scuba Dude:s som ligger i en låda för framtida projekt.
Jag är säker på att det är skitsvårt men jag håller på dig. Kan nästan lova att det är fler som vill beställa om du lyckas.Om jag lyckas ska jag skicka ett par till dig Misstänker att det är svårt att få till rätt böjning på dem plus att borra själva hålen inte är någon lek i rostfritt
Man måste pröva för att kunna misslyckasJag är säker på att det är skitsvårt men jag håller på dig. Kan nästan lova att det är fler som vill beställa om du lyckas.
Hörru! J-vlar vad snygg! Rätt logga och CCCP. En så'n där urtavla borde ju finnas men jag har faktiskt aldrig sett en till salu - i den färgen. Gratulerar! Fantastiskt köp!Swing lug känns helt rätt på armen idag
Den här är "riktig" med rätt visare och allt, det enda som inte är "rätt" är bezel:n men jag har en riktig sån med men den får ligga på sidan så länge för jag gillar den som satt på (ja krona är utbytt med men har en sån med ifall jag får för mig att byta till "rätt") Tack!!Hörru! J-vlar vad snygg! Rätt logga och CCCP. En så'n där urtavla borde ju finnas men jag har faktiskt aldrig sett en till salu - i den färgen. Gratulerar! Fantastiskt köp!
Den där är riktigt fin. Det viktiga är vad du själv tycker. Kanske att en "rund" krona skulle "förstärka" klockans runda form? Urtavlan är fantastiskt fin.Den här är "riktig" med rätt visare och allt, det enda som inte är "rätt" är bezel:n men jag har en riktig sån med men den får ligga på sidan så länge för jag gillar den som satt på Tack!!
Tack!! Ja så är det ju absolut Kan nog bli att jag byter krona i helgen och jag tror det kommer passa bättre med en rundad med och bli mer original dessutom. Jag är jättenöjd med den här faktiskt...Den där är riktigt fin. Det viktiga är vad du själv tycker. Kanske att en "rund" krona skulle "förstärka" klockans runda form? Urtavlan är fantastiskt fin.
Den "rätta" kronan är lite "tunnare" så den sticker inte ut lika långt plus att den är rundad så den passar nog bättre och vill jag kan ju byta bezel med så blir den exakt som den ska se utDen blir mer symmetrisk med en rund krona, tror jag. Vad som är rätt eller fel vet inte jag.
Håller med!!Urtavlan är grejen med klockan. Det är en riktig "håll käften" klocka. *skrattar*