• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Allvarligt talat så är 420 en riktigt trevlig boett. Den minsta och därmed även den som sticker ut minst av alla idag existerande. Fördelen är dels förstås att klockan blir lite mer smidig på handleden, men framför allt blir det automatiskt så att tavla, visare, vridring och armband tillåts definiera klockans utstrålning. Jämför tex med supercoola 710 (Ännu hellre de gamla från 80-talet) där boetten tar massvis med plats och liksom bara säger håll käften.
Ett bra exempel på det jag beskriver ovan tycker jag själv är Desert Shield, som ju är baserad på just 420. Anonym och tråkig? Inte direkt.
20211027_213115.jpg
Lysmassan är ju helrätt till den där tavlan😍
 

Utvisaren

Patek
Är det någon här inne som har en modern amphibia 670 så man kan få se bilder från riktiga livet. Tycker dom ser intressanta ut. Har jag förstått de rätt att de är en likadan boett som 650 fast att 670 är polerad, känns som @Vostok har skrivit de till mig innan😀 och att de är på så vis en mordern albatros boett. Då den hette 470 samt 320 beroende på matt o polerad?🤔 Att jag ens vågar mig in i detta samtalsämne idag med tanke på att mesta går fel
Albatross, fiskmås, tärna... nån pippi har Vostok skrivit om är jag övertygad.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Albatross, fiskmås, tärna... nån pippi har Vostok skrivit om är jag övertygad.
Va, vem? Jag? 🤔

Jäklar vad mycket det blir att läsa ikapp här när man inte är med från dagens start (vilket verkar vara omkring två timmar innan dagen innan tar slut i vissa fall (hur sjutton får ni ihop det?)).

Följer färg med 420 idag än så länge
A8A3E6F0-09B6-4D20-B9DA-5685AF31F49E.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Idag har jag släppt sargen och beställt på Meshok på ryska. Vad skulle kunna gå fel? 🙄

För att komma i rätt stämning behövs en rysk kompis på armen. Slagskeppsvostoken hejade på och jag drog visakortet

06395791-EDEC-47FE-9E1C-17893B6A0DDA.jpeg
Som sagt jag blev ju beskylld för penningtvätt av paysend för att jag handlat så mycket på meshok förra året. Så rent generellt skulle jag nog säga att Meshok känns tryggt att handla på. Det har ju blivit några paket nu och det enda som strular är ju tullen och postmord.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Dricker en kopp Paudarco tee o ska nu coacha frugan och måste tilläggas att jag gillar 420n. Dock hade dom kunnat skippa ankaret. Eller dom kunde nog skippat den tavlan helt Läge att byta tavla på den här kanske men de är ju frugans
DSC_9283.JPG
Jäklar vad fin den där ringen är! Visst är det den svarta keramiska? Så jäkla gött solblänk och mysbelysning om kvällarna i den 😍
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Är det någon här inne som har en modern amphibia 670 så man kan få se bilder från riktiga livet. Tycker dom ser intressanta ut. Har jag förstått de rätt att de är en likadan boett som 650 fast att 670 är polerad, känns som @Vostok har skrivit de till mig innan😀 och att de är på så vis en mordern albatros boett. Då den hette 470 samt 320 beroende på matt o polerad?🤔 Att jag ens vågar mig in i detta samtalsämne idag med tanke på att mesta går fel
Jag har en 650 och en 320. Första bilden visar jämförelse mellan boetterna innan jag moddade 650

A0CB9FDB-4C87-4125-A6B8-DF96C75A16D6.jpeg


Den numera moddade 650 kan nog få gå vidare om nån skulle fråga snällt



4FD079EF-8F36-4AA7-B69E-AEC3D200CB4C.jpeg
66786058-1A43-4D6C-866F-6137D8799466.jpeg
79B55364-349C-489F-AA34-966332D86474.jpeg
C23AF677-CDD1-4EFA-9983-92757CB5DF21.jpeg
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Va, vem? Jag? 🤔

Jäklar vad mycket det blir att läsa ikapp här när man inte är med från dagens start (vilket verkar vara omkring två timmar innan dagen innan tar slut i vissa fall (hur sjutton får ni ihop det?)).

Följer färg med 420 idag än så länge
A8A3E6F0-09B6-4D20-B9DA-5685AF31F49E.jpeg
Mest varit disskusion om tomtar och granntanter i tråden idag förlåt inte grannen utan viola 627 , hoppas inte jag rörde ihop det nu.
Gjorde som @Utvisaren föreslog testa silver ring, original
DSC_9289.JPG
 

Utvisaren

Patek
Va, vem? Jag? 🤔

Jäklar vad mycket det blir att läsa ikapp här när man inte är med från dagens start (vilket verkar vara omkring två timmar innan dagen innan tar slut i vissa fall (hur sjutton får ni ihop det?)).

Följer färg med 420 idag än så länge
A8A3E6F0-09B6-4D20-B9DA-5685AF31F49E.jpeg
Med de agrara inslagen, poesi, infall av sport och trevlig drycker så är här ju något av en diasporans country club för en utvald skara. Så det blir snabbt en del skrivet då klockor med "tillbehör" skall avverkas. Och glöm inte allt kaffe. 😁 😁 😁
 

Utvisaren

Patek
Mest varit disskusion om tomtar och granntanter i tråden idag förlåt inte grannen utan viola 627 , hoppas inte jag rörde ihop det nu.
Gjorde som @Utvisaren föreslog testa silver ring, original
DSC_9289.JPG
Yep. Det röda neutraliserar det gröna lite grann och sedan gråskala. Mycket mer harmonisk nu tycker jag. 👍👍

Men den är nog lite av en sommarklocka, ett ljust band på den till sommaren kanske?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Idag har jag släppt sargen och beställt på Meshok på ryska. Vad skulle kunna gå fel? 🙄

För att komma i rätt stämning behövs en rysk kompis på armen. Slagskeppsvostoken hejade på och jag drog visakortet

06395791-EDEC-47FE-9E1C-17893B6A0DDA.jpeg

Kommer gå fiiiint! Har beställt många klockor därifrån utan problem!

Var det inte den där lurviga saken som var maskoten vid Moskva-OS 1980?
3177555_2048_1152.jpg

Ja, lär det vart. Om du detaljgranskade väckuret jag la upp hade björnen både fått brons, silver o guld!

Nej inte min!! Ja och glaset ser ut att gå kant i kant med bezel.. Nej inget baklock utan det där är allt jag sett :)

Rysk? Slava? Vostok? Vart hittade du den? Länk?
 

Vostok

Audemars
Kommer gå fiiiint! Har beställt många klockor därifrån utan problem!



Ja, lär det vart. Om du detaljgranskade väckuret jag la upp hade björnen både fått brons, silver o guld!



Rysk? Slava? Vostok? Vart hittade du den? Länk?
Rysk ska den vara men vad det är framgår ej men jag lutar åt Raketa eller kanske Poljot men vet ej?
 
  • Like
Reactions: Beo

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Med de agrara inslagen, poesi, infall av sport och trevlig drycker så är här ju något av en diasporans country club för en utvald skara. Så det blir snabbt en del skrivet då klockor med "tillbehör" skall avverkas. Och glöm inte allt kaffe. 😁 😁 😁
Haha det var en väldigt bra beskrivning 😄 och det låter precis så trivsamt som det också är

Mest varit disskusion om tomtar och granntanter i tråden idag förlåt inte grannen utan viola 627 , hoppas inte jag rörde ihop det nu.
Gjorde som @Utvisaren föreslog testa silver ring, original
DSC_9289.JPG

Bizniz as usual med andra ord 😃👍 Viola låter som en klassisk granntantsnamn så klart begripligt att det kan vara knepigt att hålla isär mellan varven. 627 har jag nog däremot inte träffat något tant som heter men jag har å andra sidan inte varit runt så mycket.
 
Topp