• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Kronograf experter hör upp, jag har noterat att 3133 kan vara jäkliga att få igång när dom legat länge. Egentligen alla förutom min Strela som är ny. Men dom gamla. Hur kommer det sig. Kan tilläggas att kronograferna är paj på bägge av dom. Min härliga poljot aka flightmaster var tjurig höromkvällen men fick den att gå till slut. Tryckte på start o stopp några ggr och då hoppa verket igång. Men nu är styrmanskien likadan
Det enda jag kan läsa om dem är att datumkomplikationen är en källa till strul. I övrigt en arbetshäst. Hade gissat att du fått in lite smuts i den som ibland hamnar strategiskt. Får smutsen dessutom ligga ett tag och gotta in sig in någon olja någonstans så... tja. Mina 5 öre.

Baserat på ETA 7730/34 dvs inte något tramsverk precis.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Det enda jag kan läsa om dem är att datumkomplikationen är en källa till strul. I övrigt en arbetshäst. Hade gissat att du fått in lite smuts i den som ibland hamnar strategiskt. Får smutsen dessutom ligga ett tag och gotta in sig in någon olja någonstans så... tja. Mina 5 öre.
Aldrig använd i ladugård typ, skumt att bägge mina beter sig såhär. Flightmaster tickar på jag har inte vågad låta den stanna. Den lurade jag igång med start o stopp knappen till kronografen för att verket skulle hoppa igång
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Aldrig använd i ladugård typ, skumt att bägge mina beter sig såhär. Flightmaster tickar på jag har inte vågad låta den stanna. Den lurade jag igång med start o stopp knappen till kronografen för att verket skulle hoppa igång
Man justerar hur mycket hjulet som driver kronograf delen går emot varandra och det är lurigt! Sen ändras vinkeln när man startar kronografen och är många delar som får slitage mm.
Finns en del att läsa om det bara googla på Valjoux verken service manual typ!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Man justerar hur mycket hjulet som driver kronograf delen går emot varandra och det är lurigt! Sen ändras vinkeln när man startar kronografen och är många delar som får slitage mm.
Finns en del att läsa om det bara googla på Valjoux verken service manual typ!

Finns en fin beskrivning på wus hur man servar en 3133a. Stod lite om inställning o justering där.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
God morgon och trevlig tisdag.
@Vostok
Ger en mordern 420 ännu en chans idag.
Sponsrad av @Delgada iForm av dykaring
DSC_9281.JPG
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Morgon!? Jag håller precis på äta lunch här? ;)
Det där blev ju snyggt det!! :)
Haha ja just det du har hunnit dricka en kopp kaffe, sotat ur pannan, sen tagit en kaffe till med tillhörande frukost och är nu igång med lunchbestyren.

Tack den här tavlan har de inte lätt att vara sams med färgmatchningar men man försöker ju åtminstone
 

Vostok

Audemars
Haha ja just det du har hunnit dricka en kopp kaffe, sotat ur pannan, sen tagit en kaffe till med tillhörande frukost och är nu igång med lunchbestyren.

Tack den här tavlan har de inte lätt att vara sams med färgmatchningar men man försöker ju åtminstone
Nej pannan sotade jag igår dock hade jag lyckats med konststycket att glömma fylla på pellets så den hade stannat i natt så det va inte kokhett inne direkt :D
Hade -15 ute igår och nu är det -2 så tur det inte är kallare för då har det nog varit ett riktigt kyligt uppvaknade nu på morgonen 🥶
Ja vissa tavlor är ju svåra att matcha men där tyckte jag du fick till det bra!! 👍
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Nej pannan sotade jag igår dock hade jag lyckats med konststycket att glömma fylla på pellets så den hade stannat i natt så det va inte kokhett inne direkt :D
Hade -15 ute igår och nu är det -2 så tur det inte är kallare för då har det nog varit ett riktigt kyligt uppvaknade nu på morgonen 🥶
Ja vissa tavlor är ju svåra att matcha men där tyckte jag du fick till det bra!! 👍
Ajdå jadu likadant som när mina säkringar löser ut känns ju när de blir 16 C i huset och iskalla element och de blåser in mot husväggen. Luft vatten är ju bra så länge den är på men huset kyler fort när den stängs av. Vedpannan förr hade ju lite mer verkningsgrad men mer ojämn värme i huset.
Ja tack kanske skulle försöka få in klockskrället i rotationen.
 

Utvisaren

Patek
Ojdå jag var verkligen inte med idag känner jag. Men på andra sidan låg de ingen tomte i rännan, men vänta nu jag körde stopp i kulverten, på julaftons morgon trodde de var is i kanalen🙄🥺
Tror tomten har en del att ta upp med arbetsmiljöverket efter denna incidenten.
-Jo du jag kom till stugan, blev nersparkad och nerkörd i ett kloakrör där jag satt fast hela natten. På morgonen fick jag en högtryckssputa rakt upp i mumindalen tills jag kom loss ur röret. Sprang för livet därifrån sen.
-Om tomten behöver någon att prata med så har vi ett kristeam med kvalificerade psykologer. Vi har även några avslappningsövningar du kan göra i den här appen.
 
  • Like
Reactions: Beo

hepanter

Patek
2-Faktor
Tror tomten har en del att ta upp med arbetsmiljöverket efter denna incidenten.
-Jo du jag kom till stugan, blev nersparkad och nerkörd i ett kloakrör där jag satt fast hela natten. På morgonen fick jag en högtryckssputa rakt upp i mumindalen tills jag kom loss ur röret. Sprang för livet därifrån sen.
-Om tomten behöver någon att prata med så har vi ett kristeam med kvalificerade psykologer. Vi har även några avslappningsövningar du kan göra i den här appen.
Men va skulle han ner i ladugården att göra... Visst fan jag la ju ut pepparkakor och en skål gröt!!! Råkade ställa allt vid violas spilta
 
Topp