• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Ja det stämmer vet inte var @Delgada köpte den
Såhär ser den ut på min 110a
Screenshot_20220102-124628.png
Screenshot_20220102-124618.png

Jag tror att det kan vara en likadan som jag har, min är köpt på v-w24, de har ett par andra färger också som jag är sugen på att handla hem. Vet bara inte var jag ska sätta dem på 🤔 måste börja bygga lite klockor snart igen inser jag
Jo det stämmer det var på v24 jag köpte den. Fick den aldrig att tindra något vidare på mina moddar så den fick byta boende.👍.... eller bonde...😎
 

MAz_666

Rolex
Dels vill jag tillönska alla kära Russkies en god fortsättning, och dels vill jag hjälpa oss i Mellansverige att ta det varligt där ute, nu i närtid. Första gången jag sett detta hända på 57 år, men läskigt och lite äckligt låter det allt …
(Egentagen bild från TV4-vädret i morse)
3E449C64-0422-448E-86E8-A0D4344125C9.jpeg

B48B2DF3-2F0B-45D7-9489-06296B18230A.jpeg
 
Humorn fortsätter. Man sänder in den begärda dokumentationen till Paysend supporten enligt givna direktiv.

Men supporten i sin tur undrar varför i hela friden man sänder mail till dem...

ok... ni har rekryterat folk från postmord så klart. Well played...

:arghh::hungover:



1641151913181.png

Sånt där får jag puls utav!
Fastnade i en liknande loop idag mellan två sidor på nätet som hänvisade till varandra om och om igen..😤
 

Delgada

Patek

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Bytte till idrottsklockan och åkte iväg och sportade med familjen.
1AF33E85-A320-4E72-82EF-599A6F1ABB4A.jpeg


Nu hemkommen och har hunnit botanisera lite i FB-grupperna sedan barnet somnat. Hittade den här modden som jag tyckte såg väldigt harmonisk ut på bild - och kanske har jag fått svar på vad man skulle kunna ha en blå keramikbezel till 😃🤷‍♂️🤔
DDA6FD61-6EF4-4E7D-A7DA-9B1392814939.jpeg
 

Delgada

Patek
Bytte till idrottsklockan och åkte iväg och sportade med familjen.
1AF33E85-A320-4E72-82EF-599A6F1ABB4A.jpeg


Nu hemkommen och har hunnit botanisera lite i FB-grupperna sedan barnet somnat. Hittade den här modden som jag tyckte såg väldigt harmonisk ut på bild - och kanske har jag fått svar på vad man skulle kunna ha en blå keramikbezel till 😃🤷‍♂️🤔
DDA6FD61-6EF4-4E7D-A7DA-9B1392814939.jpeg
Jo den var snygg, men i ärlighetens namn kan den inte mäta sig med din, den du har på bilden.👍
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Ryggläge i soffan och förbereder mig mentalt på att jobba imorgon.
20220102_205742.jpg

Funderar på nytt armband till den här också. Undrar om det inte finns ett mörkbrunt någonstans....
Alltså 420 gör sig ju himla fint på läder.
Jag tycker att det är liite synd att den har 18mm, hade själv helst haft 20 på den. Bund är ju en uppenbar och briljant väg runt det ”problemet” men jag vet inte om jag klarar av att bära upp det själv 🤔
Jag har övervägt att trimma ner ett bredare band lite för att kunna klämma in men efter att ha prövat med ett gummi är jag tveksam till att resultatet skulle bli något vidare 🤔 får jobba lite på mina slöjdskills, alternativt köra lite smalbands-kbt..

Jäkla fin klocka oavsett 👌
 

Beo

Patek
2-Faktor
Ja, man har noterat att det sker geopolitiska förändringar.
Broder @Beo som länge betraktats som Lord Luch har överlämnat stafettpinnen till herr @hepanter .... eller kanske hon @hepanter.
Har han månne drabbats av Luch Leda?
(Har jag sagt att jag gillar allitterationer?)
Jag har lämnat stafettpinnen pga för många dinkor!jaja jag vet att det är orimligt att ha för många😆!
 

Utvisaren

Patek
Alltså 420 gör sig ju himla fint på läder.
Jag tycker att det är liite synd att den har 18mm, hade själv helst haft 20 på den. Bund är ju en uppenbar och briljant väg runt det ”problemet” men jag vet inte om jag klarar av att bära upp det själv 🤔
Jag har övervägt att trimma ner ett bredare band lite för att kunna klämma in men efter att ha prövat med ett gummi är jag tveksam till att resultatet skulle bli något vidare 🤔 får jobba lite på mina slöjdskills, alternativt köra lite smalbands-kbt..

Jäkla fin klocka oavsett 👌
Du kan ju köpa 20 mm läder och så justerar du till bredden närmast uret bara.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Bytte till idrottsklockan och åkte iväg och sportade med familjen.
1AF33E85-A320-4E72-82EF-599A6F1ABB4A.jpeg


Nu hemkommen och har hunnit botanisera lite i FB-grupperna sedan barnet somnat. Hittade den här modden som jag tyckte såg väldigt harmonisk ut på bild - och kanske har jag fått svar på vad man skulle kunna ha en blå keramikbezel till 😃🤷‍♂️🤔
DDA6FD61-6EF4-4E7D-A7DA-9B1392814939.jpeg
Riktigt snygg modd
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har de satt en GPS på Oleg när han är ute och fyllesnurrar? Och satt en prick vid varje dragspelsincident? 🤔 🤔

Nja, nästan.

Det är atomisbrytaren Siberias färd med stopp 1987.

Screenshot_20220102-181236_Chrome.jpg


På tavlan kan man se polarstationerna SP-27 och SP-29 samt geografiska nordpolen. Skeppet evakuerade personal från SP-27 och inlandsatte annan personal och utrustning till den nya stationen SP-29, pga upptinande is (stationerna var belagda på stora isflak).

Siberia var det andra skeppet i världen att nå geografiska nord.
 
Senast ändrad:
Topp