• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag tror Cornavin är bara ett märke de satte på istället för ordinarie för att sälja utomlands? Har ingen koll annars.
Text kopierad från allas vår Mroatman:

"Cornavin was a Geneva-based watch company founded in 1920. In the 1970s, a subset of Soviet watches were marketed under this brand. These watches were likely intended to be sold in the USA or Spain. Notably, some variants have day-wheels written in Spanish. Such non-English, non-Cyrillic day wheels are rarely found on Soviet watches.
Cornavin watches were produced by Raketa, Slava, Luch, Zaria, and ZIM."
 

Utvisaren

Patek
Text kopierad från allas vår Mroatman:

"Cornavin was a Geneva-based watch company founded in 1920. In the 1970s, a subset of Soviet watches were marketed under this brand. These watches were likely intended to be sold in the USA or Spain. Notably, some variants have day-wheels written in Spanish. Such non-English, non-Cyrillic day wheels are rarely found on Soviet watches.
Cornavin watches were produced by Raketa, Slava, Luch, Zaria, and ZIM."
Tog en snabbkik i Spaninen och märket finns där men inte i något överflöd. En skaplig med larm här och en icke grön 70-talare.

1641217143120.png


En med hippiesekund.

1641217246550.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Du har säkert helt rätt. Men av princip tänker jag inte låte det hindra mig från att rasa över Postmord. 😂 😂 😂

 

Utvisaren

Patek
Fullkomligt. Lysande. 😂😂😂
 
  • Like
Reactions: Beo

hepanter

Patek
2-Faktor
Just haft veterinären här. En ny, sluta med att vi snacka amphibia, komandirskie o Zlatoust. Han var från Ukraina hade varit veterinär där innan.
Jäklar va cool han var, helt orädd, helt andra tekniker och synsätt om hur man behandlar kossor. Lite fränt bör han börja snacka om amphibia på härligt ukrainsk brytning😆 kunde en hel del om Vostok klockor i allmänhet
DSC_9353.JPG
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Just haft veterinären här. En ny, sluta med att vi snacka amphibia, komandirskie o Zlatoust. Han var från Ukraina hade varit veterinär där innan.
Jäklar va cool han var, helt orädd, helt andra tekniker och synsätt om hur man behandlar kossor. Lite fränt bör han börja snacka om amphibia på härligt ukrainsk brytning😆 kunde en hel del om Vostok klockor i allmänhet
DSC_9353.JPG
Coolt och kul med någon därifrån som är lite intresserad. Jag känner en kille från Ukraina ganska väl, men han kan absolut ingenting om ryska armbandsur. Han ser bara lite lätt ansträngd ut när jag försöker uttala ryska ord. 🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Vostok 2418! Såld som ickefungerande, men tickade igång efter uppdrag.

20220103_173233.jpg


Saknar dock sekundhjul + fjäder + sekundvisare, men jag tror att en vanlig från ett annat verk säkert passar!

Verkade inte passa rakt av i min andra boett (i bättre skick), tror verkringen bör vara smalare.

Här ser man saknad fjäder för sekundvisaren (samt saknat sekundhjul).
20220103_172851.jpg
 

Vostok

Audemars

Rikala

Patek
2-Faktor
En Poljot signal i klart använt skick!

Saknade glas, men gick vid uppdrag. Klart
Värd att ge lite kärlek!

Köpte egentligen en Zvezdarenoveringsobjekt bara för tavlan , men fick fyra andra på köpet. Denna var en av dom.

20220103_194314.jpg



Urverket
20220103_204255.jpg


Efter lite rengörning av boetten, tavlan och på med ett bättre begagnat glas! Har nog en bättre krona till alarmet, sitter på fel nu...

20220103_205041.jpg
 
Topp