• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Bra tryck i bitarna idag nu frukost
DSC_9331.JPG
DSC_9335.JPG
 

MAz_666

Rolex
Bandbyte.
20 mm band som mha stämjärn konverterat till 18 mm.
Tänkte jag skulle prova mörkbrunt utan bund några veckor.
Det blev väl inte helt perfekt.🤔 Tog lite för mycket vid kl 6. Blev bättre vid klockan 12.
Men det duger.😄
Vad tycks?
20220103_080709.jpg
20220103_080616.jpg
20220103_080642.jpg
20220103_080635.jpg
Blev riktigt bra!
Gissar att stämjärnet är vässat av en japansk mästare, men själv har jag lyckat gjort samma arbete - fast med industri-rakblad. (Tips!)
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Bandbyte.
20 mm band som mha stämjärn konverterat till 18 mm.
Tänkte jag skulle prova mörkbrunt utan bund några veckor.
Det blev väl inte helt perfekt.🤔 Tog lite för mycket vid kl 6. Blev bättre vid klockan 12.
Men det duger.😄
Vad tycks?
20220103_080709.jpg
20220103_080616.jpg
20220103_080642.jpg
20220103_080635.jpg
Föredömligt slöjdat!
Den tog sig ju riktigt bra ut på det bandet 👌 måste ta mig i kragen och skaffa mig skäligt prissat läder och testa jag med nu 😃
 

Utvisaren

Patek
Så har vi matat grisen också.

@hepanter Jädra skillnad i träningen när man fått vila i princip en vecka. Bara kört ett pass i mellandagarna. Men idag full fart med bra vikter och utan att stå helt andfådd halvvägs igenom passet och sedan få gå på halvfart för att hämta andan.


20220103_132458.jpg
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Lyckan är ett flyktigt ting.
Fick 3 aviseringar från Postmord idag.
Som ankom den 23 december... och som sedan länge är uthämtade...
Hur tänker man när man aviserar 10 dagar efter att ett paket är uthämtat? 🤔🤔

20220103_131836.jpg
Jag tänker att pappersavin gick in i cirkusen då paketet kom dagen före julafton, men fördröjdes enormt i julkorts- och julklappsbonanzan. Ofta går samtidigt en digital not ut - och man kan hämta det även utan pappersavin.
Så tänker jag ...
 

Utvisaren

Patek
Jag tänker att pappersavin gick in i cirkusen då paketet kom dagen före julafton, men fördröjdes enormt i julkorts- och julklappsbonanzan. Ofta går samtidigt en digital not ut - och man kan hämta det även utan pappersavin.
Så tänker jag ...
Du har säkert helt rätt. Men av princip tänker jag inte låte det hindra mig från att rasa över Postmord. 😂 😂 😂
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Är helt med dig i resonemanget. Kvantitetsmålet anser jag själv också vara uppnått, en samling med olika typer och ålder, och man har en skapligt bild av vad som finns. Kvalitetsmålet är en annan sak. Där är lite blandat med rafs och krafs och trevliga ur man har.
Men vad jag själv skulle kalla en graal inom ryska klockor är jag inte helt klar över.
En tidig 3017 kronograf innan de fick "pilot"-designen vore ju kul.
3133 med atommärkt tavla hade jag också kunnat tänka mig.
Sedan vet jag inte vad det finns för andra roliga. Kanske @Auto Ola har ideer? Hade inte han en trave eller minns jag fel? 🤔

@MAz_666 Jag har en äldre Poljot 3017 i behov av allt möjligt. @hepanter har jag nog lovat första tjing på den dock, men han kanske ändrar sig, vem vet. Jag tänker lämna bort den och få den servad samt köpa visare, sådana åror, till den. Det är ju en del kostnader att få igång den och du kan säkert få tag i en finare för samma pengar. Alternativt dör den donatorsdöden. Men jag tänker att jag nämner det för att åtminstone visa mitt fulla stöd i din kamp för kronografens vara på din arm.
Kronografer är aldrig fel!!! Dom verkar vara flockdjur trivs liksom ihop, mina är 3133 och fyra eller fem något till antalet.
Har ingen Okehan men är den jag tycker är allra snyggast egentligen!
Verken är stabila det struliga att få till vid service är justering av dom och mycket påverkar vartannat så tar tid. De jag pillat med har haft slitage då är det svårt att få perfekt! Nedanstående som är min favorit nollar i bland +1på minuter, men lever med det bara starta om köra 10s o nolla igen!
Den är en mod jag själv byggde då original verket behöver mer justering är servad men strulade i kronografen!
Så köp servat från bra källor om ni inte vill pilla själva, känns som reservdelar kostar och svårt med urmakare som gör vid dessa! Är ju lurigt att lämna garanti på när vissa delar förblir ”halvslitna” går ej att byta för då kostar service över 10k! Jag skulle inte ta på mig jobb på dessa som glad amatör för egen del!

D057ACED-8C9E-4BC7-9793-A270721FA54A.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Kronografer är aldrig fel!!! Dom verkar vara flockdjur trivs liksom ihop, mina är 3133 och fyra eller fem något till antalet.
Har ingen Okehan men är den jag tycker är allra snyggast egentligen!
Verken är stabila det struliga att få till vid service är justering av dom och mycket påverkar vartannat så tar tid. De jag pillat med har haft slitage då är det svårt att få perfekt! Nedanstående som är min favorit nollar i bland +1på minuter, men lever med det bara starta om köra 10s o nolla igen!
Den är en mod jag själv byggde då original verket behöver mer justering är servad men strulade i kronografen!
Så köp servat från bra källor om ni inte vill pilla själva, känns som reservdelar kostar och svårt med urmakare som gör vid dessa! Är ju lurigt att lämna garanti på när vissa delar förblir ”halvslitna” går ej att byta för då kostar service över 10k! Jag skulle inte ta på mig jobb på dessa som glad amatör för egen del!

D057ACED-8C9E-4BC7-9793-A270721FA54A.jpeg
Jag har lite planer för det där med service... inte själv men via en gråhandlare som servar på annan ort och till annat pris. Återkommer ifall det går bra. I annat fall är jag väl av med mina kronografer till valfri maffia... 🤔 😂🥴
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Så har vi matat grisen också.

@hepanter Jädra skillnad i träningen när man fått vila i princip en vecka. Bara kört ett pass i mellandagarna. Men idag full fart med bra vikter och utan att stå helt andfådd halvvägs igenom passet och sedan få gå på halvfart för att hämta andan.


20220103_132458.jpg
Ja exakt jag tränar varannan dag nu för att få en vilodag emellan passen gör skillnad. Najs med 420 och sniperdiper tavla i svart
 
Topp