• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Åsså länk på det 😀
16412832423993173738730181442929.jpg
Nice! Den där tavlan är hur grym som helst med sin avskalade blinkning tillbaka till NVCh-30 och, som @MAz_666 har påpekat, dessförinnan även en tavla som satt på Komandirskie.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
I am in love!!! 🥰😍

20220104_104312.jpg


Alltså, boettformen och storleken är helt perfekt! Gillar även den stora tavlan!

Kommer definitivt blir fler 2428or eller kanske en 2427a?

Synd bara att det finns så få urverk o köpa... Undrar varför Vostok slutade och tillverka dessa, de är ju helt underbara!!!
 

MAz_666

Rolex
I am in love!!! 🥰😍

20220104_104312.jpg


Alltså, boettformen och storleken är helt perfekt! Gillar även den stora tavlan!

Kommer definitivt blir fler 2428or eller kanske en 2427a?

Synd bara att det finns så få urverk o köpa... Undrar varför Vostok slutade och tillverka dessa, de är ju helt underbara!!!
Verkligen älskar den där jämnt fin-krakelerade gröna tavlan!
Och ovanpå detta: tanto-visarna; kronan ...
GRYM!!!
(Saknar den sekund, eller skall den vara utan?)
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Sådär, operation korta-av-rysk-vintagelänk-till-sparris-storlek.
Ngt udda verktygssamling i klocksammanhang...
20220104_132205.jpg

Det är ju ändå då Tonneau-tisdag:
20220104_134102.jpg

Jag hade önskat en länk med ngt tajtare passning mot 1190-boetten, men detta får duga. Länkens vinkel mot boetten stämmer dock, vilket ger en snygg linje för helheten.
20220104_134230.jpg

De två länkbitarna på vardera sidan av låset är nu borttagna. Klickkänslan i snäpplåset känns förvånansvärt solid! 😍
20220104_134141.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag rotade runt lite i mina lådor i jakt på någonting helt annat och blev då trevligt påmind om detta lite... udda inköp som gjordes för drygt ett år sedan (10 st NOS Vostok 2414 i originalask) Nog är man lite knäpp, det måste medges! 😀
20220104_124015.jpg

20220104_124114.jpg

Bra att ha! 😁 😁

Precis, bra o ha tänkte jag med!

Jag hade lätt använt ALLIHOP med en gång för o fixa mina klockor som inte fungerar!
 

Utvisaren

Patek
Sådär, operation korta-av-rysk-vintagelänk-till-sparris-storlek.
Ngt udda verktygssamling i klocksammanhang...
20220104_132205.jpg

Det är ju ändå då Tonneau-tisdag:
20220104_134102.jpg

Jag hade önskat en länk med ngt tajtare passning mot 1190-boetten, men detta får duga. Länkens vinkel mot boetten stämmer dock, vilket ger en snygg linje för helheten.
20220104_134230.jpg

De två länkbitarna på vardera sidan av låset är nu borttagna. Klickkänslan i snäpplåset känns förvånansvärt solid! 😍
20220104_134141.jpg
Jo jag var allt bra förvånad när jag behövde köpa härdade metalldon för att knacka till armbanden. Men det blev ju bra till slut även detta!
 

MAz_666

Rolex
Såå... mina visare till Strelan har uppenbarligen tillbringat 2 veckor hos tullen och sedan skickats tillbaka till Ukraina... But why?
Ingen avisering, inget SMS om att betala avgifter, ingenting? 🤔🤔
Som Sherlock nog inte sa till Watson: "Elementärt, min käre Watson".
Svenska tullen OCH Postnords styrningar och värdegrund går att finna på nätet.
Där står det tydligt att deras arbete främst syftar till att beivra olaglig införsel av Narkotika, Vapen, Dopingpreparat och visare till Strelaklockor!
Bara att tugga i sig ...
o_O 🤔;)🤣😂🤣😂
#ofattbartdåligt
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Som Sherlock nog inte sa till Watson: "Elementärt, min käre Watson".
Svenska tullen OCH Postnords styrningar och värdegrund går att finna på nätet.
Där står det tydligt att deras arbete främst syftar till att beivra olaglig införsel av Narkotika, Vapen, Dopingpreparat och visare till Strelaklockor!
Bara att tugga i sig ...
o_O 🤔;)🤣😂🤣😂
#ofattbartdåligt
Så är det; Tullen ser allvarligt på den kraftiga ökningen av införsel av Strelavisare till det hederliga Svea Rike, främst från det forna öst-blocket. Man noterade en topp just nu i slutet av december och bestämde sig uppenbarligen för att sätta hårt mot hårt. Jag ser det som att det därigenom finns en uppenbar risk för en ökning av antalet Strelaklockor som förses med felaktiga visare, dvs att Tullen indirekt uppmanar till framställning av Franken-klockor. Och det kan väl ändå inte vara förenligt med tullens och PostM... förlåt PostNords uppdrag och värdegrund. 🤔
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Såå... mina visare till Strelan har uppenbarligen tillbringat 2 veckor hos tullen och sedan skickats tillbaka till Ukraina... But why?
Ingen avisering, inget SMS om att betala avgifter, ingenting? 🤔🤔
Riktigt trist att höra. Så mycket krångel och tid i onödan.

Har själv köpt en sniper original länk hoppas inte de blir samma öde där😦
 
Topp