• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Godmorgon ryss-björnar. Nu kommer snön.
20220105_064636.jpg
Den där var ett tag sen man såg. Härlig tavla och dykarring matchar perfekt
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Den där var ett tag sen man såg. Härlig tavla och dykarring matchar perfekt
Stort tack broder!
Jo det var ett tag sedan. Det blir lite sådär när det är datumklocka. Typ, ska jag skruva fram rätt datum? Näe jag har ju några utan datum att ta. Så väntar man in rätt datum istället.
Men nu tänkte jag faktiskt hålla den här igång ett tag nu. Jag gillar den och gillar särskilt nu med nya mockabandet.
20220105_074803.jpg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Stort tack broder!
Jo det var ett tag sedan. Det blir lite sådär när det är datumklocka. Typ, ska jag skruva fram rätt datum? Näe jag har ju några utan datum att ta. Så väntar man in rätt datum istället.
Men nu tänkte jag faktiskt hålla den här igång ett tag nu. Jag gillar den och gillar särskilt nu med nya mockabandet.
20220105_074803.jpg
Jag har som rutin att hålla vissa klockor igång, varje kväll går jag och skruvar upp dom😀
Annars vore de ju fränt att bygga en adapter som passar på kronan på dremeln sen fullt ös!!!😆
Risk för att kugghjulen flyger av och kommer ut genom baklocket😆
 

MAz_666

Rolex
på runt 10 min så va snökedjan på, kan tro de är strid på gång. Börjar gå undan
DSC_9404.JPG
DSC_9403.JPG
Snökedjor! 😍😍😍
Kan berätta en anekdot från norra Pakistan.
Min bil hade två förare och vi skulle klättra upp längs slingervägar i västraste Himalaya. Just denna dag upp mot 3000m.
Snön slog till och kedjor måste på.
Jag hjälpte till och lade på en av fyra, förarna fick ta de tre andra.
Efter ett par kilometer hade alla kedjor slagits av utom ett par: kedjorna gammelsmurfen härstammande från ett Norrlandförband hade lagt på!
Klantar! 😂😂😂💪🏼
 

MAz_666

Rolex
Godmorgon russofiler!

Kan det här vara det ultimata bundet? Tjockt runt om!!!

Screenshot_20220105-082047_Chrome.jpg

Screenshot_20220105-082102_Chrome.jpg
”Tjockt runt om” är ju ett måste. 😉
Detta ligger min Zvezda på!
 

Utvisaren

Patek
Och han hade en rätt fin raketa också.

Han är inte med här på forumet så jag gör kanske fel som postar?

Men tjänster och gentjänster... med lite tur kan han ordna service på kronografer hos en herre som jobbat 30 år på Tissot.

Så jag hoppas på lite överseende. Är det dessutom något av hans ur som faller en i smaken så är ju allt bra för businessen ;)


EDIT: inte till salu denna...

1641371725860.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Oh my god😍😍😍
Den där vill jag ha!!!
Den är faktiskt rätt snygg, men den dåliga kontrasten mellan visare och tavla gör det lite svårt att se hur mycket klockan är i vissa (alla?) ljusförhållanden (det finns ju de som har klockan på handleden för att just kunna utröna vilket klockslag det är, har jag hört... :D )
Med det sagt är det ändå en riktigt grym klocka och den sparsmakade ergonomin hör ju liksom till den äkta ryska helheten. Mitt exemplar har dessutom fått glaset utbytt mot safirglas (har kvar det gamla i perfekt skick). I övrigt var den helt NOS inkl tillhörande ask när jag råkade ramla över den för ett år sedan. Som sagt, kul ibland med klockor i bra skick...
 

Utvisaren

Patek
Den är faktiskt rätt snygg, men den dåliga kontrasten mellan visare och tavla gör det lite svårt att se hur mycket klockan är i vissa (alla?) ljusförhållanden (det finns ju de som har klockan på handleden för att just kunna utröna vilket klockslag det är, har jag hört... :D )
Med det sagt är det ändå en riktigt grym klocka och den sparsmakade ergonomin hör ju liksom till den äkta ryska helheten. Mitt exemplar har dessutom fått glaset utbytt mot safirglas (har kvar det gamla i perfekt skick). I övrigt var den helt NOS inkl tillhörande ask när jag råkade ramla över den för ett år sedan. Som sagt, kul ibland med klockor i bra skick...
En klocka skall vara cool och praktisk. I den ordningen. 😁 😁
 

Utvisaren

Patek
Och han hade en rätt fin raketa också.

Han är inte med här på forumet så jag gör kanske fel som postar?

Men tjänster och gentjänster... med lite tur kan han ordna service på kronografer hos en herre som jobbat 30 år på Tissot.

Så jag hoppas på lite överseende. Är det dessutom något av hans ur som faller en i smaken så är ju allt bra för businessen ;)


EDIT: inte till salu denna...

1641371725860.png
En sån har Rakolex / Roleta kan nog hamna på listan. Rätt fin faktiskt.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Den är faktiskt rätt snygg, men den dåliga kontrasten mellan visare och tavla gör det lite svårt att se hur mycket klockan är i vissa (alla?) ljusförhållanden (det finns ju de som har klockan på handleden för att just kunna utröna vilket klockslag det är, har jag hört... :D )
Med det sagt är det ändå en riktigt grym klocka och den sparsmakade ergonomin hör ju liksom till den äkta ryska helheten. Mitt exemplar har dessutom fått glaset utbytt mot safirglas (har kvar det gamla i perfekt skick). I övrigt var den helt NOS inkl tillhörande ask när jag råkade ramla över den för ett år sedan. Som sagt, kul ibland med klockor i bra skick...
Den största funktionen med klocka är väl att fota dom o njuta av bilderna. Visar dom tid också alltså? Har jag missat detta genom alla år?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
”Tjockt runt om” är ju ett måste. 😉
Detta ligger min Zvezda på!

Fasen, har ju beställt ett sådant. Glömt av att det var tjockt runt om...

Det där är väl inte ett klockarmband, snarare ett liggunderlag. 🤔

Praktiskt om man glömt liggunderlag när man campar!!!
 
Topp