• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Här va en lite spännande tråd..
Verkar som det inte blir några mer SE modeller mer om detta stämmer?

1641406952816.png

1641407116701.png
Kommer inte bli nån skillnad SE är ju ändå alltid slut i lager 😀
 

Delgada

Patek
Här va en lite spännande tråd..
Verkar som det inte blir några mer SE modeller mer om detta stämmer?

1641406952816.png

1641407116701.png
Ja det tog ett bra tag för mig är fatta att SE modellerna var ett rent Meranom påfund. Men då alltså stöttat av Vostok fabriken. Jag undrade länge varför inte soviet.market sålde några SE modeller, men där finns ju förklaringen.
Har jag fattat rätt?😯
Jag antar att det förhåller sig på liknande sätt med SE modellerna på v-24. Tex den Pamphibia/scuba dude hybriden jag köpte i höstas. Den tavlan har jag aldrig sett någon annanstans.
20220105_200422.jpg

Har jag förstått saken rätt att den är specialtillverkad till v-24, eller har någon av er sett den annorstädes?
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Ja det tog ett bra tag för mig är fatta att SE modellerna var ett rent Meranom påfund. Men då alltså stöttat av Vostok fabriken. Jag undrade länge varför inte soviet.market sålde några SE modeller, men där finns ju förklaringen.
Har jag fattat rätt?😯
Jag antar att det förhåller sig på liknande sätt med SE modellerna på v-24. Tex den Pamphibia/scuba dude hybriden jag köpte i höstas. Den tavlan har jag aldrig sett någon annanstans.
20220105_200422.jpg

Har jag förstått saken rätt att den är specialtillverkad till v-24, eller har någon av er sett den annorstädes?
De verkar ju som om Vostok 24 moddar klockor själva också och säljer. Lite som klockanett i Sverige
 

Vostok

Audemars
Ja det tog ett bra tag för mig är fatta att SE modellerna var ett rent Meranom påfund. Men då alltså stöttat av Vostok fabriken. Jag undrade länge varför inte soviet.market sålde några SE modeller, men där finns ju förklaringen.
Har jag fattat rätt?😯
Jag antar att det förhåller sig på liknande sätt med SE modellerna på v-24. Tex den Pamphibia/scuba dude hybriden jag köpte i höstas. Den tavlan har jag aldrig sett någon annanstans.
20220105_200422.jpg

Har jag förstått saken rätt att den är specialtillverkad till v-24, eller har någon av er sett den annorstädes?
Du har förstått helt rätt..
 

Vostok

Audemars
Sekundvisaren undantagen... är inte denna ganska kosher? Eller bedrar mig ögonen? 🤔🤔

Relumad?

1641456578585.png
Generation 1 med "slipsvisare" (samma visare som sitter i första Ampibian) Jag har en likadan..

 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Generation 1 med "slipsvisare" (samma visare som sitter i första Ampibian) Jag har en likadan..

Jaha... så du hade den först och då kan inte jag härmas alltså? Jag förstår. Alla dessa oskrivna regler i klocksamhället... 🤔 🤔 😁 😁
 

Delgada

Patek
Vostok mini nu ikväll.

Precis servad! Från död till levande.

Måste dock byta canon pinion (eller försöka tajta till den), misstänkte det när jag kände på tidsställningen. Får ta och lossa igen.

Sekundvisaren går dock fint!

20220104_212747.jpg
Hmmm... Canon pinion minsann. Visste inte ens att något sådant fanns. Finns det minolta pinion också?
Men det är ju ryska ur... borde det inte heta zenit pinion eller lomo pinion då?🤔
Som ni ser är det mycket av konversationerna i tråden som jag inte begriper, men läser och har behållning av ändå... på mitt sätt.😊👍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hmmm... Canon pinion minsann. Visste inte ens att något sådant fanns. Finns det minolta pinion också?
Men det är ju ryska ur... borde det inte heta zenit pinion eller lomo pinion då?🤔
Som ni ser är det mycket av konversationerna i tråden som jag inte begriper, men läser och har behållning av ändå... på mitt sätt.😊👍

Haha, kör med Nikon här! Kan inte stavva!! 😆🤣
 
Topp