• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Japp, den åker på några gånger i veckan 🙂

Skulle behöva fixa en länk till den bara, nån som har några tips?
Jag köpte nyligen min första ryska vintage-länk, som jag presenterade i tisdags i samband med en liten nedkortningsoperation. Helt annan känsla av tyngd jmf med de flesta nya ryska länkar (inget rassel alls) och samtidigt en distinkt vintage-look. Dessutom drar min länk inte hår. (Bra i mitt fall... 🤣)
Men, man måste gilla stilen. Jag formligen älskar det inslitna och därigenom lite glesa, men det är ju en smaksak.
20220106_131715.jpg

20220106_131812.jpg
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Snözon 1. Kan i princip bygga hus med platt tak. Rent av utan tak. Så öite snö får vi. Sedan räcker det ju med 1 cm snö för fullt kaos. @Auto Ola skåningar i vintertrafik, några spontana tankar? 🤔😉😁
Jo är nog lite svårt och planera vägunderhåll här, innan jul var det puckelpist på det mesta utom Europaväg här i nordost. Fast det regnar ju bort!!!
Synd om Skånetrafiken på järnvägen här fick löv och snöhalka samtidigt typ!
Så instämmer kaos de få dagar det blir vitt!!
 

oggeu

Breitling
Har kikat lite på dom här, nån kanske har provat?


 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jo är nog lite svårt och planera vägunderhåll här, innan jul var det puckelpist på det mesta utom Europaväg här i nordost. Fast det regnar ju bort!!!
Synd om Skånetrafiken på järnvägen här fick löv och snöhalka samtidigt typ!
Så instämmer kaos de få dagar det blir vitt!!
Jag noterar att du använder "nordost" för att beskriva en plats i Skåne... 🤔😀
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har kikat lite på dom här, nån kanske har provat?



Dom där är säkert helt ok.

Hänger du här kanske du kan få någon, finns en del som köper nya klockor och slänger armbandet som följer med...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag köpte hem den nyligen men är lite fundersam på om jag känner igen Steve, tycker han är lite olik sig jämfört med bilderna man sett men det kan möjligen vara ljuset som spelar mig spratt 🤔

Aha. Jag har bara sett på bild och de såg bra ut. Antar att det är den nya graverade?
Kan tänkas att man måste kolla från rätt håll, annars ser det skumt ut.
 

Utvisaren

Patek
Jag köpte nyligen min första ryska vintage-länk, som jag presenterade i tisdags i samband med en liten nedkortningsoperation. Helt annan känsla av tyngd jmf med de flesta nya ryska länkar (inget rassel alls) och samtidigt en distinkt vintage-look. Dessutom drar min länk inte hår. (Bra i mitt fall... 🤣)
Men, man måste gilla stilen. Jag formligen älskar det inslitna och därigenom lite glesa, men det är ju en smaksak.
20220106_131715.jpg

20220106_131812.jpg
Jo men det är ju med rassel som med läder. Folk slipar och sanpapprar sina läder. Men sina nya länkar... sandpappras och snedbelastas de tills de ser slitna ut??? Hypokondri. Hyrbilsfobi. Eh... hyckleri heter det ju! Bara att köra på! 🤔 😁 👍 👍 👍
 

Utvisaren

Patek
Har kikat lite på dom här, nån kanske har provat?


22mm standard som satt på denna.
De gör jobbet utan problem men det är ingen lyx. Man kan tom ibland behöva lite olja/fett på vissa för att bli av med gnissel. .Men ser bra ut 👍👍
 

Utvisaren

Patek
Har kikat lite på dom här, nån kanske har provat?


Ryskt är funktionellt först och främst. Som någon skrev, ryska klockor är till för att man skall komma i tid till jobbet. Swissare är rätt oklart hur de tänkter och vad syftet är med klockan. Och hur de kan ta så hutlöst betalt för något som precisionsmässigt inte är bättre än nya mekaniska ur för 1000 kr...
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Undra vad man använder kronografknapparna till på denna?? 😂

1641478512633.png

Jag tycker att den där var ganska gött kaxig 😄 uppenbar fulkopia av en redan från början billig klocka men obrukbara knappar och vad jag antar ska likna en rålexring som krona på verket 😗👌

Det blev liksom så mycket styggt staplat på hög att det blev fränt 😄
 
Topp