• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Så jäkla nöjd, låt nu projektet börja. Kronbyte och original länk.
Känns kanon i uppdraget
Helt klart värd en 5 hundring.
Insertet är skadat, ska kolla om man kan hitta en för vettig peng. Vill helst inte mordenisera den med nya grejer
DSC_9407.JPG
DSC_9408.JPG
DSC_9409.JPG
DSC_9410.JPG
DSC_9411.JPG
Screenshot_20220104-175503~3.png

Åh, du köpte den.. Kul!
Jag skulle kolla den där vridringen på Ebay som jag länkade till förut.. Visserligen ny men ser ju typ exakt likadan ut..
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Så jäkla nöjd, låt nu projektet börja. Kronbyte och original länk.
Känns kanon i uppdraget
Helt klart värd en 5 hundring.
Insertet är skadat, ska kolla om man kan hitta en för vettig peng. Vill helst inte mordenisera den med nya grejer
DSC_9407.JPG
DSC_9408.JPG
DSC_9409.JPG
DSC_9410.JPG
DSC_9411.JPG
Screenshot_20220104-175503~3.png
Den där är riktigt fin! Påminner om min Neptune-Sniper, som dock har datum, som stör tavlans symmetri lite granna.
1641380437613.png
 

Delgada

Patek
Så jäkla nöjd, låt nu projektet börja. Kronbyte och original länk.
Känns kanon i uppdraget
Helt klart värd en 5 hundring.
Insertet är skadat, ska kolla om man kan hitta en för vettig peng. Vill helst inte mordenisera den med nya grejer
DSC_9407.JPG
DSC_9408.JPG
DSC_9409.JPG
DSC_9410.JPG
DSC_9411.JPG
Screenshot_20220104-175503~3.png
Det var väl den där som hade en så defekt krona att den kändes lös när den var urskruvad. Att du vågade. Modigt.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
DSC_9415.JPG

Gammal och ung
@Rikala
Vet ej är rätt stor bit som saknas kl1, få till färg och markeringar hmm svårt. Finns en begagnad som jag vet om som är exakt rätt. Men kostade 300kr sen tillkommande moms o tull. Bara hålla ögonen öppna.

@Forsberg
Tack för tipset, så bra att du hade ögonen på den åt mig. Lägg gärna upp en bild på din😀

@Pippis pappa
Ja ska bli kul att fixa o dona lite 😁

@Delgada
Ja kronan i sig är de ju inget fel på hehe lika vobblande som alla mina andra Vostoks. Men de är en komandirskie krona.
. @Johanaxe66
Men se där en kompis, Jo datum kan va lite störigt, men de är ju förlåteligt på din ändå, den är ju superfin .
 
DSC_9415.JPG

Gammal och ung
@Rikala
Vet ej är rätt stor bit som saknas kl1, få till färg och markeringar hmm svårt. Finns en begagnad som jag vet om som är exakt rätt. Men kostade 300kr sen tillkommande moms o tull. Bara hålla ögonen öppna.

@Forsberg
Tack för tipset, så bra att du hade ögonen på den åt mig. Lägg gärna upp en bild på din😀

@Pippis pappa
Ja ska bli kul att fixa o dona lite 😁

@Delgada
Ja kronan i sig är de ju inget fel på hehe lika vobblande som alla mina andra Vostoks. Men de är en komandirskie krona.
. @Johanaxe66
Men se där en kompis, Jo datum kan va lite störigt, men de är ju förlåteligt på din ändå, den är ju superfin .

Dåligt foto i dåligt ljus.. Måste skaffa länk till den!

DSC_0556~2.JPG
 

Utvisaren

Patek
Japp! Denna fast 2022:an

1623171642795.jpg

Jag röstar på 9031:an. Fred Flinta Bil.
Jag har kört en sån en gång på en förevisning. Nära-döden-upplevelse, Inte världens bästa väghållning med 9 cm pv-pjäs monterad kan jag meddela. Men cool, och det var ju det som var det viktiga.
Vänta nu. En 9 cm pv pjäs... PÅ bilen? Inte dragen efter bilen? My oh my... Mycket pang för pengarna men det är nog bäst man träffar bra med första skottet annars är man torsk. :wideyed::wideyed:
Är inte hela poängen att man skall kunna vara riktigt rörlig med en sådan och kunna ta sig därifrån snabbt när man har skjutit?
Edit hittade en bild...

1641396271953.png
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Vänta nu. En 9 cm pv pjäs... PÅ bilen? Inte dragen efter bilen? My oh my... Mycket pang för pengarna men det är nog bäst man träffar bra med första skottet annars är man torsk. :wideyed::wideyed:
Är inte hela poängen att man skall kunna vara riktigt rörlig med en sådan och kunna ta sig därifrån snabbt när man har skjutit?
Edit hittade en bild...

1641396271953.png
Nu kom jag osökt att tänka på det här åket
F43CE655-3773-45F2-BBC8-CC293AE9EC94.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Lite mer kul!

Hade ju inget orginalband till min Ratnic, så jag beställde ett från Mil-Tec samt en Radar mössa (se namnet "US Watch Cap", ett måste för klocknördar 😉).

20220105_182147.jpg


Verkar inte helt smart med kardborre på båda sidor på skyddsnandet. Ena fästs ju i andra sidan, men översidan har fullt med kardborre som kan fastna i kläderna! Är det likadant på orginalbandet?

20220105_182117.jpg


Nu skall jag se vad frugan säger om min nya mössa, lär väl inte vara helt positivt... 😇
 

Bilagor

  • 20220105_175556.jpg
    20220105_175556.jpg
    989.4 KB · Visningar: 2

MAz_666

Rolex
Lite mer kul!

Hade ju inget orginalband till min Ratnic, så jag beställde ett från Mil-Tec samt en Radar mössa (se namnet "US Watch Cap", ett måste för klocknördar 😉).

20220105_182147.jpg


Verkar inte helt smart med kardborre på båda sidor på skyddsnandet. Ena fästs ju i andra sidan, men översidan har fullt med kardborre som kan fastna i kläderna! Är det likadant på orginalbandet?

20220105_182117.jpg


Nu skall jag se vad frugan säger om min nya mössa, lär väl inte vara helt positivt... 😇
De jag har haft har haft ”vassa sidan” på flärpen, men på flärpens BÅDA sidor - då man skulle både kunna täcka klockan, men också kunna låsa den åt andra hållet så den visar klockan.
Men ja, taggigt velcro utåt. En krigare går inte i finstickad Kashmir - hen bär tålig uniform. Som inte skadas av lite kardborre!
😂😂😂💪🏽
 

Beo

Patek
2-Faktor
Lite mer kul!

Hade ju inget orginalband till min Ratnic, så jag beställde ett från Mil-Tec samt en Radar mössa (se namnet "US Watch Cap", ett måste för klocknördar 😉).

20220105_182147.jpg


Verkar inte helt smart med kardborre på båda sidor på skyddsnandet. Ena fästs ju i andra sidan, men översidan har fullt med kardborre som kan fastna i kläderna! Är det likadant på orginalbandet?

20220105_182117.jpg


Nu skall jag se vad frugan säger om min nya mössa, lär väl inte vara helt positivt... 😇
Grattis och min hälsar!mössan är ju kalas så hälsa frugan att hon är helt fel ute där😁🤪!
image.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
De jag har haft har haft ”vassa sidan” på flärpen, men på flärpens BÅDA sidor - då man skulle både kunna täcka klockan, men också kunna låsa den åt andra hållet så den visar klockan.
Men ja, taggigt velcro utåt. En krigare går inte i finstickad Kashmir - hen bär tålig uniform. Som inte skadas av lite kardborre!
😂😂😂💪🏽

Misstänkte att det var så, men den räcker inte runt för o fästa andra hållet, kanske om man har andra armar än mig...

Funderar på och skaffa någon slags patch och sätta över istället.
 
Topp