• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
När du säger det, de är ju några pinnar på tavlan. Ne men guu dom rör sig ju...😲😲😲
...blir lika rädd varje gång de börjar göra så. Man tror ju något har gått sönder.
Trodde jag hade hittat anledningen ett tag. Om jag inte snurrade på det lilla hjulet så stod de flesta helt stilla. Men det verkar inte vara någon lösning då flera går igång bara man rör på dem. Heeelt sjukt. 🥴 🥴 🥴
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
...blir lika rädd varje gång de börjar göra så. Man tror ju något har gått sönder.
Trodde jag hade hittat anledningen ett tag. Om jag inte snurrade på det lilla hjulet så stod de flesta helt stilla. Men det verkar inte vara någon lösning då flera går igång bara man rör på dem. Heeelt sjukt. 🥴 🥴 🥴
Var det inte någon som hade hittat en kronograf med typ fastlimmade eller målade visare för ett tag sedan? Låter ju som en klockren (!) lösning. :cool:
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Tror det finns en app för sånt där ...
Du har rätt
Screenshot_20220105-102046.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hittat den ultimata canionpinion-fixaren!

Avdragaren (längst ner i bild) är ju perfekt till att tighta till canionpinion.

När canionpinion sitter på sin plats, tar man avdragaren över den och hittar försmalningen på canionpinion (om sådan finns) och trycker till lite försiktigt.

Sedan testar man med kronan om man får lagom mycket motstånd när man ställer tiden!

Nu fungerar den!

20220105_104430.jpg
 
Topp