• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fick hem en Raketa Big Zero idag, hade mina tvivel men priset var ändå så överkomligt. Får säga att jag är väldigt imponerad av hur väl den sitter, oerhört nöjd. Säljaren sålde den som ”vintage”, ser inte mer än en dag gammal ut. Att så många försöker efterapa DW när det finns gamla designer som ser så moderna ut är för mig ett mysterium.
15079E2C-862D-4A27-897B-B5D0639D1D5A.jpeg

Jag har ju i och för sig en äkta Radio Room generalskie urtavla som var skadad när jag köpte den.... :grumpy: Kanske man kan?? :wideyed: Näee... :blackeye:
Sitter tavlan kvar på verket så behöver du ju bara flytta över hela verket till neptune caset och ev byta bak boett om det ej är en automat. Så är det ju lätt att återställa med :D

Går ju alltid att ändra tillbaks om du ändrar dig :D (en skrot netune som jag köpte satt det en "Church Russ" tavla i så det har nog skruvats ihop en del av överblivna delar under årens lopp).
Jo det är sant och just den urtavlan satt ju i fel boett när jag köpte den också så det var ju inte jag som började - liksom... :rolleyes::angel:

Samlat material till projektet. Beställde hem en röd bezel från eBay för att det inte skulle bli en exakt likadan som Erik visade ovan. Boetten till en "trött" Scuba dude får fungera som bas. Urtavlan kom i boetten som syns i mitten och den har samma urverk som Scuba dude:n. Vi får se vilket urverk som är piggast. Urtavlan är den skadade Radio Room Generalskie. Den saknar ett ben. Någon har försökt att löda fast ett nytt ben och då har nog värmeutvecklingen skadat urtavlan lite på framsidan.
Vi får se om det går att få ordning på det här? Egentligen är det ju bättre att komponenter används istället för att ligga i någon låda.
Jag börjar så här och väntar på bezeln tillsvidare.
material.jpg
rodbezel.jpg
urtavlabak.jpg
urtavlafram.jpg

Samlat material till projektet. Beställde hem en röd bezel från eBay för att det inte skulle bli en exakt likadan som Erik visade ovan. Boetten till en "trött" Scuba dude får fungera som bas. Urtavlan kom i boetten som syns i mitten och den har samma urverk som Scuba dude:n. Vi får se vilket urverk som är piggast. Urtavlan är den skadade Radio Room Generalskie. Den saknar ett ben. Någon har försökt att löda fast ett nytt ben och då har nog värmeutvecklingen skadat urtavlan lite på framsidan.
Vi får se om det går att få ordning på det här? Egentligen är det ju bättre att komponenter används istället för att ligga i någon låda.
Jag börjar så här och väntar på bezeln tillsvidare.
material.jpg
rodbezel.jpg
urtavlabak.jpg
urtavlafram.jpg
Den där kommer bli riktigt snygg!! Jäklar vilken fin tavla... Undra om det skulle se konstigt ut med en svart datumring?? :)

Den där kommer bli riktigt snygg!! Jäklar vilken fin tavla... Undra om det skulle se konstigt ut med en svart datumring?? :)
Datum på armbandsur har jag egentligen aldrig gillat. Använder det sällan. Det är bl.a. därför som jag tycker att Radio Room i en albatros boett är den snyggaste varianten på Radio room.
Allt som kan "dämpa" datumvisningens del av klockans helhetsintryck välkomnas. Tack för tipset!

Skummade igenom eBay snabbt och märkte att Asap31 har stor rea i sin butik. 50%. Det är ju en av de största och bästa säljarna av ryska ur på eBay. Jag fyndade en "Banana" som jag letat efter ett tag. Är det fler som letar fynd så kan det här vara ett bra tillfälle att fynda! Ingen aning om hur länge rean pågår.
https://www.ebay.com/sch/asap31/m.html?item=162756063865&hash=item25e5047279:g:DxIAAMXQfvlSnzHC&rt=nc&_trksid=p2047675.l2562
Tack, det blev ett köp!

Blev lite sugen på denna med...
https://m.ebay.com/itm/wostok-wostok-vostok-101/162377412379?_mwBanner=1

Tillbaka
Topp