Vostok
Guld
"Mint condition" och nytt batteri stod det så den verkar va ok!häftig! Rysskvartsar brukar vara luriga! Funkar den, eller väntar du på en donator!
Gick ju helt ifrån "mitt märke" men jag får skylla på feber
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Mint condition" och nytt batteri stod det så den verkar va ok!häftig! Rysskvartsar brukar vara luriga! Funkar den, eller väntar du på en donator!
Köp en sån här case opener.. Denna är ett måste till Vostok (kostar ca 20-30kr på wish)Hej,
Hur svårt är det, för en som är helt novis på det mesta med klockor, att byta case på en amphibia? Det ser ju inte helt omöjligt ut men när man inte gjort det så vet man ju aldrig. Tänkte inte ge mig på dial och sånt till en början utan vill eventuellt testa att flytta allting från en 420 till en 710.
Är det i princip bara att öppna den och sen lyfta över allting och stänga igen det nya caset eller finns det en massa mindre saker att beakta? Hittade två guider och i den ena lyfter man av rotorn och sen lossar några skruvar medans man inte verkar göra det i den andra. Gjorde mig lite konfunderad.
Alla tips, allmäna hejarop och sånt mottages gärna. Kanske ska tillägga att jag inte har ett enda verktyg för det och inget case heller för stunden så jag är mest i planeringsstadiet än så länge. Tänkte köpa en casebackopener , lite pincetter och sånt från Cousins i sådant fall.
Jag har tänkt på samma byte, fast från en 710 till 420. Sugen på att byta case med mig? Vet iofs inte om min custom bezel funkar på ett 420 case...Hej,
Hur svårt är det, för en som är helt novis på det mesta med klockor, att byta case på en amphibia? Det ser ju inte helt omöjligt ut men när man inte gjort det så vet man ju aldrig. Tänkte inte ge mig på dial och sånt till en början utan vill eventuellt testa att flytta allting från en 420 till en 710.
Är det i princip bara att öppna den och sen lyfta över allting och stänga igen det nya caset eller finns det en massa mindre saker att beakta? Hittade två guider och i den ena lyfter man av rotorn och sen lossar några skruvar medans man inte verkar göra det i den andra. Gjorde mig lite konfunderad.
Alla tips, allmäna hejarop och sånt mottages gärna. Kanske ska tillägga att jag inte har ett enda verktyg för det och inget case heller för stunden så jag är mest i planeringsstadiet än så länge. Tänkte köpa en casebackopener , lite pincetter och sånt från Cousins i sådant fall.
Boett, urtavla och boettöppnare.Hej,
Köp en sån här case opener.. Denna är ett måste till Vostok (kostar ca 20-30kr på wish)
Du kan ta bort rotorn så blir det lite lättare att hålla på plus att du undviker att skada den, det är bara en skruv sen lyfter du ur den
Tryck in den lilla knappen på verket (med tex. en tandpetare) för att dra ur kronan.
Du kan skruva bort skruvarna som håller fast verket i verkhållaren (ringen runt verket) men oftast kan du låta den sitta kvar och bara lyfta ur verket.
Tänkte säga att du kanske behöver en ny krona men 710 och 420 har lika lång kronaxel så det passa både case:n
Lycka till!!
Inte slut på meranom men du får vänta liteHittade någon motsvarande på Cousins som jag beställde. Såg tyvärr att 710 var slut hos Meranom och Zenitar och övriga ebay tar ju så pass mycket att man nästan lika gärna kan köpa en ny 710. Skulle väl vara om man kan hitta någon trasig klocka och ta ett case från en sådan.
Kan inte ge mig in på att byta tyvärr, vet ju knappt vad jag håller på med för det mesta så skulle bara ge mig ångest att jag sabbar något.
Innebär det där att de inväntar fler eller? Vänta, det är ju inte min starka sida..!Inte slut på meranom men du får vänta lite
https://meranom.com/en/amphibian-classic/spare-parts/vostok-watch-case-710.html
Ähh! Det där fixar du lätt...
"Expected time of receiving from factory stock and sending the case - from one up to 3-4 weeks."Innebär det där att de inväntar fler eller? Vänta, det är ju inte min starka sida..!
Här har du i UkrainaInnebär det där att de inväntar fler eller? Vänta, det är ju inte min starka sida..!
Också funderat på att matta ner ett case men jag tänkte glasblästra eller köra med järnklorid, tror borsta blir väldigt ojämt och svårt på rostfritt? men jag kan ha helt felNi som borstat era Vostok (710 t.ex) för en mattare finish, hur gjorde ni och hur tyckte ni att det blev?
Skitbra! Min borstade Vostok är den klocka som fått tveklöst mest handledstid, oavsett märke. Har kört den nonstop 2 veckor nu.Ni som borstat era Vostok (710 t.ex) för en mattare finish, hur gjorde ni och hur tyckte ni att det blev?
Min bezel är 36,8 ytter diameter och om jag sätter dit en som är 39,50 så täcker den klart kronan och kommer nog se ut som ett kastrull lock på klockan.
Hon skrev såhär ...
Håller med såklart , men att byta bezel är iofs inte så svårt att återställa...Min bezel är 36,8 ytter diameter och om jag sätter dit en som är 39,50 så täcker den klart kronan och kommer nog se ut som ett kastrull lock på klockan.
Pajja inte den där fina klockan med en ny bezel som inte stämmer säger jag i all välmening, det blir nästan på gränsen till hädelse att sätta den bezeln på en Nvch-30.
Nä det har du rätt i men ändå! Det där är liksom så fint det kan bli i Vostok världen! Jag är avis på dig!Håller med såklart , men att byta bezel är iofs inte så svårt att återställa...
Hur många mm lug mått är där på dessa?
22mm?
Hade hoppats på att hitta en Orginal - med det äldre utseendet ...
Bezeln som sitter på nu är inte så tokig som den ser ut. Den är även i rostfritt stål - tror jag - till skillnad från den äldre versionen som är kromad mässing. Den äldre versionen dyker upp lite då och då har jag sett. Tålamod bara..Håller med såklart , men att byta bezel är iofs inte så svårt att återställa...
Hur många mm lug mått är där på dessa?
22mm?
Hade hoppats på att hitta en Orginal - med det äldre utseendet ...
Hojta till om du ser en till saluBezeln som sitter på nu är inte så tokig som den ser ut. Den är även i rostfritt stål - tror jag - till skillnad från den äldre versionen som är kromad mässing. Den äldre versionen dyker upp lite då och då har jag sett. Tålamod bara..
Ok, men det är Erik ( Vostok ) som är den inofficiella mästaren på att söka upp märkliga klockor på nätet faktiskt. Jag ska dra en historia om några dagar. Det är en ganska vanlig klocka på väg hem till mig. Erik hittade den men med en detalj som jag aldrig sett tidigare. "Köpfingret" reagerade reflexmässigt. Det är ju ingen sensationell klocka men fortfarande lite annorlunda.Hojta till om du ser en till salu
@VostokHojta till om du ser en till salu
Japp!! Lovar
Bidrar med ett foto på min..Tusen tack