• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Tack för tipsen!
Nu blev det köp på denna (för 100$ efter prut.)
IMG_1827.PNG
IMG_1828.PNG

Vad är det för lug/bandbredd på denna?

Senast ändrad:
Tack för tipsen!
Nu blev det köp på denna (för 100$ efter prut.)
IMG_1827.PNG
IMG_1828.PNG

Vad är det för lug/bandbredd på denna?
Det där är ett riktigt bra köp Ako! En ganska ovanlig klocka. Det är urtavlan som är speciell med den. Oftast så brukar det stå "Wostok" på urtavlorna och "Made in USSR" längst ner men inte på din. Grattis! Du gör riktiga fynd nu. :cigar: Bra pris också. ;)
Det är 18 mm band som du ska ha på den där.

Jo , det är luggarna som jag tycker är kul att testa .
Slängde även iväg ett mail till den på ebay som @Samlarn tipsade om ang nytillverkade bezel till wirelug ...
Ja den bezeln som @Samlarn har på sin 300m är sjukt snygg och välgjord.
Har bevakat vad pers184 har i sin shop men det är dålig aktivitet där, han lade ut en 24h bezel för ett tag sedan men inget mer.
Spännande att höra vad du får för svar. :) Du får hålla oss uppdaterade om det där :)

• Like
Reactions: Ako
Jo , det är luggarna som jag tycker är kul att testa .
Slängde även iväg ett mail till den på ebay som @Samlarn tipsade om ang nytillverkade bezel till wirelug ...
Du menar pers184? Ja, jag har köpt några bezels av honom. Han gör bl.a. bezels till 350-boetten som är väldigt likt orginalet och jag tycker att hans variant är bättre eftersom de är i rostfritt.
Jag kollade faktiskt igår - efter att jag såg ditt inlägg - om han har lagt ut något nytt till försäljning. Det brukar vara "strykande åtgång" på hans bezelringar.
När jag tänker efter så tror jag faktiskt att jag känner en annan kille som har köpt på sig några extra bezels från pers184. Jag tror att han håller hårt i dem dock.
20171203_bezel.jpg

Jag tänkte använda julledigheten att försöka få igång några av min ej fungerade ryss.
Att "serva" är över min förmåga så jag tänkte ta en genväg och byta urverk.
Finns säkert mycket info i tråden, men förslag på bra sidor att köpa 2234, 2409 m.fl uppskattas.
Vill ha igång denna och några till.

P1040907.JPG

Jag tänkte använda julledigheten att försöka få igång några av min ej fungerade ryss.
Att "serva" är över min förmåga så jag tänkte ta en genväg och byta urverk.
Finns säkert mycket info i tråden, men förslag på bra sidor att köpa 2234, 2409 m.fl uppskattas.
Vill ha igång denna och några till.

P1040907.JPG
Dom urverken tillverkas ej längre så det är e-bay som gäller isf.
Sorry 2409 finns... Läste inte klart :)
Meranom har nog sånna

Kvällens "patient" en gammal amphibia med svajigt verk.
Ganska ovanlig urtavla, Någon som vet något om denna??
test.jpg

Tror jag löste det själv :)
КЗЗП = комплекс зондирования земной поверхности, "betyder komplex avsökning av jordens yta" (för att överföras från ett plan till en bildskärm).
Jag antar att klockan hedrar 75-årsdagen av försöksprogrammen?

Senast ändrad:
Tror jag löste det själv :)
КЗЗП = комплекс зондирования земной поверхности, "betyder komplex avsökning av jordens yta" (för att överföras från ett plan till en bildskärm).
Jag antar att klockan hedrar 75-årsdagen av försöksprogrammen?
Vad är försöksprogrammen?
Häftig tavla!

Nu är ju frågan. Hur fasen får jag läder på en sån klocka? Måste ju säga att skriva lug width 18mm var lite fult, när det är en centrerad bit som fäster länken?.

Hur får jag av detta armbandet? Ingen fjäder, går inte att trycka in pins. Böja upp metallen eller?

Foto 2017-12-06 17 14 04.jpg

Foto 2017-12-06 17 14 12.jpg
Det är till att endera böja lite på plåten på länken eller knacka ur pinnarna (eller kanske en kombination av båda). Dom är ej gjord för att demonteras tyvärr..
Det finns fina "skruv sprintar" till dom på Meranom och även läderband som är helt ok (rättning: band verkar ha utgått tror jag).

Senast ändrad:
Det är till att endera böja lite på plåten på länken eller knacka ur pinnarna (eller kanske en kombination av båda). Dom är ej gjord för att demonteras tyvärr..
Det finns fina "skruv sprintar" till dom på Meranom och även läderband som är helt ok (rättning: band verkar ha utgått tror jag).

Jag lyckades få loss det, men vackert var det inte... Vad kallas denna typ av lug?

Tillbaka
Topp