• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Snygg!
Jag får det till att det borde vara motsvarande min gråa från andra halvan av 1992, dvs när urverken fick silverfärgat balanshjul. Jag tror att den blå är lite mer ovanlig jmf med den grå jag har. Man känner direkt igen utförandet genom att det står både Sturmanskie och Poljot på tavlan. Har du en bild på verket?
Min ser ut såhär. (en av mina absoluta favoritklockor, bild från nyårsafton)
1642172678057.png

Nedan info enligt Polmax:
Så att eeh... den är borta nu. Inte jag som köpt dock. :banghead: 😭

Nej den är kvar. Meshok som inte kan sortera,... jla hippiesajt. :mad::mad:
 
Senast ändrad:
Glad ryssfredag alla ryssofiler^^


Hittade den här på tradera men är så osäker på äkthetsgrader i ryska klockor. Så min fråga är om ni tror den är äkta?
 
Glad ryssfredag alla ryssofiler^^


Hittade den här på tradera men är så osäker på äkthetsgrader i ryska klockor. Så min fråga är om ni tror den är äkta?
En serie som ser ut så finns. Men jag tror de hade den lilla löken på tavlan centrerad i mitten överst. Men det kan ju vara olika årsmodeller bara.

Men du kan få den för 400 kr här: shady sida kanske.







1642175948265.png
 
Senast ändrad:
Meshok muppasortering. Man ber sorter på pris men den sorterar bara en del!!!

Jag tycker spontant att den ser väldigt fin ut. Den blå tavlan är riktigt grym och, som sagt, ganska ovanlig. Vad jag kan se så ser det väl ut som att verket går runt. Går det att penetrerar ryskan och utröna om den nyligen har servats?
 
Jag tycker spontant att den ser väldigt fin ut. Den blå tavlan är riktigt grym och, som sagt, ganska ovanlig. Vad jag kan se så ser det väl ut som att verket går runt. Går det att penetrerar ryskan och utröna om den nyligen har servats?
Kan jaga säljaren. Enligt texten går den bra "Kursen är säker och exakt." Jag har inga planer på köpa den så det är fritt skottfält. Bara att stänga av värmen och trycka köp. 😁 😁
Håller själv på och mekkar med han som hade den gamla Kopernikus. Han bor mitt i kriget tydligen och de kan inte skicka post som vanligt utan måste skicka via andra länder. Konstig tycker jag. Embargon? 🤔 🤔

Edit: Donetsk. Utbrytarrepublik i Ukraina. Så troligen inte helt enkelt att skicka. "separatister i Donetsk och Luhansk i öst utropade två utbrytarrepubliker som i dag har mycket nära band till Ryssland."
 
Kan jaga säljaren. Enligt texten går den bra "Kursen är säker och exakt." Jag har inga planer på köpa den så det är fritt skottfält. Bara att stänga av värmen och trycka köp. 😁 😁
Håller själv på och mekkar med han som hade den gamla Kopernikus. Han bor mitt i kriget tydligen och de kan inte skicka post som vanligt utan måste skicka via andra länder. Konstig tycker jag. Embargon? 🤔 🤔

Edit: Donetsk. Utbrytarrepublik i Ukraina. Så troligen inte helt enkelt att skicka. "separatister i Donetsk och Luhansk i öst utropade två utbrytarrepubliker som i dag har mycket nära band till Ryssland."
Låter krångligt... Nej, själv har jag lite annat på G... 😎
 
Kan jaga säljaren. Enligt texten går den bra "Kursen är säker och exakt." Jag har inga planer på köpa den så det är fritt skottfält. Bara att stänga av värmen och trycka köp. 😁 😁
Håller själv på och mekkar med han som hade den gamla Kopernikus. Han bor mitt i kriget tydligen och de kan inte skicka post som vanligt utan måste skicka via andra länder. Konstig tycker jag. Embargon? 🤔 🤔

Edit: Donetsk. Utbrytarrepublik i Ukraina. Så troligen inte helt enkelt att skicka. "separatister i Donetsk och Luhansk i öst utropade två utbrytarrepubliker som i dag har mycket nära band till Ryssland."

Har själv köpt från Krim. Gick inte o skicka pengar dit, fick skicka via släktning i Ryssland. Skicka paket till Sverige gick bra iallafall.
 
Har själv köpt från Krim. Gick inte o skicka pengar dit, fick skicka via släktning i Ryssland. Skicka paket till Sverige gick bra iallafall.
Det är liknande upplägg här. Via svågerns nästkusins farmor osv. Kan inte skicka direkt till Sverige utan måste gå via länder som har erkänt utbrytarrepublikerna vilket är typ Ryssland. Dyr frakt? Ja den blev dyrare än tänkt denna kan vi säga. 3000 rubel frakt. Tjosan Kerstin.
 
Det är liknande upplägg här. Via svågerns nästkusins farmor osv. Kan inte skicka direkt till Sverige utan måste gå via länder som har erkänt utbrytarrepublikerna vilket är typ Ryssland. Dyr frakt? Ja den blev dyrare än tänkt denna kan vi säga. 3000 rubel frakt. Tjosan Kerstin.

Typ, värsta smugglaren. Allt för en klocka!

Lite som i American made, om du sett den?
 
Det är liknande upplägg här. Via svågerns nästkusins farmor osv. Kan inte skicka direkt till Sverige utan måste gå via länder som har erkänt utbrytarrepublikerna vilket är typ Ryssland. Dyr frakt? Ja den blev dyrare än tänkt denna kan vi säga. 3000 rubel frakt. Tjosan Kerstin.
Borde få med ett slutstycke till en AK47 för de pengarna. 🤔 😁
 
Det är liknande upplägg här. Via svågerns nästkusins farmor osv. Kan inte skicka direkt till Sverige utan måste gå via länder som har erkänt utbrytarrepublikerna vilket är typ Ryssland. Dyr frakt? Ja den blev dyrare än tänkt denna kan vi säga. 3000 rubel frakt. Tjosan Kerstin.
@Rikala du skall nog inte vara väldigt ledsen över att han svartlistade dig. Lite meckigt minst sagt... 🤪🤪
 
Tillbaka
Topp