• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Snyggt att gå mot det turkosa och gröna istället för mot det rödlila. Klart mycket mer havskänsla över detta. Kanonbra.!!!
Tack 🙂
Hoppas att det gör sig på slutdestinationen också, annars kan jag förbarma mig 😅
Men sambon är förtjust i petroltoner så jag håller tummarna för att det ska passa på hennes klocka när delarna dyker upp för att bygga ihop den
 

Utvisaren

Patek
Lite hjälp i kulörträsket.

Max kontrast eller utsläckning med kulören rakt motstående. 180 grader.

Få lite harmoni så rör sig lite till åt ena eller andra hållet från den huvudkulör man har. 45 grader så får man matchande ton ca...

Annars är ju ett defekt färgseende det absolut bästa.



1642158486830.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
5000 rubels "köp nu pris".

Hojta om jag skall ropa hem den åt någon. Udda kulör på tavlan?

1642158182854.png

Rocket 2628H USSR klocka, vacker urtavla,
Tillstånd på fotot.
Mekanismen är i rörelse.
Start 3500r, steg på 100r. Blitz 5000r. Stoppa auktionen en dag efter starten, kl. 21 Moskva-tid. Post till Ryska federationen 250r, Betalning Sberbank Anti-Sniper enligt gruppens regler.
Tavlan är lite märklig. Enligt vad jag har lyckats förstå har det funnits tavlor i färgerna blå, röd, grön och brun. Inga andra färger skall ha funnits på marknaden. Den lite udda färgen skulle jag tro (kan förstås inte veta helt säkert) beror på att tavlan helt enkelt har blivit blekt av tidens tand. Jag har lite svårt att avgöra vilken färg den hade som ny... Dock är tavlan i övrigt i bra skick och är inte oxiderad, vilket annars är mycket vanligt på dessa.
Om man kikar på tavlans objekt ser den ut att vara korrekt; De små siffrorna i utkanten med 24-timmars-markeringarna stämmer. Index ser ut som de skall och ramen runt datum/veckodag är också rätt utförd. Kvalitetsmärket finns där, men det förekommer korrekta tavlor både med och utan detta märke. Loggan är i det äldre (snygga tycker jag) utförandet. Vad jag kan se är även visarna korrekta och har både rätt längd och utformning.
Jag tycker att den ser kul och lite intressant ut. Om helheten stämmer skall även boetten vara förgylld, men det syns i sådana fall inte på denna bild.
Några hundralappar tycker jag definitivt att den är värd (om den fungerar) om någon är intresserad. Själv har jag för tillfället försett mig med de Goroda jag tycker mig behöva. (6 st... :) )
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Lite hjälp i kulörträsket.

Max kontrast eller utsläckning med kulören rakt motstående. 180 grader.

Få lite harmoni så rör sig lite till åt ena eller andra hållet från den huvudkulör man har. 45 grader så får man matchande ton ca...

Annars är ju ett defekt färgseende det absolut bästa.



1642158486830.png
Det där känns ju verkligen värt att grotta ner sig lite i, i synnerhet som den egna estetiska ådran kanske inte är fullt så framträdande som man ibland inbillar sig 😅

Verkligen användbart 👌 skärmdumpas och kluras vidare på 😃
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Dagen stora tack vill jag dela ut till @Rikala som försett mig med de här snitsiga adaptrarna så att min nygamla Neptun kan få gå lite bandparad den med 😃

Även tack till @Utvisaren som försåg mig med klockan och såg till att det fanns Bandstift i rätt storlek liggande i lådan 😃

AAAADDCB-4CF1-4FFF-A3A1-491A55645116.jpeg


Passade på att tjyvlåna ett av banden som ska på en klocka till sambon för att ta bilden

Ah, det där var ju snyggt!

Inser att jag måste testa vanligt band istället för nato på min!!!

Dock har jag lyckats paja balansen, ingen som har en hel balansbrygga för ett autoverk?
 

Delgada

Patek
Jaha ja det såg du.
Jo jag insåg att ett mörkbrunt passade bra till den här när jag högg sönder det där 20 mm bandet förra veckan, och när jag ända höll på att beställa och när jag ändå har totalt snöat in på mocka för tillfället föll det sig naturligt att den här fick ett mörkbrunt mockaband.
Polstrat mocka måste väl vara det absolut självklara valet till en dykare.🤣
Konstigt att man ser det så sällan.🤔
20220114_143657.jpg
20220114_143725.jpg
20220114_143708.jpg
 

Bilagor

  • 20220114_143725.jpg
    20220114_143725.jpg
    245.8 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Jaha ja det såg du.
Jo jag insåg att ett mörkbrunt passade bra till den här när jag högg sönder det där 20 mm bandet förra veckan, och när jag ända höll på att beställa och när jag ändå har totalt snöat in på mocka för tillfället föll det sig naturligt att den här fick ett mörkbrunt mockaband.
Polstrat mocka måste väl vara det absolut självklara valet till en dykare.🤣
Konstigt att man ser det så sällan.🤔
Jo jag kör också mocka idag. Väldigt mjukt och fint men man får se till att klippa till dem i rätt längd, för annars kommer vi med svajande... remmar!
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jaha ja det såg du.
Jo jag insåg att ett mörkbrunt passade bra till den här när jag högg sönder det där 20 mm bandet förra veckan, och när jag ända höll på att beställa och när jag ändå har totalt snöat in på mocka för tillfället föll det sig naturligt att den här fick ett mörkbrunt mockaband.
Polstrat mocka måste väl vara det absolut självklara valet till en dykare.🤣
Konstigt att man ser det så sällan.🤔
20220114_143657.jpg
20220114_143725.jpg
20220114_143708.jpg
Instämmer angående dykarmocka 😍👌

4BDA5532-39D8-409F-B1A9-3DA0C91AFE75.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Köper du till mig med eller? 🤔 🤔 😁 😁 Så kan jag ta en tur till Kristianstad en dag så tar vi en klockfika. :)
Trevlig idé! Jag kommer inte göra någon beställning i det närmaste, har ett par på gång och när jag väl kommer igång och kollar så blir det ju mer än tänkt! Riktigt kass impuls kontroll och så måste man ju köpa för så mycket att inte frakten tar för hög del……
Men har det i tankarna om jag skall beställa!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Mums? 43000 rubel. Är det flottans flygvapen från tidigt 90-tal det här eller? 🤔

1642166966629.png
Snygg!
Jag får det till att det borde vara motsvarande min gråa från andra halvan av 1992, dvs när urverken fick silverfärgat balanshjul. Jag tror att den blå är lite mer ovanlig jmf med den grå jag har. Man känner direkt igen utförandet genom att det står både Sturmanskie och Poljot på tavlan. Har du en bild på verket?
Min ser ut såhär. (en av mina absoluta favoritklockor, bild från nyårsafton)
1642172678057.png

Nedan info enligt Polmax:
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Trevlig idé! Jag kommer inte göra någon beställning i det närmaste, har ett par på gång och när jag väl kommer igång och kollar så blir det ju mer än tänkt! Riktigt kass impuls kontroll och så måste man ju köpa för så mycket att inte frakten tar för hög del……
Men har det i tankarna om jag skall beställa!

Jag har fortfarande sådana dära skruvar extra om du vill köpa det.

 
Topp