• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Smala handleder?
Jag har 3 japanska originalrassel i kortaste laget för mig. Dvs normal storlek i Japan.
Citizen 13,5 cm (bla till deras första kronograf), Seiko Advan och Lord Matic 12 cm. Med ändlänkar, alla original.
Pm om någon har glädje av dem. Frakt och en symbolisk summa tänker jag.
20220114_100217.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Någon som känner sig sugen? Nästan 40 kkr plus frakt och moms och tull för en klocka som inte ens finns... Dessutom kan man hitta en original NVCh-30 Gen 1 för betydligt mindre pengar än så. 🤔
 

Utvisaren

Patek
Har provat en ny översättare, deepl. GJorde just ett test som jag lade in i det ryska forumet precis. Så får vi ser om de förstår.
Tänker att jag gör motsatt test här så får man ett dubbelt test.

Небольшое испытание deepl.

Выражения, которые могут быть труднопереводимыми.

О гениях
Свет горит, но дома никого нет.
Колесо крутится, но хомяк мертв.
У него не все цыплята дома.
У него не все финны в сауне.
У него нет всех индейцев в каноэ.
У нее нет обеих грудей в бюстгальтере.

Об очевидных вещах
Спит ли Долли Партон на спине?
Гадят ли медведи в лесу?

Можно ли понять тексты песен?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag sitter i digital utbildning och lyssnar med ett halvt öra; Inte allt som berör mig och min verksamhet. (även om en del är väldigt bra) Lätt då att stundtals sväva iväg lite granna.
Nedanstående tycks vara en NVCh-30 Gen 2. till relativt bra pris, men en detalj stämmer inte. Kan ni se vad det är?
 

Beo

Patek
2-Faktor
Jag sitter i digital utbildning och lyssnar med ett halvt öra; Inte allt som berör mig och min verksamhet. (även om en del är väldigt bra) Lätt då att stundtals sväva iväg lite granna.
Nedanstående tycks vara en NVCh-30 Gen 2. till relativt bra pris, men en detalj stämmer inte. Kan ni se vad det är?
Silver paddlar!!😳
 

Utvisaren

Patek
Jag sitter i digital utbildning och lyssnar med ett halvt öra; Inte allt som berör mig och min verksamhet. (även om en del är väldigt bra) Lätt då att stundtals sväva iväg lite granna.
Nedanstående tycks vara en NVCh-30 Gen 2. till relativt bra pris, men en detalj stämmer inte. Kan ni se vad det är?
Priset. Alltid för dyrt? 🤔
 
  • Like
Reactions: Beo

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Har provat en ny översättare, deepl. GJorde just ett test som jag lade in i det ryska forumet precis. Så får vi ser om de förstår.
Tänker att jag gör motsatt test här så får man ett dubbelt test.

Небольшое испытание deepl.

Выражения, которые могут быть труднопереводимыми.

О гениях
Свет горит, но дома никого нет.
Колесо крутится, но хомяк мертв.
У него не все цыплята дома.
У него не все финны в сауне.
У него нет всех индейцев в каноэ.
У нее нет обеих грудей в бюстгальтере.

Об очевидных вещах
Спит ли Долли Партон на спине?
Гадят ли медведи в лесу?

Можно ли понять тексты песен?
Jag körde genom Google translate nu. Det var ju faktiskt lite roligt! 🤣
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Dagen stora tack vill jag dela ut till @Rikala som försett mig med de här snitsiga adaptrarna så att min nygamla Neptun kan få gå lite bandparad den med 😃

Även tack till @Utvisaren som försåg mig med klockan och såg till att det fanns Bandstift i rätt storlek liggande i lådan 😃

AAAADDCB-4CF1-4FFF-A3A1-491A55645116.jpeg


Passade på att tjyvlåna ett av banden som ska på en klocka till sambon för att ta bilden
 

Utvisaren

Patek
Dagen stora tack vill jag dela ut till @Rikala som försett mig med de här snitsiga adaptrarna så att min nygamla Neptun kan få gå lite bandparad den med 😃

Även tack till @Utvisaren som försåg mig med klockan och såg till att det fanns Bandstift i rätt storlek liggande i lådan 😃

AAAADDCB-4CF1-4FFF-A3A1-491A55645116.jpeg


Passade på att tjyvlåna ett av banden som ska på en klocka till sambon för att ta bilden
Snyggt att gå mot det turkosa och gröna istället för mot det rödlila. Klart mycket mer havskänsla över detta. Kanonbra.!!!
 

Utvisaren

Patek
5000 rubels "köp nu pris".

Hojta om jag skall ropa hem den åt någon. Udda kulör på tavlan?

1642158182854.png

Rocket 2628H USSR klocka, vacker urtavla,
Tillstånd på fotot.
Mekanismen är i rörelse.
Start 3500r, steg på 100r. Blitz 5000r. Stoppa auktionen en dag efter starten, kl. 21 Moskva-tid. Post till Ryska federationen 250r, Betalning Sberbank Anti-Sniper enligt gruppens regler.
 
Topp