• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Om de räckte med en fiskmås, är ju 3 ST😂
Finns en lösning till dem alla...

1642261583769.png
 

Utvisaren

Patek
Om de räckte med en fiskmås, är ju 3 ST😂
Finns en lösning till dem alla...
Locket kanske, men på denna var ena kronohjulet bytt till guldigt! Fast det ser man ju aldrig!
Nej det är väl frågan. Originalarmbandet vet jag inte om jag är jättebegeistrad i. Så lägga 2 laxar till för att få med det... njaä. Kanske inte. Borde man ju kunna hitta bland allt annat rassel på meshok för några tior.
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Finns en lösning till dem alla...

Nej det är väl frågan. Originalarmbandet vet jag inte om jag är jättebegeistrad i. Så lägga 2 laxar till för att få med det... njaä. Kanske inte. Borde man ju kunna hitta bland allt annat rassel på meshok för några tior.
Vet inte om bilderna luras, möjligen är det tavlorna! De äldre har pressade sub tavlor, mer nivå skillnad tror jag!
 

Vostok

Audemars
Prototyp i 20 exemplar från 90-talet. De kunde inte hantera att göra dem i titan, som var avsikten, så det blev i förkromat.

Vad kan vara rimligt pris för en så udda... fågel? 🤔 🤔

1642263537086.png
Ja en del av mjälten och en njure bör va en lämplig summa ;) Sjukt att skriva "titan" på boetten och göra den i rostfritt 😂
Har sett en annan modell med samma text på boetten men endast en gång förr!

s-l1600 (5).jpg
s-l1600 (7).jpg
s-l1600 (3).jpg
 

Samlarn

Rolex
Ser ju hygglig ut men @Samlarn kan mycket om Okea så hoppas han har mer info där.
Okeah är mycket snyggare i verkligheten. I synnerhet om de har orginalarmbandet. Jag blev nästan chockad när jag använde en av mina för första gången. Ett av mina bättre köp. Väldigt bekväm på armen också.
Okeah har använts av kosmonauter och befäl i sovjetiska flottan. De hade rostfri boett och ett ankare stansat på bakboetten. Okeah kom senare - precis som Strela - att spridas i vidare kretsar och då var boetterna inte i rostfritt stål och bakboetterna var släta.
Klockan i annonsen har en jättefin urtavla. Lysmassan på visarna och urtavlan matchar varandra. Kronografdreven är "vita". Senare Okeah hade kronografhjul i mässing. Jag gissar att klockan är från mitten av 80-talet.
Det står inte i annonsen om alla funktioner på klockan fungerar. Fungerar kronograffunktionerna så är 4 000 kr ett jäkligt bra köp. Service på klockan kostar ca 4 000 kr i Ryssland, skulle jag tro. Mycket dyrare i Sverige.
 

Utvisaren

Patek

Utvisaren

Patek
Hakka päällä!

Smakar som förväntat. I division med en draya fast utan oliven. Vilket är plus för en del och minus för andra.

Tricket med denna är ju precis som med draya att ha skakare och göra den i. Drycken blir så kall att det i princip blir att dricka iskallt smaksatt vatten.
Känns nästan ingen alkoholstyrka alls. Och löksmaken blir mild. Jag skulle säga en god drycka att ha till... en kall öl ;)
Som flytande kalla chips. Med bonuseffekt. 😁 😁

20220115_185057.jpg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kan vara översättningsfel. "Omslaget" kanske syftar till att armbandet inte är med? De menade att jag skulle satsa på denna. https://www.avito.ru/kaliningradska...sheniya/chasy_hronograf_3133_okean_2223738266
Ja, den där har även rätt bakstycke. Båda verken ser ut att ha mässingsfärgad ballans, vilket väl antyder tidigare än andra halvan av 1992.
Jag tycker OKEAH är snårigt iom att det finns zillioner av nyproducerade versioner, men tacksamt att det finns kunskap här I tråden.
Men alltså, shit vad OKEAH:n väcker ha-begär!!! 😱
 
Senast ändrad:
Topp