• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Okeah är mycket snyggare i verkligheten. I synnerhet om de har orginalarmbandet. Jag blev nästan chockad när jag använde en av mina för första gången. Ett av mina bättre köp. Väldigt bekväm på armen också.
Okeah har använts av kosmonauter och befäl i sovjetiska flottan. De hade rostfri boett och ett ankare stansat på bakboetten. Okeah kom senare - precis som Strela - att spridas i vidare kretsar och då var boetterna inte i rostfritt stål och bakboetterna var släta.
Klockan i annonsen har en jättefin urtavla. Lysmassan på visarna och urtavlan matchar varandra. Kronografdreven är "vita". Senare Okeah hade kronografhjul i mässing. Jag gissar att klockan är från mitten av 80-talet.
Det står inte i annonsen om alla funktioner på klockan fungerar. Fungerar kronograffunktionerna så är 4 000 kr ett jäkligt bra köp. Service på klockan kostar ca 4 000 kr i Ryssland, skulle jag tro. Mycket dyrare i Sverige.
Har 3 nos armband liggandes. Men, de var kanske till någon annan 3133? Samma som på bilden här.

Bilden försvann??


Oh, den var frän. Inte minst pga att den hade så skum bakgrund, påminner lite om gamla Z.R.C och dylikt men ändå inte. Bra köp!
(eller ja, det vet förmodligen bara du 😄) Hur är den storleksmässigt?
Hm. Ja. Det här med genomtänkta köp är inte min grej. Den flög förbi och jag fångade dagen. @Rikala kan nog spika storleken bara genom att se på baklocket. Men vi pratar 90 tal så förväntas väl vara i gångbar storlek för den tiden. Motsvarande komandirskis/amphibas då.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Hm. Ja. Det här med genomtänkta köp är inte min grej. Den flög förbi och jag fångade dagen. @Rikala kan nog spika storleken bara genom att se på baklocket. Men vi pratar 90 tal så förväntas väl vara i gångbar storlek för den tiden. Motsvarande komandirskis/amphibas då.
Gött, tagga gärna in mig när den landat så man får se mer✌🏼
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Den ligger i ett paket på väg till Sverigen nu. Jag skulle ju ändå banta så ett skålpund kött kunde han få.

1642265603706.png
Jävlar vad läckert!! Den där vill jag se mer av sen när du fått hem den!! Stort grattis!! :D
 

MAz_666

Rolex
Hakka päällä!

Smakar som förväntat. I division med en draya fast utan oliven. Vilket är plus för en del och minus för andra.

Tricket med denna är ju precis som med draya att ha skakare och göra den i. Drycken blir så kall att det i princip blir att dricka iskallt smaksatt vatten.
Känns nästan ingen alkoholstyrka alls. Och löksmaken blir mild. Jag skulle säga en god drycka att ha till... en kall öl ;)
Som flytande kalla chips. Med bonuseffekt. 😁 😁

20220115_185057.jpg
Är lite av en mixologist själv, och tycker ”galna recept” är kul att testa.
En av mina crazy drinkar var en jag tror hette typ Bull Dog (innan internet …) som var baserad på varm köttbuljong och vodka. Oväntat god!
Får man be om recept?
image.jpg
 

Vostok

Audemars
Är lite av en mixologist själv, och tycker ”galna recept” är kul att testa.
En av mina crazy drinkar var en jag tror hette typ Bull Dog (innan internet …) som var baserad på varm köttbuljong och vodka. Oväntat god!
Får man be om recept?
image.jpg
En liknade har jag kört med engång när vi va ute och pimplade på en sjö och allt groggvirke tog slut men vi hade köttsoppa och sprit 😂
 

Utvisaren

Patek
Är lite av en mixologist själv, och tycker ”galna recept” är kul att testa.
En av mina crazy drinkar var en jag tror hette typ Bull Dog (innan internet …) som var baserad på varm köttbuljong och vodka. Oväntat god!
Får man be om recept?
image.jpg
2 isbitar
en kvarts eller halvmåne med lök.
vodka 4 cl
shaker så det blir iskallt.
det ser betydligt kärvare ut än vad det är :)
 

Utvisaren

Patek
En liknade har jag kört med engång när vi va ute och pimplade på en sjö och allt groggvirke tog slut men vi hade köttsoppa och sprit 😂
Ja du, liknande har vi nog varit med om... en slutade med att vi satt och shottade päronkonjak och redbull... var inte bra för någon inblandad. Tack och lov ett tag sedan det hände! 😂 😂
 

MAz_666

Rolex
Ja du, liknande har vi nog varit med om... en slutade med att vi satt och shottade päronkonjak och redbull... var inte bra för någon inblandad. Tack och lov ett tag sedan det hände! 😂 😂
Mitt groggminne deluxe var den där blåbärssoppan man hade i tetrapack och vodka. Mumma!
Långt innan den blev ”känd” körde jag och mina vänner RedBull och Jäger. För den som inte testat, eller tycker Jäger är hemskt - låter blandningen hemsk. Men den är oväntat god!
 

Vostok

Audemars
Ja du, liknande har vi nog varit med om... en slutade med att vi satt och shottade päronkonjak och redbull... var inte bra för någon inblandad. Tack och lov ett tag sedan det hände! 😂 😂
Det kan bli fantastiska kreationer framåt småtimmarna när fantasin och kreativiteten får flöda... Rom och julmust är ingen höjdare kan ju tipsa om när vi ändå är inne på ämnet 😂
 

Utvisaren

Patek
Mitt groggminne deluxe var den där blåbärssoppan man hade i tetrapack och vodka. Mumma!
Långt innan den blev ”känd” körde jag och mina vänner RedBull och Jäger. För den som inte testat, eller tycker Jäger är hemskt - låter blandningen hemsk. Men den är oväntat god!
Jag tror dig! Jäger tabasco är en annan oväntad. 4 cl och 1-2 DROPPAR tabasco i.

Gör inte som min brorsa som skulle introducera den för sina kompisar och tog 1-2 stänk per 4 cl... 😂😂
 

Delgada

Patek
Det kan bli fantastiska kreationer framåt småtimmarna när fantasin och kreativiteten får flöda... Rom och julmust är ingen höjdare kan ju tipsa om när vi ändå är inne på ämnet 😂
Jaha.. då blev det återigen ett oväntat tema i den här tråden... som vanligt.... typ...

Men då vill ju även jag bidra med gamla minnen av dryckesblandningar.
När jag gick i gymnasiet blev av någon anledning kombinationen whiskey och päronsoda en populär följetong. Jag minns att det smakade bra och hade önskad effekt. Men jag har inte druckit den blandningen under de senaste 35 åren ... så man kan ju uppenbarligen klara sig utan.😉
 

Utvisaren

Patek
Jaha.. då blev det återigen ett oväntat tema i den här tråden... som vanligt.... typ...

Men då vill ju även jag bidra med gamla minnen av dryckesblandningar.
När jag gick i gymnasiet blev av någon anledning kombinationen whiskey och päronsoda en populär följetong. Jag minns att det smakade bra och hade önskad effekt. Men jag har inte druckit den blandningen under de senaste 35 åren ... så man kan ju uppenbarligen klara sig utan.😉
Ja det händer inte jättemycket klockrelaterat under tiden man slipar ett glas. En halvtimme senare är repan kvar likt förb... för fint slipmedel troligen... men går man upp i korn blir det repor... kör slipmedel för guld just nu. Kanske för fint? :banghead: 😁

Edit: och trycket man lägger på gör nog att sprickorna sprider sig lite. Gammalt glas så det är kanske lite torrt också...
 

Utvisaren

Patek
Ja det händer inte jättemycket klockrelaterat under tiden man slipar ett glas. En halvtimme senare är repan kvar likt förb... för fint slipmedel troligen... men går man upp i korn blir det repor... kör slipmedel för guld just nu. Kanske för fint? :banghead: 😁

Edit: och trycket man lägger på gör nog att sprickorna sprider sig lite. Gammalt glas så det är kanske lite torrt också...
Sälja den med 200 kr rabatt för glaset kanske. Mitt glasverktyg är ju... inget glasverktyg när jag tänker efter... 🤔 🤪
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jaha.. då blev det återigen ett oväntat tema i den här tråden... som vanligt.... typ...

Men då vill ju även jag bidra med gamla minnen av dryckesblandningar.
När jag gick i gymnasiet blev av någon anledning kombinationen whiskey och päronsoda en populär följetong. Jag minns att det smakade bra och hade önskad effekt. Men jag har inte druckit den blandningen under de senaste 35 åren ... så man kan ju uppenbarligen klara sig utan.😉
Jag har ju tyvärr rysspaus idag men dykarmocka är väl on topic?

3A025DF3-039E-4F04-8842-C19E165EEB01.jpeg
 
Topp