Utvisaren
Diamant
Har 3 nos armband liggandes. Men, de var kanske till någon annan 3133? Samma som på bilden här.Okeah är mycket snyggare i verkligheten. I synnerhet om de har orginalarmbandet. Jag blev nästan chockad när jag använde en av mina för första gången. Ett av mina bättre köp. Väldigt bekväm på armen också.
Okeah har använts av kosmonauter och befäl i sovjetiska flottan. De hade rostfri boett och ett ankare stansat på bakboetten. Okeah kom senare - precis som Strela - att spridas i vidare kretsar och då var boetterna inte i rostfritt stål och bakboetterna var släta.
Klockan i annonsen har en jättefin urtavla. Lysmassan på visarna och urtavlan matchar varandra. Kronografdreven är "vita". Senare Okeah hade kronografhjul i mässing. Jag gissar att klockan är från mitten av 80-talet.
Det står inte i annonsen om alla funktioner på klockan fungerar. Fungerar kronograffunktionerna så är 4 000 kr ett jäkligt bra köp. Service på klockan kostar ca 4 000 kr i Ryssland, skulle jag tro. Mycket dyrare i Sverige.
Bilden försvann??
Hm. Ja. Det här med genomtänkta köp är inte min grej. Den flög förbi och jag fångade dagen. @Rikala kan nog spika storleken bara genom att se på baklocket. Men vi pratar 90 tal så förväntas väl vara i gångbar storlek för den tiden. Motsvarande komandirskis/amphibas då.Oh, den var frän. Inte minst pga att den hade så skum bakgrund, påminner lite om gamla Z.R.C och dylikt men ändå inte. Bra köp!
(eller ja, det vet förmodligen bara du) Hur är den storleksmässigt?