• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Jag har ju tyvärr rysspaus idag men dykarmocka är väl on topic?

3A025DF3-039E-4F04-8842-C19E165EEB01.jpeg
Men vad är N för ett märke? No-stock?🤔🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det kan bli fantastiska kreationer framåt småtimmarna när fantasin och kreativiteten får flöda... Rom och julmust är ingen höjdare kan ju tipsa om när vi ändå är inne på ämnet 😂

Va? Har för mig jag smakat på julmust som vart lagrad på romfat och den var god (dock utan alkohol). Annars, blanda rom glögg är gott!

Annars, en höjdare ifrån Kuba (drack det när jag var där):

Hel kokosnöt (med skalet kvar)
Choppa av toppen med machete
Häll ut en del av innehållet
I med kubansk rom tills det är fullt
I med ett sugrör
Klart!

Allt skall vara ca 30 gradigt varmt (även vädret)!
 

Vostok

Audemars
Va? Har för mig jag smakat på julmust som vart lagrad på romfat och den var god (dock utan alkohol). Annars, blanda rom glögg är gott!

Annars, en höjdare ifrån Kuba (drack det när jag var där):

Hel kokosnöt (med skalet kvar)
Choppa av toppen med machete
Häll ut en del av innehållet
I med kubansk rom tills det är fullt
I med ett sugrör
Klart!

Allt skall vara ca 30 gradigt varmt (även vädret)!
Ja sån must har jag druckit med och den är god men det va inte i närheten av den grogg jag fick till den gången, den va fruktansvärd 😅
 

Utvisaren

Patek
Jo, det funderade jag ju naturligtvis över, men av ligistiska skäl blev jag tyvärr tvungen att prioritera ner gymmet. 😭😉
Svårt att tänka på alla konsekvenser när valet att skaffa en ligist görs 😁 😁

Jag lägger gymmet på hyllan tills jag fått spruta nr 3. Så tänkte ta en löptur idag. Får se om någon klocka får följa med. Svårt att se vitsen i att svetta ner ett armband då mina flesta klockor inte är så stryktåliga utan är av det mer delikata slaget. Får ju bli en Amfibia möjligen 🤔
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Dom här har jag funderat länge över vem som stått bakom och varför det sitter slava verk i dem och verkar som jag fått svar på det nu :)

"Normal for those years in late 90's vostok intended to help both slava and raketa and poljot to prevent them from their collapse since they all including vostok had trouble in those years and western people didn't care about the movemet back then since it's Russian"

"With the way the Soviet economy worked, no company owned patents on movements. The patent was owned by the government so any watch factory could use any movement."

1642321671507.png
1642321690834.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Dom här har jag funderat länge över vem som stått bakom och varför det sitter slava verk i dem och verkar som jag fått svar på det nu :)

"Normal for those years in late 90's vostok intended to help both slava and raketa and poljot to prevent them from their collapse since they all including vostok had trouble in those years and western people didn't care about the movemet back then since it's Russian"

"With the way the Soviet economy worked, no company owned patents on movements. The patent was owned by the government so any watch factory could use any movement."

1642321671507.png
1642321690834.png

Ha, så tror jag har två stycken av denna typ, Vostok Slava. Trodde det var franken, men tydligen helt ok då! Coolt!

Notera Vostok loggan, lite mer ihoptryckt, verkar vara det på dessa!
 

Vostok

Audemars
Ha, så tror jag har två stycken av denna typ, Vostok Slava. Trodde det var franken, men tydligen helt ok då! Coolt!

Notera Vostok loggan, lite mer ihoptryckt, verkar vara det på dessa!
Ja jag har sett att du hade någon :)
Jag har funderat som tusan över dom där då man stött på dem ibland men kul att vet hur det gått till :)
Liten fundering, passar Vostok original krona i det där verket eller är det någon special krona på dem??
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Dom här har jag funderat länge över vem som stått bakom och varför det sitter slava verk i dem och verkar som jag fått svar på det nu :)

"Normal for those years in late 90's vostok intended to help both slava and raketa and poljot to prevent them from their collapse since they all including vostok had trouble in those years and western people didn't care about the movemet back then since it's Russian"

"With the way the Soviet economy worked, no company owned patents on movements. The patent was owned by the government so any watch factory could use any movement."

1642321671507.png
1642321690834.png
Det här hade jag inte en aning om. Jätteintressant! 😍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ja jag har sett att du hade någon :)
Jag har funderat som tusan över dom där då man stött på dem ibland men kul att vet hur det gått till :)
Liten fundering, passar Vostok original krona i det där verket eller är det någon special krona på dem??

Här är mina två, notera det lilla datumfönstret på den högra. Sitter vanliga vobbliga Vostok-kronor på, dock lär väl bommen vara annorlunda.

20220116_103003.jpg


Här är en bild på Troikans baksida som jag lovade och visa.

20220116_103042.jpg
 

Vostok

Audemars
Här är mina två, notera det lilla datumfönstret på den högra. Sitter vanliga vobbliga Vostok-kronor på, dock lär väl bommen vara annorlunda.

20220116_103003.jpg


Här är en bild på Troikans baksida som jag lovade och visa.

20220116_103042.jpg
Hmm!! Fick en rolig ide nämligen :D
Om det är samma bom så en Vostok krona passar i dom där verken skulle man kunna stoppa ett sån där slava verk i en 020 boett och använda en slava captain urtavla så har man starten på en skaplig "fankenmod slava amphibian" ;)
 

Utvisaren

Patek
Va? Har för mig jag smakat på julmust som vart lagrad på romfat och den var god (dock utan alkohol). Annars, blanda rom glögg är gott!

Annars, en höjdare ifrån Kuba (drack det när jag var där):

Hel kokosnöt (med skalet kvar)
Choppa av toppen med machete
Häll ut en del av innehållet
I med kubansk rom tills det är fullt
I med ett sugrör
Klart!

Allt skall vara ca 30 gradigt varmt (även vädret)!
Gin och julmust är ju den traditionella Storaste julagroggen. 😁😁😁
 

Utvisaren

Patek
Dom här har jag funderat länge över vem som stått bakom och varför det sitter slava verk i dem och verkar som jag fått svar på det nu :)

"Normal for those years in late 90's vostok intended to help both slava and raketa and poljot to prevent them from their collapse since they all including vostok had trouble in those years and western people didn't care about the movemet back then since it's Russian"

"With the way the Soviet economy worked, no company owned patents on movements. The patent was owned by the government so any watch factory could use any movement."

1642321671507.png
1642321690834.png
Cool som Sisu drinkar!
 
Topp