• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Trevlig fredagskväll alla, själv har jag tillbringat halva dagen i sängen, då jag fick migränanfall. Roligare saker finns det.
Nu drar vi gång fredagskvällen på allvar, nu sätter @Vostok kvällskaffet i halsen. Finsk metal


Mitt hår har växt 4 cm senaste tiden, så tänk på de att de är en biverkning om man lyssnar på detta.
Håret är till axlarna nu, de riktiga hårdrockshåret är på g. Tror fasen att testosteronet inte är så lågt trots det som nämndes här i tråden tidigare😂
Kronograf poljot, alltid suktar man någon
DSC_9963~2.JPG
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Vilken klocka är den ultimata nybörjarrussiska ala Seiko SKX007? Var köper man?
Roligt att du intresserar dig för ryska klockor och har hittat hit till den ryska tråden.
Jag brukar alltid tipsa om den svenska sajten klockanett.se. Där finns ett bra sortiment av olika Vostok-modeller att botanisera bland. Allt finns inte i lager, men man får en bra bild av hur olika boetter ser ut och hur dessa kan kombineras med bezels och band.
Dessutom finns en hel del intressant läsning om historiken bakom inte minst Vostok.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Den här hade jag köpt som reservdelsurverk, men det satt en helt annat urverk än jag trodde i!

I denna sitter det en Slava 1600!
20220121_180540.jpg


Tänkte, vad f-sen, lika bra o testa o serva den för o se om den kommer igång och ha som rat-rod-ryss.

Den går om balansen ligger helt rätt, verkar som om någon tapp är för kort 🙃
20220121_212322.jpg


Nåja, får se om man lyckas hitta ett likadant urverk när man ändå köper något annat.

Det var iallafall bra övning i fingerfärdighet samt tålamod (bryggan för löpverket var väldigt knivig o få dit). Allt var så smått!

20220121_213517.jpg
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Kamrater.. tro inte så mycket på vad svensk media skriver om Ryssland just nu. Inget kommer hända, definitivt inget mot Gotland eller Sverige. Sov gott.
 

Vostok

Audemars
Trevlig fredagskväll alla, själv har jag tillbringat halva dagen i sängen, då jag fick migränanfall. Roligare saker finns det.
Nu drar vi gång fredagskvällen på allvar, nu sätter @Vostok kvällskaffet i halsen. Finsk metal


Mitt hår har växt 4 cm senaste tiden, så tänk på de att de är en biverkning om man lyssnar på detta.
Håret är till axlarna nu, de riktiga hårdrockshåret är på g. Tror fasen att testosteronet inte är så lågt trots det som nämndes här i tråden tidigare😂
Kronograf poljot, alltid suktar man någon
DSC_9963~2.JPG
Ska det vara Finskt måste det innehålla alkohol och dragspel så jag bjuder på lite Korpiklaani som har båda delarna 😂

 

Utvisaren

Patek
Vilken klocka är den ultimata nybörjarrussiska ala Seiko SKX007? Var köper man?
Om man köper en Amfibia, oavsett boett, så är du på god väg. Klassisk urtavla är den med dykaren på. Sk scuba dude tavla och den kommer i många kulörer. Snygga moddar finns klara på klockanett.se. Vill man köpa och fixa själv från Ryssland så meranom och sovietmarket bra att börja på. Och grattis till att ha hittat in här. Det är alltid rätt att slänga in en vitsig "Göteborgare" 😁😁😁

Om du sedan vill grävadjupare i träsket finns ju riktiga kultklockor från 60 talet och framåt ca. Sällsynta dock men de är hårdkokt rock n roll jämfört med andra dykare.

Boettbibeln
b476f2d298f6a214ed89830ff3e3431c.jpg
 
Senast ändrad:
Topp