• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Ahh.. sibiriskt väder idag. Biter härligt i kinderna att cykla denna ryssfredag. Kaffet värmer gott när man kommer fram.
20220121_073119.jpg
20220121_073336.jpg
20220121_075404.jpg
"Take it isi" som di säger på byggda... 😁😁
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Glanar fortfarande på denna fram och tillbaka.

Tror baklocket är fel (det som sitter på är slätt) men i övigt kosher.

Finns en annan med rätt lock men med sämre tavla...

Är det inte löning snart? 🤔🤔

1642750862651.png
Min (som egentligen skall ses som en "replika") har också slätt baklock. Det som inte stämmer på ovanstående är att högra kronografvisaren ser ut att vara svart istf röd.

Edit: Har du bild på verket?
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Blå blå vindar o vatten...

Prippsklocka idag, normal använder jag bara det här bandet på midsommar o nationaldagen.

Det känns lite fel o ha på det annars (varför skall det kännas så? Varför får man inte vara stolt över sitt land i sverige? Det är väl dom här nedrans utan hår som ställt till det!).

20220121_090636.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Va är det Fredag redan? Härligt!! Man blir lite lätt dagvill när man sitter hemma och jobbar hela tiden :) Har knappt varit utanför dörren på hela veckan :eek:😂

Grävde runt lite på Ebay och såg att en sån här låg ute :) Dom ser man inte så ofta :)

1642746785452.png



Snygg, men dyr. Får ju typ 15 zilanter för samma pris 😉
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Blå blå vindar o vatten...

Prippsklocka idag, normal använder jag bara det här bandet på midsommar o nationaldagen.

Det känns lite fel o ha på det annars (varför skall det kännas så? Varför får man inte vara stolt över sitt land i sverige? Det är väl dom här nedrans utan hår som ställt till det!).

20220121_090636.jpg
Hmm, jag har inte så mycket hår, men jag tycker inte att jag har något annat gemensam med de typer jag utgår från att du avser här ;)
 

MAz_666

Rolex
Blå blå vindar o vatten...

Prippsklocka idag, normal använder jag bara det här bandet på midsommar o nationaldagen.

Det känns lite fel o ha på det annars (varför skall det kännas så? Varför får man inte vara stolt över sitt land i sverige? Det är väl dom här nedrans utan hår som ställt till det!).

20220121_090636.jpg
Jag var utan hår innan VAM började sitt intellektuella strövtåg …
😵‍💫🤔😂😂😂
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Blå blå vindar o vatten...

Prippsklocka idag, normal använder jag bara det här bandet på midsommar o nationaldagen.

Det känns lite fel o ha på det annars (varför skall det kännas så? Varför får man inte vara stolt över sitt land i sverige? Det är väl dom här nedrans utan hår som ställt till det!).

20220121_090636.jpg
Jäklarr så snygg! 😍
och ja, det är en jäkla märklig balansgång det där
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Även fin Raketa 35 euro. Linnetavla. Eller look. Vet ej hur de gjorde de tavlorna...
Screenshot_20220121-103610_Firefox.jpg
Lite liknande stuk som tavlan på en av mina Raketor. Faktiskt en av de första (andra tror jag) vintage-ryssar jag någonsin köpte.
Edit: Däremot inte så mycket linnestuk, som ju var grundfrågan. Där var jag lite för snabb. :D
1642758031039.png
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Får du Bellman emellan så är det en bra affär 👍

..Bellman - klockkille — förlåt jag ska vara tyst en stund nu.
Jo han hade ju givit urmakaren en mindre chock. Eller kanske rättare sagt gjorde kanske jag det. Han förväntade sig en 3017 att serva och fick 4...

Sedan fick väl jag dagens chock när han meddelade att han lagar alla 4. 3 skulle egentligen lagas och en var reservdelar... ja ja... det kostar att ligga på topp 😂 😂
 
Topp