• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Katedral for the win
DSC_9979.JPG
Exakt! 😍
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Håller fullständigt med dig på den punkten. Men varför valde man inte den vägen när man kunde? Är/var Vostok statligt ägd?
Känslan jag har av Vostok är att det fortfarande är tidsinstrument, Tool watches. Exakt samma filosofi.
Ett exempel, kolla in den gamla Omega speedmastern 321 med raka luggar de är en riktig toolwatch dagens utgåvor har mer blivit en kostymklocka man flashar med. De är de jag älskar med ryska klockor, de är inget flash utan den fungerande skördetröskan😍
 

Utvisaren

Patek
I'm back 🙂
Första Meshok-köpet sen i somras. Hittade några bra pjäser hos samma säljare i Kaliningrad i lite variationer på boetter. Fel krona på en av tunnorna och 350:n är ju inte helt korrekt, men överlag fina. Sen va priset oslagbart.

Har bestämt mig för att undvika datum i den mån det går. Kanske syns på valet av klockor 🙂
Nu gäller det bara att be till Postnordgudarna.
Screenshot_20220122_110505.jpg
Screenshot_20220122_110519.jpg
Screenshot_20220122_110530.jpg
Screenshot_20220122_110546.jpg
Screenshot_20220122_110603.jpg
Screenshot_20220122_110615.jpg
Ja din gamla Kirova i grönt är postad tidigare idag ;)
 

Utvisaren

Patek
Någon som sitter på en servicemanual till 2408? Eller har tips på vart man får tag i förbenat små insexmejslar? Kan inte ens lossa den lilla skruven och få bort kronan med bihang ens. :arghh::hungover:
Insex?? Har du någon bild på det hela?? Tror aldrig jag sett en insexskruv i ett urverk :)
Riktigt liten. Har inte mindre än H0.7 och den är för stor. Men nu har jag ju skruvat ihop den igen.... 😂 😂

Snodde en bild:'

1642854670506.png
 

Utvisaren

Patek
Jahapp. Klockjobb 1 gick inte enligt plan då de rätta visarna hade allt annat än rätt dimeter på hålet. Men annars var ju utseendet rätt.

Vi går på ur 2 som förefaller ha ägts av grodan Kermit. Grönt muppaskinn lite överallt på klockan.
Så får vi se vad vi hittar för mer skoj inuti. Men hoppas på enbart yttre rengöring.
20220122_142216.jpg
 
Topp